جشنواره ها هدف نیستند محلی هستند برای به‌روز بودن و تمرین زندگی

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی، تمرین زندگی و به روز بودن دانسته ها را از اهداف این جشنواره دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی که ظهر امروز ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۱ با حضور فرشته اسدزاده مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری، محمد بیجاری، معاون امور سیاسی و اجتماعی فرمانداری بیرجند، زمانی رییس اداره فرهنگی هنری و اردوهای آموزش و پرورش و مربیان و جمعی از قصه‌گویان در بیرجند برگزار شد طی سخنانی هدف از قصه‌گویی  را ترویج این فرهنگ کهن ایرانی یاد کرد و گفت: جشنواره‌ها محلی برای تبادل تجربه و به روز بودن دانسته‌ها و تمرینی برای زندگی  و تبادل تجربه بین قصه گویان است.

وی با ابراز خرسندی از ارتقای کمی و کیفی این جشنواره گفت: جای خوشحالی دارد که سطح کیفی جشنواره هر سال بالاتر از سال گذشته است و مورد استقبال علاقه‌مندان به هنر قصه گویی واقع شده است.

وی در پایان از هیات داوران این جشنواره، قصه گویان شرکت در این جشنواره و عوامل اجرای آن قدر دانی و یرای راهیافته‌گان به مرحله بعد آرزوی موفقیت کرد.

جشنواره ها هدف نیستند محلی هستند برای به‌روز بودن و تمرین زندگی

پس از صحبت‌های مدیر کل کانون ، محمد بیجاری معاون امور سیاسی و اجتماعی فرمانداری بیرجند نیز طی سخنانی ضمن قدردانی از مجموعه کانون در برگزاری جشنواره قصه‌گویی گفت:کودک در سنین 7 سالگی وارد آموزش رسمی در آموزش و پرورش می‌شود و دستگاه‌هایی مانند کانون که خروجی‌های خوبی دارند به آموزش و پرورش کمک می کنند.

وی با اشاره به  قرآن  و نماز در دین مبین اسلام گفت: مسایل دینی را می‌توان از طریق غیر رسمی مانند قصه‌گویی در مخاطبان قصه که اغلب کودکان ونوجوانان هستند نهادینه کرد.

نقش و جایگاه مهم خانواده نیز از دیگر مواردی بود که بیجاری در تربیت کودکان به آن اشاره کرد و گفت: اصل و اساس تربیت کودکان ونو جوانان در خانواده و پس از آن در محیط مدرسه انجام می شود.

گفتنی است مرحله استانی این جشنواره در روز های ۲۳ و ۲۴ مهرماه با اجرای ۲۲ هنرمند قصه گو برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =