آموزش مفاهیم پدافند غیر عامل در مرکز شماره ۲ کانون مشگین شهر

به مناسبت نکوداشت هفته‌ی پدافند غیرعامل، کارگاه آگاه سازی اعضا با مفاهیم و اصول دفاع غیرعامل، قبل از ظهر روز سه‌شنبه ۱۰ آبان‌ماه سال ۱۴۰۱، در مرکز شماره‌ی ۲ کانون مشگین‌شهر برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، لیلا مستعلی‌زاده مربی مسوول مرکز در ابتدای برنامه، پدافند غیرعامل را جامع‌ترین و کم هزینه‌ترین راه مقاوم سازی کشور در برابر تهدیدات خارجی عنوان کرده و بر آمادگی هر چه بیشتر افراد جامعه در زمان وقوع مخاطرات برای کاهش آسیب‌پذیری تاکید کرد.

در ادامه، برای آگاهی بخشی و کسب آمادگی بیشتر اعضا، مانور اطفای حریق نیز با حضور ماموران آتش‌نشانی در محوطه‌ی مرکز با رعایت مسایل ایمنی برگزار شد. در این برنامه اعضا  با انواع کپسول‌های آتش خاموش‌کن و کاربرد آن‌ها در مهار انواع آتش، به صورت فعالیت عملی آشنا شده و یکی از ماموران آتش‌نشانی با معرفی شغل وحرفه خود به مسوولیت‌ها وحساسیت‌های این شغل اشاره نموده و بر حفظ شماره ۱۲۵ توسط اعضای مرکز برای دریافت کمک و خدمات ایمنی در مواقع ضروری تاکید کرد.

خاطرنشان می‌شود در بخش پایانی برنامه، مانور زلزله در سالن مطالعه مرکز برگزار شده و اعضا نحوه‌ی پناهگیری صحیح در هنگام زلزله را تمرین کردند.

آموزش مفاهیم پدافند غیر عامل در مرکز شماره ۲ کانون مشگین شهر

آموزش مفاهیم پدافند غیر عامل در مرکز شماره ۲ کانون مشگین شهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =