کد خبر: 319893
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
بازدید 167
گستره همکاری‌های کانون و حوزه علمیه گیلان افزایش می‌یابد

طی دیدار سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان بر ضرورت گسترش و تعمیق همکاری‌ها تاکیدشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این نشست  ۱۴ آبان ۱۴۰۱ به میزبانی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در رشت صورت‌گرفت و فراهم‌سازی زمینه‌های لازم به‌منظور بهره‌گیری از توان‌مندی‌های متقابل درجهت خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مخاطبان، مدنظر قرارداشت.

تاکید بر ضرورت هم‌گرایی و هم‌افزایی در جهت ارتقای آگاهی‌های دینی، علمی و بصیرت‌افزایی گروه‌های مخاطب نیز مدنظر مسئولان این دو مجموعه فعال در عرصه فرهنگی واقع‌شد و طرفین بر لزوم امضای تفاهم‌نامه به‌منظور تحکیم تعاملات تاکیدکردند.

سرپرست کانون استان گیلان هم طی این دیدار، به ارایه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی مبتنی بر باورهای دینی و متکی بر کتاب و کتاب‌خوانی این نهاد پرداخت و تصویری روشن از فعالیت‌های خلاقانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارایه‌کرد.

سیدجلیل میرعظیمی  ۳۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت، ۳ مرکز سیار روستایی، چهارکتاب‌خانه پستی، ۱ مرکز سیار شهری و بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی این مجموعه را دارای ظرفیت‌های گسترده و بهره‌مند از نیروهای توان‌مند توصیف‌کرد و افزود: تحقق عدالت فرهنگی و آموزشی و تنوع بخشی به برنامه‌ها نیز در دستور کار ‌قراردارد.

وی در این میان از خواسته‌های نسل کودک و نوجوان صحبت‌کرد و با اشاره به اجرای فعالیت‌های حضوری در مراکز کانون افزود: توسعه زیرساخت‌ها به‌منظور اجرای فعالیت‌های برخط و حضور موثر و هدف‌مند در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از دست‌آورد سال‌های اخیر محسوب‌می‌شود.

او در این ارتباط به هم‌گامی مربیان کانون با فن‌آوری‌های نوین، گشایش مرکز تخصصی علوم و نجوم و راه‌اندازی اتاق بازی هوشمند در کانون پرورش فکری اشاره و تصریح‌کرد: این ظرفیت‌ها امکان مناسبی برای رشد و بالندگی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها فراهم‌می‌کند.

کانون زبان استان گیلان و گستره فعالیت‌های این مجموعه در کشور و استان هم در سخنان میرعظیمی موردتوجه قرارگرفت و وی با اشاره به پیشینه روشن و مدرسان آگاه آن گفت: زبان‌آموزی، دریچه‌ای رو به دنیای ارتباط با دیگر فرهنگ‌ها و زمینه‌ساز دسترسی به منابع گسترده‌تری است و برهمین اساس از اساتید، طلاب و خانواده‌های آنان برای استفاده از فرصت‌های آموزشی این مجموعه دعوت‌می‌کنیم.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان گیلان هم ضمن ابرازخرسندی از بسترهای ایجادشده به‌منظور گسترش همکاری‌ها اظهارکرد: رویکرد حوزه، تعامل با دستگاه‌های فرهنگی است و از افزایش هم‌گرایی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استقبال‌می‌کنیم.

حجّت‌الاسلام و المسلمین محمدلاکانی در ادامه از کانون به عنوان مجموعه‌ای موفق در عرصه فرهنگ یادکرد و با خاطرنشان‌کردن فعالیت مراکز فرهنگی‌هنری، مجموعه‌های علمی و کانون زبان گفت: این فرصت‌ها بستری  مناسب برای گسترش همکاری‌های فرهنگی و بهره‌گیری طلاب و خانواده‌های آنان از برنامه‌های این نهاد فراهم‌می‌کند.

این کارشناس علوم دینی هم‌چنین، تبادلات فرهنگی را نیازمند نیروی انسانی مومن و متخصص دانست و با بیان‌این‌که روحانیان و طلاب نقش به‌سزایی در روشنگری و ارتقای آگاهی‌های دینی جامعه، به ویژه کودکان و نوجوانان ایفامی‌کنند، افزود: اعزام روحانی به کانون، برگزاری نشست‌های تربیتی و بصیرت‌افزایی و درعین‌حال، اجرای برنامه‌های مشترک مورد استقبال‌خواهدبود.

تاکید بر ضرورت امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک و تحکیم بنیان‌های فعالیت مشارکتی، دیگر بخش سخنان مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان گیلان بود و درپایان نیز طرفین بر استمرارهم‌گرایی‌ها و برگزاری نشست‌های کارشناسی توافق‌کردند.

گفتنی‌است، در این نشست، معاون اجرایی و مسئول صندوق حوزه علمیه استان گیلان نیز حضورداشتند.

گستره همکاری‌های کانون و حوزه علمیه گیلان افزایش می‌یابد

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =