تاکید مدیرعامل بر جایگاه والای کانون در نظام تعلیم و تربیت کشور

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جایگاه ویژه‌ای در نظام تعلیم و تربیت کشور برخوردار و وزارت آموزش و پرورش نیز برای کانون ارزش بالایی قایل است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این بخشی از سخنان مدیرعامل کانون در جمع کارشناسان و مربیان کانون استان چهار محال و بختیاری است که طی نشستی مسایل و موضوع‌های کاری و مشکلات خود را با حامد علامتی درمیان گذاشتند.

وی در این نشست با تاکید بر اهمیتی که وزیر آموزش و پرورش در دولت سیزدهم برای حوزه تربیت قایل است، تصریح کرد: به تازگی در اجلاس سراسری مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور در تهران مدیران کل کانون هم حضور داشتند و این نشانگر اهمیتی است که این دولت و شخص وزیر آموزش و پرورش برای کانون قایلند.

علامتی به کارشناسان کانون گفت: شعار من نه تغییر است نه تحول، فقط می‌خواهم با کمک شما کارکنان و مربیان، کانون را به دوران خوش خود در دهه ۶۰ و ۷۰ بازگردانیم.

او ادامه داد: «اعتماد خانواده‌ها» به کانون به‌عنوان یک سرمایه بزرگ اجتماعی و «نیروی انسانی» دو سرمایه اصلی کانون است و با قاطعیت می‌گویم نیروی انسانی کانون بسیار کم نظیر و سرمایه‌ نظام جمهوری اسلامی هستند.

مدیرعامل کانون تلاش برای حل مشکلات معیشتی کارکنان و مربیان کانون را از مهم‌ترین موضوع‌های مدیریت کانون در دوره فعلی عنوان کرد و گفت: باید کاری کنیم که مربی و همکار ما از بودن در کانون لذت ببرد و دغدغه‌ای جز کار با کودک و نوجوان نداشته باشد. این، اولویت اصلی ماست تلاش می‌کنیم اتفاق بیفتد.

وی اهمیت‌دادن به حضور والدین در مراکز و ادامه‌یافتن جریان تربیتی کانون در خانه را از رویکردهای اصلی دوره جدید برشمرد و یادآور شد: مربیان ما برای کار تربیتی باید با کودکان زندگی کنند و والدین با ما در ارتباط و با روش‌های هنرمندانه در اختیار ما باشند. اگر والدین آموزش ببینند کاری که شما انجام می‌دهید استمرارش در خانه اتفاق می‌افتد و در عین حال کودک از مادر جدا نخواهد شد.

علامتی در بخشی از این نشست در پاسخ به خواسته‌ها و سخنان کارشناسان، مسئول و نماینده کانون زبان ایران در استان و برخی مربیان تاکید کرد: برای حل مشکل تبدیل وضعیت مربیان کانون به ویژه مربیان پاره‌وقت و ایثارگران کانون و کانون زبان، رایزنی برای استفاده از فضای مدارس برای کلاس‌های کانون زبان و پیداکردن راه‌هایی برای منطقی‌سازی دریافت شهریه کارگاه‌های آموزشی در مناطق مختلف کشور به‌ویژه مناطق کم‌برخوردار و مشکل ارسال شیوه‌نامه‌های متعدد از ستاد به مراکز پیگیری و تلاش خواهیم کرد.

مدیرعامل کانون همچنین در این نشست که حجت‌الله آسمند مدیرکل کانون استان و محمد مردانی مدیر کانون زبان ایران استان و افشین امیریان مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز حضور داشتند با بیان شرح مختصری از موضوع و روند ارایه طرح واگذاری کتاب‌خانه‌های کانون، به نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور توضیح داد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته و ارایه دلایل قانونی و محتوایی از سوی کانون و مخالفت وزیر آموزش و پرورش و برخی دستگاه‌های ذی‌ربط و فعالان فرهنگی کشور با این طرح، اطمینان داشته باشید که چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

 علامتی روز ۱۴ مهر ۱۴۰۱ با سفر به استان چهارمحال و بختیاری از برخی مراکز کانون شهرکرد، بروجن و فرادنبه بازدید کرد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =