معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با برگزاری مراسم‌های مختلف در مراکز کانون پرورش فکری در استان‌ها معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «قصه صدای زندگی است» از اول مهر تا اول آبان برگزار شد. در بخش اول این گزارش برگزیدگان ۱۵ استان را معرفی کردیم.

در بخش دوم برگزیدگان استان‌های البرز، آذربایجان شرقی، زنجان، خوزستان، گیلان، بوشهر، سمنان، مازندران، مرکزی، فارس، خراسان جنوبی، یزد، ایلام، گلستان و سیستان و بلوچستان معرفی می‌شوند.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در البرز

پس از رقابت حدود ۴۰ نفر از قصه‌گویان شرکت کننده از استان البرز در بخش ملی که از بین ۱۱۲ نفر قصه‌گویان بخش کتابخانه‌ای انتخاب شده بودند هشت نفر به‌عنوان برگزیده نهایی معرفی شده و به مرحله‌ منطقه‌ای راه یافتند.

در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها لوح تقدیر و جایزه نقدی قصه‌گوی منتخب، به فاطمه موسوی برای اجرای قصه‌ «دفتر جهان نما» رسید.

هیئت داوران در این بخش همچنین با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی بدون در نظر گرفتن اولویت از فاطمه واشقانی برای اجرای قصه‌ «دست خدا»، بهناز جویبار برای اجرای قصه‌ «جان شما کجاست؟»، معصومه‌ آسایش برای اجرای قصه‌ «ماه پیشونی» از آسایشگاه کهریزک البرز، اعظم حمزه برای اجرای قصه‌ «کدو قلقله زن» از آسایشگاه کهریزک البرز، مهین پورصفار مومنی برای اجرای قصه‌ «کوهستان» از آسایشگاه کهریزک البرز و مهین ریواز برای اجرای قصه‌ «یادگار خانه‌ی پدری»، تجلیل کردند.

در بخش قصه‌گویان نوجوان نیز رتبه‌ اول به مهدیس اخلاقی برای اجرای قصه‌ «لولوی آوازه خوان» رسید، هم چنین آرینا نوذری و مرضیه‌ الوندی رتبه‌های دوم و سوم این بخش را برای اجرای قصه‌های «پسر جنگل کوه» و «مریض خیالی» دریافت کردند.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

در این بخش از ایلیا عزتی، رها باقری‌مطلق و سوگل باقری روایت‌کنندگان قصه‌های «مرد بی‌لبخند»، «هی با من دوست می‌شی؟» و «شعبان کر و سلمان کر» نیز با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی، بدون اولویت تقدیر شد.

در بخش آیینی و سنتی نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی قصه‌گوی منتخب این بخش، به سمانه موسوی برای اجرای قصه‌ی «فرزند ایران زمین» تعلق گرفت.

در بخش زنان و مردان هم زهره باقری اجراکننده‌ قصه‌ «گل‌مراد» جایزه نقدی و لوح تقدیر رتبه‌ی اول جشنواره را از آن خود کرد و مریم مهدی‌پور با قصه‌ «دلواپس شاه» و فرشته کیوانی با اجرای قصه‌ «یک سیب قرمز» نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

فرزانه بدرپور نیز برای اجرای قصه‌ «مرد زاهد و موش» در این بخش شایسته تقدیر معرفی شد.

مرحله پایانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هم زمان با شب یلدا در تهران برگزار می‌شود.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در آذربایجان شرقی

در این رقابت ۳۵ قصه‌گوی راه یافته به بخش استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی طی دو روز در تبریز به رقابت پرداختند.

در بخش پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها محمدرضا شعبانی با قصه «توفیق توبه» رتبه اول و فرج فرشی‌بخشایش با قصه «سادای» شایسته تقدیر شدند.

در بخش ملی بزرگسال لیلا شعبانی با قصه «امن‌ترین پناهگاه» رتبه اول، سمیه مولوی با قصه «سلطان محمود و مرغ دزد» رتبه دوم، فاطمه محمدی با قصه «کوراغلی» رتبه سوم را کسب کردند.

همچنین جواد زارع با قصه «دختر انار»، مهدیه فداکار با قصه «صد آفرین» و سیمین محمدعلی‌پور با قصه «گلین بالای کوچک من» شایسته تقدیر شدند.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

در بخش ملی نوجوان زهرا شریفی با قصه «سار و سیب» رتبه اول، زهرا طیّار با قصه «قیچی که دنبال کار می‌گشت» رتبه دوم و نیما کامرانی با قصه «شاماران» رتبه سوم را به دست آوردند. پارسا قنبری با قصه «مردی که زیاد نمی‌دانست»، هستی باقری با قصه «گوساله لج‌باز»، زهرا معصوم‌زاده با قصه «تولکی تولکی دونبکی» و مهدیه ذبیحی با قصه «پیراهن ماه» نیز شایسته تقدیر شدند.

همچنین بخش آیینی سنتی بزرگسال برگزیدگان خود را به این ترتیب معرفی کرد: رتبه اول عباس ستاری با قصه «اصلی و کرم»، رتبه دوم یاشار اسکندری با قصه «مرد حریت» و مجید وکیلی با قصه «خسته قاسم» شایسته تقدیر.

در بخش آیینی سنتی نوجوان نیز هستی رزمی با قصه «گردآفرید» رتبه اول و محدثه پاکرو با قصه «وسوسه» رتبه دوم را کسب کردند.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در زنجان

راه‌یافتگان به مرحله منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان زنجان به این ترتیب است:

در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها: هما محبی با قصه «خرگوش شیطون» شایسته تقدیر شد.

در بخش ملی نوجوان: هانیه عباسی با قصه‌ «آرزوی زنبورک» رتبه اول، نیکو اسکندری با قصه‌ «مرغ علی قلی» رتبه دوم و پریماه جعفری با قصه «امام حسین (ع)» شایسته تقدیر شدند.

همچنین در بخش ملی بزرگسالان میلاد عیوضی با قصه‌ «فیل مغرور و گراز باهوش» رتبه اول، میترا رجب‌پور با قصه‌ «دو هندوانه و یک نردبان» رتبه دوم، ثریا ثقفی با قصه‌ «چطور گلوی نهنگ تنگ شد» رتبه سوم شدند و مهناز عبدالهی با قصه‌ «از این طرف نگاه کن» شایسته تقدیر شد.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

در بخش آیینی سنتی نوجوان هم غزاله هادیلو با قصه‌ «رزم سهراب وگرد آفرید» رتبه اول را کسب کرد و حسام صدرا با قصه‌ «رزم رستم و اشکبوس» شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش آیینی سنتی بزرگسال التفات داودبیگی با قصه «دمرول» رتبه دوم و رسول صالحی با قصه‌ «رستم و اکوان دیو» رتبه سوم را به دست آوردند.

در بخش فراگیر نیز فرزانه قاسمی با قصه «لباس چگونه ساخته می‌شود» رتبه اول را کسب کرد. 

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در خوزستان

در استان خوزستان در بخش ملی، عنوان‌های برگزیده اول تا سوم گروه نوجوانان به ترتیب به ستایش یزدانی با قصه «خداحافظ راکون پیر»، نگار گچ‌پزان با قصه «رویای آسمانی» و سیده‌زهرا سهرابی با قصه «مسافر بهار» اختصاص یافت. زینب طیبی نیز با قصه «ددی بی ددی»، عنوان شایسته‌ تقدیر این بخش را کسب کرد.

در بخش ملی گروه بزرگسالان، علیرضا روشن‌ضمیر با قصه «پهلوان پنبه»، زینب مقدم با قصه «دو لقمه» و فاطمه حسن نسب با قصه «کاکا یوسف» به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم را به دست آوردند و فهیمه سروندی با قصه «مردی که پاهایش را دوست نداشت» و زهره فردچیان با قصه «تو کی بزرگ شدی؟» عنوان شایسته‌ تقدیر این بخش را به خود اختصاص دادند.

هیات‌ داوران در بخش ملی، گروه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیز سلطنت نخبه با قصه «درخت سوخته»، زهرا قنبری با قصه «دختر ماهیگیر» و زهرا شعبانی با قصه «ملک محمد» را شایسته‌ تقدیر معرفی کردند.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

در بخش آیینی سنتی گروه نوجوانان، المیرا موری با قصه «کشته شدن ایرج به دست برادران» عنوان برگزیده این بخش از جشنواره را به دست آورد و النا طهماسبی‌نژاد با قصه «گذر سیاوش از آتش» و ستایش بهداروند با قصه «زال و سیمرغ» شایسته تقدیر شناخته شدند. 

همچنین در بخش آیینی سنتی از بین شرکت کنندگان بزرگسال حورا تیلا با قصه «نقل سیاوش» و نیوشا احمدزاده با قصه «به نخچیز گه آمدن رستم» به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را از آن خود کردند.

با اعلام هیات داوران در بخش زبان اشاره نیز مرضیه منصوری با قصه «چه فکر خوبی» به‌عنوان برگزیده معرفی شد.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در گیلان

در استان گیلان این رویداد با شرکت ۷۵ قصه‌گوی منتخب گیلانی برگزار شد.

برهمین اساس گروه داوری در بخش ملی و در میان قصه‌گویان نوجوان، مهنّا مرادی با قصه «مترسک و خانم بهار»، یکتا رحمتی با قصه «درنا کاغذی» و عسل شیرین‌پور با قصه «زبان حیوانات» را برگزیده این بخش معرفی‌کرد.

فریماه معقولی با قصه «کلاغ‌خنزر پنزری» و روشان‌گیلان‌نژاد و سنا سوناز به ترتیب با قصه‌های «آسیاب‌بچرخ» و «گوساله لجباز» شایسته تقدیر معرفی شدند.

همچنین گروه داوری سمیه رنجبر با قصه «مرغک آوازخوان»، زینب یعقوبی با قصه «مردی که شهرش را گم‌کرده بود»، فاطمه نصیر با قصه «عجب ‌اشتباهی» را برگزیده بخش بزرگسال معرفی‌کرد و محمود شعبانی با قصه «غریبه و کشاورز»، فاطمه جمالی و فاطمه گُل‌گُلی به‌ترتیب با قصه‌های «قطره‌طلایی» و «با جوراب بیا»، عنوان شایسته تقدیر را به ‌خود اختصاص ‌دادند.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

بخش آیینی‌سنتی مرحله استانی این جشنواره نیز با هنرنمایی فاطمه زارعی با نقل «نبرد رستم و دیو سپید» و امیر تنها با اجرای نقل «رودابه و کک کوهزاد»، همراه‌ شد و عنوان شایسته تقدیر این بخش به زهرا جوانمرد با نقل «زال و سیمرغ» تعلق ‌گرفت.

در همین بخش و در گروه سنی نوجوان، پریا طاهری با قصه «رستم و سهراب»، یکتا رهبر با قصه «گُردآفرید» و هلیا میرزاخانیان با قصه «زال و رودابه» برگزیده معرفی شدند و عنوان شایسته تقدیر بخش ‌آیینی‌سنتی بخش نوجوان نیز به دیانا مالکی با قصه «گُردآفرید»، پارسا دولتی‌پور و هلنا ریوندی با قصه «زال و سیمرغ» رسید.

در بخش قصه‌گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری در استان گیلان، جواد اصغری با قصه «شرط» برگزیده شد و عنوان شایسته ‌تقدیر این بخش به سورا عظیم اردبیلی، با قصه «آدم برفی» از شهرستان سیاهکل اختصاص ‌یافت.

گروه داوری در بخش زبان‌اشاره هم متین‌ حسنی را با قصه «سی‌شب» برگزیده اعلام‌ کرد و سمانه نصیری فقیده با قصه «گوسفندی که ‌می‌خواست بزرگ‌ باشد، خیلی بزرگ» شایسته تقدیر شناخته ‌شد.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در بوشهر

در این رقابت ۲۶ قصه‌گوی راه یافته به بخش استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی طی یک روز در دیلم به رقابت پرداختند که در نهایت با نظر هئیت داوران جشنواره برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله منطقه‌ای معرفی شدند.

برگزیدگان بخش ملی رده سنی نوجوان: علی سینا جوکاری با قصه «جعفر شانسی» رتبه اول، ساجده جعفری با قصه «پادشاه هفت دختران» رتبه دوم و فاطمه بادپا با قصه «دختر دهقان» رتبه سوم.

برگزیدگان بخش قصه آیینی سنتی رده نوجوان: فاطمه نوذری با قصه «نبرد رستم و اژدها» رتبه اول، هستی قائدی با قصه «خروش کاوه و خشم فریدون» رتبه دوم و محیا میرشکاری با قصه «رستم و تهمینه»رتبه سوم.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

برگزیدگان بخش قصه‌های ملی رده بزرگسالان: رضوان فتاح با قصه «سر و سندلیق» رتبه اول، مریم فتاح با قصه «احمد خارکش» رتبه دوم و نازنین آقاجری با قصه «لحافدوز» رتبه سوم.

برگزیدگان بخش آیینی سنتی رده بزرگسالان: مژگان صفری با قصه «زال و رودابه» رتبه اول، زینب آذرخشی با قصه «نقل امام علی(ع)» رتبه دوم و الهه مهران‌فر با قصه «بیژن و منیژه» رتبه سوم.   

همچنین در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها فرح راوردشیری با قصه «دی زنگرو» و در بخش زبان اشاره زهرا طاهری با قصه «یار امام مهدی» به‌عنوان برگزیده شناخته شدند. 

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در سمنان

هیئت داوران مرحله‌ استانی بیست‌وچهارمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی پس از بررسی اجرای ۴۳ قصه در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، زبان اشاره، ملی و آئینی‌سنتی، برگزیدگان نهایی و شایسته تقدیر را به شرح زیر معرفی کردند:

در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها قصه‌گوی برگزیده، محترم ترحمی و قصه‌گوی شایسته تقدیر فضل‌اله احسانی شد.

در بخش قصه‌گویی به زبان اشاره الهام عباسی به‌عنوان قصه‌گوی برگزیده و آمنه فخرالدینی به‌عنوان قصه‌گوی شایسته تقدیر معرفی شدند.

هیئت داوران برای برگزیده نهایی بخش قصه‌های آیینی و سنتی رده سنی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال هیچ‌یک از قصه‌گویان را شایسته کسب رتبه‌ اول ندانست. زهرا امینی‌نسب رتبه‌ دوم و فرانک دربانی رتبه‌ سوم را کسب کردند.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

در بخش قصه‌های آیینی و سنتی رده سنی بزرگسالان نیز روحا سلمانی رتبه‌ اول، رضا آل‌داوود رتبه‌ دوم و فاطمه جمالی‌باشی رتبه‌ سوم معرفی شد.

در بخش قصه‌های ملی رده سنی نوجوانان هم رتبه‌ اول کیارش رهبری، رتبه‌ دوم سها علایی و رتبه‌ سوم را زهرا صادقی‌نیا کسب کردند. در این بخش الیناسادات مرتضوی، زهرا فرح‌پور و سیده‌یکتا حسینی شایسته تقدیر شدند.

همچنین در بخش قصه‌های ملی رده سنی بزرگسالان مریم صرفی رتبه‌ اول، عسل نیکو رتبه‌ دوم و سیدامیرعباس شاهچراغ رتبه‌ سوم را به دست آوردند.

در این بخش الهه حسنی، معصومه اسلام‌دوست، ملیحه آقاحسینی و خدیجه سلمانی شایسته تقدیر معرف شدند.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در مازندران

بر اساس اعلام نظر داوران مرحله استانی این جشنواره، در گروه سنی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، بخش ملی برگزیده‌ای اعلام نشد، اما حسین توهمی با قصه «در کار خدا حکمتی است» از ساری را شایسته تقدیر اعلام کرد.

در گروه سنی زنان و مردان، بخش زبان اشاره، فاطمه احسانی از ساری با قصه «درخت گردو» برگزیده این بخش و از سمیه حسن‌پور با قصه «همیشه دوستت دارم» از ساری به‌عنوان شایسته تقدیر قدردانی شد.

همچنین در گروه سنی دختران و پسران بخش آیینی سنتی، مهسا یحیوی با قصه «نقل بیژن و منیژه» از نکا، محمدمهدی مرادی با قصه «گذر سیاوش از آتش» از ساری و طهورا میاری با قصه «رزم رستم و خواقان چین» از تنکابن برگزیدگان این بخش شدند.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

هیات داوران جشنواره در گروه سنی دختران و پسران بخش ملی نیز پانته‌آ سام دلیری، با قصه «امین‌ترین دوست» از چالوس، امیرعلی معصومی با قصه «پاپر» از تنکابن و ترانه شیرزادی با قصه «مرغنه جنگی» را برگزیده شناختند و امیرحسین شادمان با قصه «مرواریدهای اروند» شایسته تقدیر معرفی شد.

در گروه سنی زنان و مردان بخش آیینی سنتی هم حسین غلامی با قصه «انتقام بستور از بی‌درفش» و صبا گوهری با قصه «نبرد سهراب و گردآفرید» برگزیده این بخش شدند.

در گروه سنی زنان و مردان و در بخش ملی نیز ژیلا خاکپور با قصه «آفتاب پرست عجیب»، معصومه آهنگری با قصه «گوهر شب چراغ» و سمیه احمدی با قصه «درخت بخشنده» برگزیده مرحله استانی در این بخش شدند.

مچنین سیدمحمد حسینی با قصه «پسر گندم فروش» شایسته تقدیر معرفی شد.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در مرکزی

برگزیدگان بخش آئینی سنتی راه یافته به مرحله منطقه‌ای در بخش نوجوانان، مشکات عباسیان با قصه «نقل بانو گشسب» و علیرضا متقی با قصه «تولد تا شهادت حضرت عباس» و در بخش بزرگسالان آتنا بیات با قصه «کنیز آزاده» و فاطمه سلامی‌زاده با قصه «رستم و سهراب» بودند.

همچنین برگزیده بخش زبان اشاره در گروه بزرگسالان بیتا کیانی‌پور با قصه «خرگوش و لاک‌پشت» شد.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

برگزیدگان بخش ملی نوجوانان نیز عبارتند از: علیرضا یادگاری با قصه «حسن کل»، ثمین خدادادی با قصه «شش درو بستی نمکی» و ساغر کریمی با قصه «کچل خر به دوش»، در بخش بزرگسالان نیز فایقه جمشدیان با قصه «سنگ آخر»، فاطمه باقری با قصه «چرا دعوا میکنی» و اکرم بیگی با قصه «سبزی‌ آش همسایه گوشواره گوشاشه همسایه».

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها هم طاهره افراسیابی با قصه «سلطان و آهو» رتبه برتر و زاهده حسینی کیشانی با قصه «خنده دختر شاه پریان» و زهرا مرجانی با قصه «پری دریاچه‌ها» شایسته تقدیر شدند.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در فارس

در مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان فارس ۱۸ قصه‌گوی شایسته تقدیر و راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای معرفی شدند.

بر اساس این گزارش در بخش آیینی سنتی نوجوان مقام اول را سارا غفارنژاد با قصه «گردآفرید و سهراب» کسب کرد. مقام دوم و سوم این بخش را به ترتیب سوگند آزادی با قصه «بیژن و منیژه» و مریم سهرابی با قصه «گذر سیاوش از آتش» به خود اختصاص دادند. در این بخش فاطمه اورنگی‌نژاد با قصه «نقل شطرنج» و نورا سلیمی با قصه «رزم رستم و اشکبوس» به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

هیئت داوران حبیبه آزادی با قصه «گردآفرید» و علی‌اکبر اسپرهم با قصه «۷۲ روایت» را برگزیدگان بخش آیینی سنتی بزرگ‌سال دانستند.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها نیز فاطمه سلطان‌جلالی با قصه «شاهزاده خانم» را به‌عنوان برگزیده و عشرت جهاندیده با قصه «نیگ تل مزن ببه» را شایسته تقدیر معرفی کرد.

داروان در بخش ملی معصومه پناهی با «قصه مارگزیده از ریسمون»، رقیه مستقیم با «قصه کاکولتی»، نرگس عرفانی‌نیا با قصه «لبخند خدا» را به‌ترتیب به‌عنوان برگزیدگان اول تا سوم بخش ملی بزرگ‌سال و معصومه برهانیان با «قصه قدم یازدهم» را شایسته تقدیر دانستند.

بخش ملی نوجوانان نیز سه برگزیده داشت؛ کوثر مقصودی با قصه «مرد جوان و خیاط حیله‌گر» رتبه اول، محدثه عباسی مقدم با قصه «لباس کوچولو» رتبه دوم و فاطمه حورا فرحبخش با قصه «هدیه خوبان» رتبه سوم.

سعیده عزیزی نیز با «قصه فندقی و کار بزرگ» به‌عنوان برگزیده قصه‌گویی بخش زبان اشاره معرفی شد.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در خراسان جنوبی

هیات داوران در این مرحله رشد کیفی بخش آیینی و سنتی این رویداد را شایسته تقدیر دانستند و در ادامه برگزیدگان بخش‌های مختلف را به این شرح معرفی کردند:

شهربانو الوانی برگزیده بخش پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها و مریم براتی برگزیده بخش قصه‌گویی به زبان اشاره معرفی شدند.

در رده سنی بزرگسال بخش ملی رحمت‌الله هاشم‌زهی رتبه اول، نیره پاسبان اول رتبه دوم و عذرا تقی‌زاده رتبه سوم را کسب کردند.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

در رده سنی نوجوانان بخش ملی نیز زینب نیک‌فر رتبه اول، حدیثه قوی حاجی‌آبادی رتبه دوم و زهرا سالاری رتبه سوم را به دست آوردند.

همچنین برگزیدگان نوجوان بخش آیینی و سنتی عبارتند از: رتبه اول بهاره اسماعیلی، محمد محسن قائم‌پناه رتبه دوم و امیرمحمد تقی‌زاده رتبه سوم.

هیات داوران در بخش بزرگسالان قصه‌های آیینی و سنتی نیز فاطمه امینی را به‌عنوان رتبه دوم معرفی کرد.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در یزد

هیئت داوران در این مرحله ۸۰ قصه را داوری کردند و برگزیدگان به این ترتیب معرفی شدند:

برگزیدگان بخش ملی زنان و مردان به ترتیب: فرزانه قاسمی، مهدیه کشوری و محدثه بقایی.

اشرف ابراهیمی در بخش پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها معرفی شد.

در بخش آیینی سنتی دختران و پسران نیز مائده رجب‌زاده رتبه اول و عارفه جعفری رتبه دوم را کسب کردند.

همچنین سیدعلی موسوی و ساجده قاسمی به‌ترتیب نفر اول و دوم در بخش آیینی سنتی زنان و مردان شدند.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

برگزیدگان دختران و پسران بخش ملی هم عبارتند از: نفر اول زهرا لازمی، نفر دوم محمدطه اعتمادیان و نفر سوم شادی فخرآبادی.

در بخش زبان اشاره نیز مرضیه‌سادات حیدری به‌عنوان برگزیده معرفی شد.

همچنین در بخش نوجوانان فاطمه مهدیان، زهرا غیاثی، نگار زاده‌مهر، عارفه فلاح و ستایش میرجلیلی؛ در بخش بزرگسالان روح‌الله پوررضا، هانیه اعتمادیان، زهرا دهستانی، سیدمحسن آیتیان و سهیلا تاج‌آبادی و در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها حاج محمد کارگر شورکی، نسرین غریب و مرجان دهستانی شایسته تقدیر معرفی شدند.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در ایلام

در استان ایلام در پایش مرحله اول ۳۰ اثر از سوی هیئت داوران برای ورود به مرحله استانی انتخاب شدند. اسامی برگزیدگان به این شرح است:

در بخش ملی نوجوانان: نفر اول مهشید نظریان، نفر دوم ماریا تزوال، نفر سوم زهرا زینی‌وند و کوثر صید یوسفی شایسته تقدیر اول و شادی پروین شایسته تقدیر دوم معرفی شدند.

در بخش آئینی سنتی نوجوان معصومه پوراسماعیل عنوان نفر اول را کسب کرد.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

در بخش ملی بزرگسال نیز منیره پورکریم نفر اول، شیرین محمدی نفر دوم و صبا بهارپور نفر سوم شدند.

همچنین آرزو گوهری نفر اول و صدیقه تقوی نفر دوم در بخش بزرگسالان شایسته تقدیر معرفی شدند.

برگزیدگان بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها نیز به این ترتیب اعلام شد: نفر اول مرتضی زینی‌وند، نفر دوم قلی عزیزی و نفر سوم سبزی رشیدی.

طاهره شهامت هم در بخش زبان اشاره رتبه برگزیده را کسب کرد.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در گلستان

برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون در استان گلستان عبارتند از:

در بخش ملی زنان و مردان معصومه شهریاری با قصه «همیشه پشیمان» رتبه اول، سکینه بهرامی با قصه «اگر این چوب مال من بود» رتبه دوم و سیده‌سارا مهرپویا با قصه «تاج شاه» رتبه سوم را به دست آوردند.

همچنین در بخش ملی (صحنه‌ای) دختران و پسران رتبه اول یکتا سبحانی با قصه «ببو»، رتبه دوم آناهیتا قربانی با قصه «پادشاه هنرمند» و رتبه سوم یگانه طبسی با قصه «شاه میداس و انگشتان جادویی» معرفی شدند.  

در بخش ملی (‌صحنه‌ای) پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیز زهرا گرمابه با قصه «مهمان‌های ناخوانده» برگزیده شد.

در بخش آیینی و سنتی دختران و پسران هم فائزه عسگری با قصه «رستم و اکوان دیو» و مائده احمدی‌لیوانی با قصه «ایثار» برگزیده شدند.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در سیستان و بلوچستان

اسامی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی در سیستان و بلوچستان عبارت است از:

در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نسرین مشهدی‌منصور رتبه‌ اول را کسب کرد و بی‌بی فاطمه نازمهر، بی‌بی حوا روان‌بخش، حبیب‌الله قادر آتشگر، غلامرضا میری، حمیده راستگو و صفر مهماندوست به‌عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

همچنین در بخش ملی نوجوانان آمنه آبخشت رتبه‌ اول، نوشین کمالی جانفدا رتبه‌ دوم و سیده ریحانه تقوی رتبه‌ سوم را به دست آوردند. یاسمن کرمی، آتاناز قزلسفلو، هلیا عادلی‌فر و محیا درخشان نیز شایستگان تقدیر در این بخش شناخته شدند.

بخش ملی آیینی سنتی نوجوانان نیز برگزیدگان خود را به این ترتیب شناخت: سبحان نصیرآبادی رتبه اول، علیرضا شیخ رتبه دوم، ستایش براهویی رتبه سوم و امیرعلی قنبری شایسته تقدیر.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی (بخش دوم)

همچنین در بخش ملی بزرگسال فهیمه مهردل رتبه اول، حدیثه تازه‌روز رتبه دوم و مرضیه کیخا رتبه سوم را کسب کردند.

شایستگان تقدیر این بخش نیز ریحانه کیخا، ایران شهرکی، طوبی سامانی و مهدی جعفریان بودند.

در بخش بزرگسال آیینی سنتی سحر کیخایی‌جوان رتبه اول را به دست آورد و شرکت‌کننده‌ای حائز رتبه‌های دیگر نشد.

مرحله پایانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هم‌زمان با شب یلدا در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =