نمایشگاه نقاشی «رنگین کمان کودکی» برپا می‌شود

نمایشگاه نقاشی «رنگین کمان کودکی» همزمان با روز جهانی کودک آغاز به کار می‌کند و تا ۱۶ آبان ادامه خواهد داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هر ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف فراهم آوردن زمینه‌ حضور اعضای مراکز فرهنگی و هنری در عرصه‌های بین‌المللی، تقویت اعتماد به نفس و ترغیب اعضا، شناسایی و تشویق کودکان و نوجوانان مستعد در رشته‌های هنری، در جشنواره‌­های بین‌­المللی نقاشی حضوری پررنگ و فعال دارد.

بر این اساس، کودکان و نوجوانان در کارگاه­­های هنری مراکز فرهنگی و هنری کانون، زیر نظر مربیان متخصص، به خلق آثار زیبایی می­پردازند و در عرصه‌جهانی افتخارآفرینی می‌کنند.

در همین راستا در هفته ملی کودک نمایشگاه نقاشی «رنگین کمان کودکی» از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه ۱۴۳ اثر برگزیده­ از اعضای مراکز کانون سراسر کشور در هشت فراخوان­ بین‌­­المللی­ از کشورهای پرتغال، چین، رومانی و ژاپن در سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰-۱۴۰۱) به نمایش گذاشته شده است.

عنوان فراخوان­هایی که آثار براساس آنها انتخاب شده به این شرح است: بیست‌ویکمین مسابقه بین‌­المللی نقاشی محیط زیست کودکان «جی کیو ای» کشور ژاپن در سال ۲۰۲۱ با موضوع « زمین در سال ۲۰۳۰»؛ مسابقه بین‌المللی هنرهای تجسمی «لویی فرانسوا» کشور فرانسه در سال۲۰۲۱ با موضوع «سفر/ خواب»؛ هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کودکان آسیایی کشور چین در سال ۲۰۲۱ با موضوع «سلامتی، دوستی و وحدت»؛ پنجمین مسابقه بین­‌المللی نقاشی کشور رومانی در سال۲۰۲۱ با موضوع «شهر و محل زندگی/ گل»؛ بیست‌ویکمین نمایشگاه بین­‌المللی نقاشی کودکان «کاناگاوا» کشور ژاپن در سال ۲۰۲۱ با موضوع «آزاد»؛ دوازدهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست «کائو» کشور ژاپن در سال۲۰۲۱ با موضوع «بیایید محیط زیست خود را پایدار کنیم.»؛ بیست‌ونهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان «انجمن هیکاری» در سال۲۰۲۱ با موضوع «شخصیت و خصوصیات فردی من» و بیست‌ودومین مسابقه بین‌المللی نقاشی «اِوورا» کشور پرتقال سال ۲۰۲۱ با موضوع «غروب خورشید».

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه ساعت ۹ صبح تا ۱۸ روزهای ۱۶ مهر تا ۱۶ آبان می‌توانند به نگارخانه محمدطاها در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران مراجعه کنند.

برنامه‌های هفته ملی کودک در تهران با برپایی یک آیین ویژه و نمایشگاهی از فعالیت‌های کانون و دیگر سازمان‌ها و برنامه‌های جذاب و متنوع برای کودکان از ۱۶ تا ۲۲ مهر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

نمایشگاه نقاشی «رنگین کمان کودکی» برپا می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =