انتشار کتاب و تولید محتوای مناسب می‌تواند از آسیب‌های فضای مجازی بکاهد

مدیر کل کانون فارس، در جلسه و بازدید مدیر کل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی به همراه جمعی از دانشجویان رشته‌ی کتابداری از کانون فارس، یکی از اهداف اصلی کانون را ارتقای سطح امانت و مطالعه کتاب در بین کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، سعیدرضا کامرانی توجه به رویدادهای محیطی و آسیب‌هایی که کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند، نظیر فضای مجازی با اتخاذ تدابیر خلاقانه و اثرگذار را مهم دانست که تولید محتوای مناسب و فعالیت حوزه نشر کتاب می‌تواند تا حدود زیادی از این آسیب‌ها بکاهد.

مدیر کل کانون فارس گفت: با تولید محتوای مناسب نسل جدید را با محتواهای به روز و مناسب آشنا، پرورش و در تربیت آنان نقش اساسی ایفا و کودکان و نوجوانان را در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

انتشار کتاب و تولید محتوای مناسب می‌تواند از آسیب‌های فضای مجازی بکاهد

کامرانی در ادامه افزود: تجربه جهانی نشان می‌دهد که رشد و توسعه کشورها در سایه رشد فکری و فرهنگی است و در این راستا، فرهنگ کتاب‌خوانی و تولید محتوا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.  

به گفته‌ی مدیر کل کانون فارس، برای انجام هر کاری باید  بستر فرهنگی ایجاد شود و در فراهم‌سازی  این بستر، کتاب با محتوای خوب نقش بزرگی دارد. ناگزیریم برای آینده و رسیدن به اهدافمان، برنامه‌ریزی کنیم و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را با محتوای غنی پر کنیم.

کامرانی در پایان با اشاره به این موضوع که یکی از افتخارات کانون دارا بودن و فعالیت در برنامه‌های کتاب‌محور است گفت: تلاش کنیم تا کتاب‌خوانی را بین کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها نهادینه و اوقات فراغتشان را با کتاب پر کنیم. جلسه با پرسش و پاسخ دانشجویان و مسوولان کانون ادامه یافت.

انتشار کتاب و تولید محتوای مناسب می‌تواند از آسیب‌های فضای مجازی بکاهد

روح‌الله منوچهری، مدیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی فارس نیز توانمندی و علاقه کارکنان کانون را مثال‌زدنی عنوان کرد که با همت و تخصص آن‌ها،  فعالیت‌های خوبی در کانون رقم می‌خورد.

در ادامه این نشست دانشجویان رشته‌ی کتابداری از مرکز فرهنگی هنری شماره 3 شیراز بازدید و از نزدیک با فعالیت‌های کانون آشنا شدند. حضور در مرکز سرگرمی‌های سازنده کانون، موزه‌ی عروسک‌ها و سالن پلاتو نیز بخش دیگری از برنامه‌های این دیدار بود.

انتشار کتاب و تولید محتوای مناسب می‌تواند از آسیب‌های فضای مجازی بکاهد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =