مشارکت مربیان کانون دامغان در جشنواره سفر به دیار قومس

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار روستایی کانون پرورش فکری دامغان به مناسبت روز روستا و عشایر در جشنواره «سفر به دیار قومس» به اجرای برنامه‌های متنوع برای مخاطبان کودک و نوجوان پرداختند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مریم صرفی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دامغان از مشارکت مربیان مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار روستایی این شهرستان با برگزاری ایستگاه نقاشی و کاردستی(اوریگامی) ویژه مخاطبان نوخوان و نونهال در جشنواره «سفر به دیار قومس» به‌مناسبت روز روستا و عشایر، خبر داد و گفت: این برنامه، در آستانه‌ی هفته‌ی ملی کودک، پنج‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ در روستای قوشه یکی از تاریخی‌ترین روستاهای  ایران، برگزار و با استقبال مخاطبان کودک و نوجوان و والدین آن‌ها روبه‌رو شد.

مشارکت مربیان کانون دامغان در جشنواره سفر به دیار قومس

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی هرچه بیش‌تر شهرستان دامغان و توسعه صنعت گردشگری بخش امیرآباد، عنوان و اظهار کرد: زنده نگه‌داشتن آئین‌های کهن و اصیل گذشتگان، افزایش نشاط عمومی، تولید و عرضه صنایع‌دستی و سوغات منطقه و توسعه اشتغال با ایجاد کسب و کارهای کوچک، از دیگر اهداف برگزاری جشنواره سفر به دیار قومس بود.

مشارکت مربیان کانون دامغان در جشنواره سفر به دیار قومس

صرفی در پایان افزود: اجرای برنامه‌های آئینی مانند سنت «حنابندان» و «نران»، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات، ارائه محصولات بومی، اجرای کارسوق‌های هنری در قالب صنایع‌دستی، اجرای موسیقی سنتی و محلی منطقه، چوب‌بازی، برگزاری مسابقه‌های متعدد ازجمله آواها و نواهای چوپانی، پخت غذاهای محلی و... از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

مشارکت مربیان کانون دامغان در جشنواره سفر به دیار قومس

گفتنی است، روستای قوشه علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی اطراف خود، آثار تاریخی متعددی در داخل روستا دارد که با توجه به فاصله‌ی مناسب از شهر دامغان، منطقه‌ای ایده‌آل برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =