ایجاد «خانه محیط زیست» موضوع همکاری مشترک کانون و محیط زیست سیستان و بلوچستان

جلسه‌ی مشترک مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان و محیط زیست با موضوع ایجاد، توسعه و راه‌اندازی «خانه محیط زیست» در استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی مدیران کل کانون و حفاظت محیط زیست استان در زمینه‌ی گسترش همکاری‌های مشترک برگزار شد.

مدیرکل کانون در این رابطه گفت: محیط زیست و حفاظت از آن همواره یکی از دغدغه‌های مجموعه‌ی همکاران در کانون است و اجرای برنامه‌های متعدد در راستای فرهنگ‌سازی برای کودکان و نوجوانان چون دوستی با محیط زیست، دوستی با آب و چگونگی حفاظت از آنها و دعوت از کارشناسان این حوزه‌ها گواه روشن ما در این ماجراست.

معصومه هادی ادامه داد: در دنیای پیچیده و صنعتی امروز که کودکان به نوعی خانه‌نشین شده‌اند، رسالت دستگاه‌ها و سازمان‌هایی چون کانون پرورش فکری و محیط زیست برای ساختن آینده‌ی کشور و حفظ منابع آن بسیار حساس و سنگین است.

وی هم‌چنین با اشاره به بخشی از شیوه‌نامه‌ی ایجاد «خانه محیط زیست»، اجرای این طرح را نیازمند برگزاری جلسات تخصصی بیشتر دانست و با بیان ظرفیت‌ها و امکانات کانون، آمادگی این مجموعه را برای برداشتن گامی دیگر در مسیر توسعه و ارتقای سطح فرهنگی جامعه برای حفاظت از طبیعت اعلام کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز ضمن بیان این نکته که طرح ایجاد «خانه محیط زیست» یکی از سیاست‌های سازمان محیط زیست است که در سطح ملی در حال پیگیری است گفت: حق نسل آینده است که در این سرزمین به رشد و بالندگی برسد و همانگونه که ما زندگی حال را از گذشتگان به امانت گرفته‌ایم برای حفظ و انتقال آن به آینده باید تلاش کنیم.

داوود میرشکار در خصوص نقش کانون عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محلی است که کودکان، هم حال را زندگی می‌کنند و هم برای آینده آماده می‌شوند و این ظرفیتی است که برای ایجاد فرهنگ پایدار در حوزه‌ی محیط زیست هم بسیار کارآمد است.

وی در پایان با اشاره به نقش محیط زیست سالم در ایجاد امنیت و آرامش، اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح شهروندان در حوزه‌ی حفاظت از محیط زیست، حساس‌تر شوند.

گفتنی است در شیوه‌نامه‌ی طرح ایجاد، توسعه و راه‌اندازی «خانه محیط زیست» آمده است: «خانه محیط زیست یک نهاد اجتماع‌محور محلی است که در آن مجموعه‌ای از کارگزاران و ذینفعان دولتی و غیر دولتی محیط زیست برای حفاظت و بهسازی آن، با محوریت ارتقای فرهنگ محیط زیست استان، شهر و روستای خود تدابیر مناسب و اثربخش را ایجاد و اجرا می‌کنند.»

آموزش همگانی، نهادینه سازی رفتار شهروندی و مردمی‌سازی امور محیط زیستی از جمله هدف‌هایی است که برای این طرح عنوان شده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =