کد خبر: 319611
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
بازدید 244
 دومین مهرواره «دوستان و همیاران طبیعت» به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه دومین مهرواره «دوستان و همیاران طبیعت» با حضور برگزیدگان بخش‌های شعر، داستان، عکاسی، نقاشی و پویانمایی در کانون کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، در نشستی که با تقدیر از برگزیدگان دومین مهرواره «دوستان و همیاران طبیعت» و با حضور نجمه‌خاتون خداترس سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهدی رجبی‌زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و کارشناسان دو اداره‌کل ۳ آبان ۱۴۰۱ در سالن مهر کانون استان برگزار شد دومین مهرواره «دوستان و همیاران طبیعت» به کار خود پایان داد.

در این مراسم خداترس بیان کرد: بچه‌های امروز بسیار خوش‌فکر و خوش‌ذوق هستند و می‌توان با خیالی آسوده و با تکیه به استعداد و نگاه دقیق کودکان امروز، طبیعت و زمین را به آن‌ها بسپاریم. کودکان و نوجوانان سرمایه‌های انسانی هستند و طبیعت هم سرمایه ملی ماست و ما بزرگترها می‌توانیم این دو سرمایه ارزشمند و خدادادی را به هم بسپاریم و با وجود این دانشمندان و اندیشمندان کوچک آینده‌ای درخشان را متصور هستیم.

همچنین مهدی رجبی‌زاده درباره اهداف برگزاری این مهرواره گفت: هر پدیده‌ای را که ساخته دست بشر نباشد آفریده خداوند و جزئی از طبیعت است و وظیفه انسان است که از این نعمت بی‌تکرار حمایت و محافظت کند. وی خود را عضو کانون معرفی کرد و افزود: کانون را می‌شناسم و به آن علاقه دارم و دلیل همکاری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری با کانون هم استفاده از این ابزار کارآمد و نزدیک به دنیای کودکان برای حفظ طبیعت بوده است.

مهدی محمدمیرزاییان دبیر جشنواره «دوستان و همیاران طبیعت» هم تشریح کرد: در دنیای امروز و صنعتی شدن جهان ناگزیر طبیعت مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته است اما ضرورت توجه به این نعمت خدادادی و غیرقابل برگشت دلیل برگزاری این مهرواره بود.  شرکت ۷۰۰ کودک در دومین مهرواره «دوستان و همیاران طبیعت» یعنی ۷۰۰ خانواده در این قدم مهم برای حفظ طبیعت حضور و همکاری داشتند و این برای همه نویدبخش و امیدآفرین است.

این در حالی است که، امضای تفاهم‌نامه همکاری برای سومین سال متوالی و برگزاری مهرواره سوم از دیگر بخش‌های این نشست و تقدیر از برگزیدگان و دست‌اندرکاران دومین مهرواره «دوستان و همیاران طبیعت» هم  پایان‌بخش مراسم اختتامیه بود.

اختتامیه دومین مهرواره «دوستان و همیاران طبیعت» برگزار شد

دومین مهرواره همیاران طبیعت با عنوان «من دوست و همیار طبیعت هستم» در بخش‌های شعر و داستان با موضوع «دفترچه خاطرات طبیعت» و عکاسی، نقاشی و پویانمایی با موضوع «یک روز در طبیعت» ویژه کودکان و نوجوانان ۵ تا ۱۸ سال استان کرمان و با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان همزمان با بهار ۱۴۰۰ اعلام فراخوان داده و بیش از ۷۰۰ اثر به دبیرخانه این مهرواره ارسال شده است.

اسامی برگزیدگان مهرواره پیش از این در سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به نشانی https://www.kanoonnews.ir/news/319409/ منتشر شده است.

اختتامیه دومین مهرواره «دوستان و همیاران طبیعت» برگزار شد

اختتامیه دومین مهرواره «دوستان و همیاران طبیعت» برگزار شد

اختتامیه دومین مهرواره «دوستان و همیاران طبیعت» برگزار شد

اختتامیه دومین مهرواره «دوستان و همیاران طبیعت» برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =