ساخت سازه های مقاوم کاغذی با استفاده از کاغذ و تا

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی از برگزاری ویژه برنامه سازه های کاغذی با مشارکت دانشگاه بجنورد، اداره کل پدافند غیر عامل،استانداری، پارک علم و فناوری استان و بنیاد ملی نخبگان استان خبرداد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی فرهاد آقابیگی گفت : اوریگامی هنری است از تلفیق اندیشه و تازدن کاغذ برای خلق اشکال مختلف، و این اشکال می تواند شکل های حیوات، وسایل بازی، اشکال هندسی، معماری و کاربرد آن در شهرسازی، صنعت و پزشکی باشد که برخی دانشمندان در رشته های مختلف با تغییر متریال آن از اوریگامی استفاده های مطلوبی دارند و از این علم در مباحث ریاضی، فیزیک و ... بهره می گیرند.

آقا بیگی افزود :  به همین منظور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نظر دارد با توجه به کاربرد این علم در جامعه امروز و همچنین به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیر عامل و سال بین المللی علوم پایه برای پیشرفت پایدار، برنامه ای با عنوان «سازه های کاغذی» با مشارکت دانشگاه بجنورد، اداره کل پدافند غیر عامل استانداری، پارک علم و فناوری استان، بنیاد ملی نخبگان استان برگزار کند.

او اهداف این ویژه برنامه را  شامل ساخت سازه های مقاوم در ابعاد کوچک با استفاده از کاغذ و تا، ساخت و شبیه سازه های مقاوم جهت کاهش میزان تخریب بناها در مقابل حوادث طبیعی، ترویج سبک سازی در ساختمان ها، بناها، ورزشگاه ها، سوله ها، پل ها و ... و استفاده از مصالح سبک، ساخت اشکال هندسی مقاوم و استفاده آن در معماری و صنعت، حفظ محیط زیست و بازیافت مواد، کسب تجربه و شبیه سازی سازه های غول پیکر، آشنایی دانشجویان و دانش آموختگان با فعالیت های کانون پرورش فکری، ایجاد فضایی جهت کار گروهی  و تقویت روابط کودکان و نوجوانان دانست.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان با اشاره به  شیوه اجرا این ویژه برنامه به دو صورت فراخوان عمومی و ارسال آثار توسط علاقمندان(ویژه کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۸ سال)  و برگزاری ورکشاپ یک روزه  تصریح کرد : در این بخش علاقمندان می توانند سازه های خود را تا تاریخ ۱۶/۰۸/۱۴۰۱ به آدرس: بجنورد- میدان خرمشهر، ابتدای جاده شهرک ولیعصر، مقابل سالن فجر، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و یا به کلیه مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری استان با ذکر مشخصات کامل(نام و نام خانوادگی، نام پدر، کدملی، سن، تلفن ثابت و همراه) تحویل دهند.

گفتنی است ؛ زمان برگزاری ورکشاپ یک روزه و اجرای سازه ها بصورت گروه های از پیش اعلام شده(ویژه دانشجویان، و دانش آموختگان به همراه اعضا کودک یا نوجوان) روز پنج شنبه۱۹/۰۸/۱۴۰۱  ساعت ۸ صبح الی  ۱۳:۳۰می باشد.

 علاقمندان باید حداکثر تا مورخه ۱۶/۰۸/۱۴۰۱ نام اعضا گروه خود را به شماره ۰۹۳۷۵۳۹۵۴۲۴ اعلام و مبلغ ۳۰۰۰۰۰ ریال را به شماره کارت ۶۰۳۷۷۰۱۵۲۵۶۱۶۰۹۷ واریز نمایند.

گروه ها متشکل از یک دانشجو و یک نوجوان، یک دانشجو و یک کودک، یک نوجوان و یک کودک، همچنین  اعضای گروه ها باید همجنس و تعداد اعضا گروه ۲ نفر می باشد و ایده ها باید از قبل با اعضا گروه هماهنگ شده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =