نشست رسانه‌ای هفته ملی کودک کانون کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد

ویژه‌برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک در نشستی رسانه‌ای برای خبرنگاران رسانه‌های جمعی تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه در نشست خبری بمناسبت هفته ملی کودک در یاسوج اظهار داشت : هفته ملی کودک امسال از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه بوده و شعار آن نیز «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» است و برنامه های مختلفی برای این هفته تدارک دیده شده است.

اخلاقی‌نیا ابرار داشت: این برنامه ها در چهار بخش علمی، هنری، فرهنگی و ادبی هستند.

وی اضافه کرد: روز هجدهم مهرماه جشنواره استانی قصه‌گویی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار و برگزیدگان این جشنواره به مرحله‌های منطقه‌ای و پس از آن ملی راه خواهند یافت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد  افزود: روزهای ۱۷ و ۱۸ مهرماه کودکان و نوجوانان می توانند به صورت رایگان عضو کانون شوند و از امکانات و کلاس‌های این مراکز برخوردار شوند.

وی ادامه داد: در تابستان امسال با کاهش میزان شیوع کرونا بیش از ۹۵ درصد کلاس های این کانون به صورت حضوری برگزار شد.

اخلاقی نیا عنوان کرد: برپایی نمایشگاه آثار تابسانی اعضا، برگزاری نشست با موضوع کودک و خانواده سالم، اجرای پیک امید توسط مربیان سیار روستایی استان، دعوت از مدارس و مهدکودک‌ها جهت بازدید از مراکز و شرکت در ویژه برنامه‌های مراکز، اجرای برنامه پرواز بادبادک ها و دیگر موارد از برنامه های این هفته خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد   گفت: مرکز هنری مادوان ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که نیاز است برای تکمیل آن اعتبار مورد نظر اختصاص و هر چه سریع تر تکمیل شود.

وی عنوان کرد: نوجوانان پسر در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسبت به گروه دختران کمتر حضور می یابند که باید زمینه حضور بیش از پیش آن ها فراهم شود.

اخلاقی نیا تصریح کرد: بیشتر کودکان و نوجوانان در استان سرگرمی زیادی ندارند و فضای مجازی که اثرات نامطلوبی نیز دارد به سرگرمی شان تبدیل شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعتبار اندک این کانون،  ادامه داد: نوع نگاه به اعتبارات این نهاد باید تغییر کند.

وی تصریح کرد: این اوراق اندک حتی به صورت اوراق مشارکت هستند و حدود سه الی چهار سال طول می کشد تا مورد استفاده قرار گیرند.

اخلاقی نیا افزود: درمناطق محروم استان از جمله قلعه رئیسی، دیشموک، سوقریال چرام، روستاهای اطراف بهمئی جای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خالی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد  بیان کرد: با توجه به اینکه در کهگیلویه و بویراحمد دانشکده هنر وجود ندارد، مراکز ما با کمبود مربی تخصصی که تحصیلات آکادمیک داشته باشد، مواجه است.

وی ابراز داشت: سالن نمایش در تمامی شهرستان‌های استان وجود دارد اما تجهیزات نمایش برای کودکان و نوجوانان نداریم و کانون با مشکل روبرو است.

فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویترینی و فانتزی نیست بلکه کارهای پایه‌ای و اساسی انجام می‌گیرد.

این مقام مسئول افزود: می طلبد نگاه خیران تغییر یابد و کارهای فرهنگی و هنری و ساخت و تجهیزات کانون‌ها در تمامی مناطق محروم استان توسعه یابد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این کانون ها می‌توانند در کنار آموزش و پرورش به رشد و تعالی دانش آموزان کمک کنند.

اخلاقی‌نیا تاکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ مرکز فرهنگی و هنری دارد که از این تعداد ۱۱ مورد ثابت،  هفت مورد سیار و ۲ مورد نیز پستی است. 

وی ادامه داد: از آنجایی که این مراکز توسط بخش دولتی مدیریت می شوند مردم استان به ویژه در مناطق عشایری و روستایی اعتماد بیشتری  به آن‌ها دارند.

ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۶ الی ۲۲ مهرماه در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =