پنجمین نمایشگاه کشوری اسباب بازی و سرگرمی در کرج گشایش یافت

پنجمین نمایشگاه اسباب بازی و سرگرمی دوشنبه ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۱ در محل نمایشگاهی باغ گل‌های کرج گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری البرز این آیین  با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید شروع شد، سپس گروه‌های سرود پسران و دختران کودک مرکز شماره ۴ کانون کرج، با هدایت نادیا باقری، مربی مسؤوول این مرکز، به نوبت سرودهای جمهوری اسلامی ایران و سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برای حاضران اجرا کردند.

در ادامه مسؤولان و حضار در آیین افتتاح  ازغرفه های نمایشگاه بازدید کردند.

کانون همواره در حوزه های فرهنگی پیشگام بوده است / اولین بار است که استانی، میزبان نمایشگاه اسباب بازی می‌شود

مدیر کل سرگرمی های سازنده و بازی های رایانه ای  کانون  پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مصاحبه با رسانه‌های استان ضمن تشکر از سرپرست و همکاران کانون البرز و برگزار کنندگان نمایشگاه  گفت این اولین بار است که نمایشگاه اسباب بازی و سرگرمی در استانی به غیر از تهران برگزار شده و البرز پیشگام این میزبانی است. .

بابایی کانون را از پیشگامان حوزه فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان خوانده و افزود: کانون همواره در حوزه های مختلف فرهنگی مانند کتاب، ادبیات، موسیقی، فیلم و انیمیشن و اسباب بازی و سرگرمی حضورپررنگ و موثری داشته و همواره در این مسیر پیشرو بوده است.

وی همچنین با اشاره به سبقه کانون در تولید اسباب بازی  گفت:  حتی زمانی که اسباب بازی  در کشور به صورت صنعت در نیامده بود، کانون با ساخت اسباب بازی‌های مختلف به هموار شدن مسیر آموزش و پرورش رسمی کمک کرده است.

این مسوول حوزه کودک ادامه داد: ما  از همکاران مان در تمامی استان ها قدردانی می‌کنیم که با برنامه ریزی و اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی ، کودکان را از خدمات کانون بهره مند می کنند و به آنان افتخار می‌کنیم.

گشایش نمایشگاه اسباب بازی و سرگرمی در کرج

وی با ابراز خوشحالی از برگزاری این نمایشگاه در استان البرز و وجود پتانسیل های  مختلف در این استان،  ابراز امیدواری کرد که این قبیل نمایشگاه‌ها در تمام استان‌ها به ویژه استان های مرزی و محروم هم برپا شود تا همواره این قبیل برنامه ها مسیر رو به رشدی را طی کنند.

مدیر کل سرگرمی های سازنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین به اهمیت  بازی و اسباب بازی و نقش تربیتی مشخص و واضح  آن اشاره کرده و گفت بی شک، بازی و اسباب بازی تاثیر تربیتی و فرهنگی دارد و کانون همواره تلاش کرده تا در تولیدات خود به این مهم توجه کرده و گام های موثری را در زمینه تقویت هوش‌های چند گانه و مهارت‌های زندگی از طریق تولیدات فرهنگی خود از جمله بازی و سرگرمی بردارد.

اسباب بازی تنها یک کالای تجاری نیست

دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حاشیه بازگشایی نمایشگاه با اشاره به این مطلب که نمایشگاه های این چنینی ضمن ایجاد شور و نشاط،  فاصله بین افرادخانواده  را کم می‌کنند گفت: اسباب بازی فقط یک کالای تجاری نیست وابزاری برای رشد هنری خلاقیتی و آموزشی کودک و نوجوان محسوب می شود.

آیدین مهدی زاده تهرانی  افزود: اسباب بازی خوب ترکیبی از خلاقیت، هنر و آموزش است که می تواند از طریق یک فعالیت جذاب به نام بازی به کودک ارایه شود و رشد و بالندگی را برای کودک به ارمغان آورد.

گشایش نمایشگاه اسباب بازی و سرگرمی در کرج

بر اساس این خبر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مشارکت ویژه در نمایشگاه اسباب بازی غرفه‌ای را به قروش محصولات فرهنگی خود در حوزه بازی و سرگرمی اختصاص داده است و علاوه بر این در غرفه جداگانه‌ای نیز کودکان حاضر در نمایشگاه می توانند با موضوع «اسباب بازی دوست داشتنی من» نقاشی کنند ؛ به گفته مهری فلاح، سرپرست کانون البرز این نقاشی‌ها در قالب یک طرح پژوهشی با همکاری اساتید جهاد دانشگاهی استان، بررسی شده و نتایج آن به اطلاع تولید کنندگان اسباب بازی حاضر در نمایشگاه و دیگر علاقه مندان  خواهد رسید ؛ همچنین فعالیت‌های فرهنگی کانون در قالب ویدیوهای کوتاهی به مراجعه کنندگان معرفی می‌شود .

هوشنگ شاهین زاده پژوهشگر و عروسک ساز مطرح کرجی،  با نام «عمو شاهین» که سازنده اسباب بازی های دست ساز است در غرفه کانون حضور داشته و این اسباب بازی ها را به مخاطبان معرفی خواهد کرد.

گشایش نمایشگاه اسباب بازی و سرگرمی در کرج

کانون زبان ایران نیز در این ایام در نمایشگاه تعیین سطح رایگان انجام داده و ازعلاقه مندان به ثبت نام در این مرکز آموزشی تا پایان هفته ملی کودک با بیست درصد تخفیف ثبت نام به عمل می آورد.

لازم به توضیح است لیلا بابایی، مدیر کل سرگرمی های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون، آیدین مهدی زاده تهرانی، دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی،مهر ی فلاح، سرپرست کانون البرز، کمالی، نماینده سازمان زندان‌ها، معدنی پور، مدیر کل نهاد کتابخانه‌ها، جمعی از اساتید و معاونان جهاد دانشگاهی استان البرز، کارشناسان بنیاد شهید، محیط زیست و خانواده‌های کرجی در این برنامه حضور داشتند.

گفتنی است پنجمین نمایشگاه اسباب بازی و سرگرمی  که برای اولین بار در استان البرز و شهر کرج برگزار شده است، از ۱۸ تا ۲۲ مهر ماه همزمان با هفته ملی کودک در محل نمایشگاهی باغ گل‌ها واقع در بوستان چمران کرج از ساعت ۱۱ صبح لغایت ۲۰ شب آماده‌ی بازدید علاقه مندان است .

برنامه گروه تلویزیونی «مل مل» نیز در این ایام همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۱۷ در حاشیه نمایشگاه برای کودکان اجرا خواهد داشت که این برنامه از شبکه پویا به صورت زنده پخش خواهد شد.

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =