گردهم‌آیی اعضای انجمن شاعران نوجوان کانون گیلان

اعضای انجمن ادبی شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به میزبانی مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ این مجموعه در رشت گردهم‌آمدند.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، نخستین نشست حضوری روزهای پساکرونای اعضای انجمن ادبی کانون پرورش فکری استان گیلان هم‌زمان با هفته ملی کودک در رشت برگزارشد.

رقیه آزادنیا، شاعر و منتقد ادبی، میهمان گردهم‌آیی شاعران به‌میزبانی مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت بود و به تحلیل و بررسی آثار نوقلمان نوجوان پرداخت.

مربی‌مسئول مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان شفت در همین‌حال، به تفاوت‌های شعر سپید و کلاسیک را مورد توجه قرارداد و در ارتباط با قالب‌های شعری، وزن و بحرهای عروضی سخن‌گفت.

وی هم‌چنین، به تبیین ویژگی‌های غزل در انتقال مفاهیم شگرف، مهم و اثرگذار اشاره‌داشت و بهره‌گیری شاعران نام‌آشنا از این قالب‌ شعری را در ظرفیت‌های گسترده این گونه از شعر جستجوکرد.

میهمان برنامه، ادامه صحبت‌های خود را به تشریح اثربخشی مطالعه کتاب، آشنایی با شاعران برجسته و آثار شخصیت‌های ادبی اختصاص‌داد و با بیان‌این‌که مطالعه مستمر و حضور ادامه‌دار و منسجم در نشست‌های ادبی، نقش مهمی در پویایی و تقویت قریحه شاعران نوجوان‌ دارد، اظهارکرد: به اشتراک‌گذاری آثار و در معرض نقد قرارگرفتن، به رشد همه‌جانبه شاعر و نویسنده کمک‌می‌کند.

این شاعر گیلانی در همین زمینه، از تجربه‌های خود در مواجهه و هم‌نشینی با شاعران‌ به‌نام کشور و استان به‌نیکی یادکرد و الگوپذیری قرین خلاقیت‌ورزی را  بسترساز خلق مضامین بدیع و ارایه آثاری فاخر دانست.

خوانش اشعار از سوی حاضران و حافظ‌خوانی میهمان برنامه، پایان‌بخش این نشست در هفته ملی‌کودک به‌شمارمی‌رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =