تماشاخانه سیار کانون میهمان استان یزد می‌شود

استان یزد در هفته ملی کودک میزبان تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، کارشناس هنرهای نمایشی کانون استان یزد از اجرای تئاتر تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: این تماشاخانه، تئاتر عروسکی "ماجرای گله من" را در مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار و روستاها و شهرستان‌های اطراف از 17 تا 21 مهر ماه به اجرا می‌گذارد.
روح الله زارع ادامه داد: شهرستان‌های هرات، مروست، مهریز، میبد، اردکان ، اشکذر و منطقه‌های پردیسان، صدرآباد، حسن‌آباد و رحمت‌آباد شهرستان یزد میزبان این تماشاخانه خواهند بود.
وی در خصوص داستان این نمایش گفت: نمایش عروسکی "ماجرای گله من" به کارگردانی امیرمحمد انصافی ،حکایت چوپانی است که با آرزوهای خودش موقعیت گوسفندانش را به خطر می‌اندازد و طی ماجراهایی یاد می‌گیرد که باید آرزوهایش اندازه توانمندی‌هایش باشد.
زارع کارشناس هنری کانون با اشاره به این که در حال حاضر چهار تماشاخانه سیار کانون فعال است، یادآور شد: هدف از راه‌اندازی تماشاخانه سیار ، تولید تئاتر ویژه مخاطب کودک و نوجوان و اجرای آن در سالن‌های آمفی تئاتر، مراکز کانون، مدارس، مساجد، بیمارستان‌ها و مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهرهاست. این تماشاخانه‌ها در واقع سفر سینما، تئاتر کانون و کتاب به مناطق حاشیه‌ای هستند.
کارشناس هنرهای نمایشی کانون استان همچنین انتخاب استان‌های میزبان را براساس درخواست استان‌ها با برنامه‌ریزی و تقسیم بندی مناسب‌سازی شده توسط معاونت تولید عنوان کرد.
گفتنی است از 13 تا 25 مهر 1401 دو تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، میهمان استان‌های کردستان، اردبیل، آذربایجان غربی، سمنان، یزد، چهار محال و بختیاری و بوشهر است.
لازم به ذکر است اولین تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1351 افتتاح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =