وبینار تخصصی قصه گویی توسط حمیدرضا گوهری مدرس دانشگاه برگزار شد

دیروز یکشنبه 15 مهر ماه وبینار تخصصی قصه گویی با حضور کلیه همکاران مراکز ثایت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان، حمیدرضا گوهری مدرس قصه‌گویی ضمن تشریح برنامه های کانون در فصل پاییز برای مسئولین مراکز و مربیان بیان داشت: یکی از اصلی‌ترین حقوق کودکان سرگرمی و شادی است. قصه‌گویی با تقویت رویا پردازی باعث ایجاد نشاط و شادی در کودکان می‌شود. اولین هدف ما از قصه‌گویی آموزش کودکان است.

وی ادامه گفت: با رویا پردازی و خیال‌پردازی کودک  می‌تواند به آرزوهای دست نیافتنی‌اش برسد. به جاهایی که نرفته، به چیزهای که  ندارد و این نیز سبب سرگرمی کودک می‌شود.

مدرس وبینار در خصوص نقش والدین در قصه‌گویی گفت: در خانه والدینی که کتاب های متفاوت ندارند می‌توانند از راه‌های دیگری برای قصه‌گویی استفاده کنند مثل گفتن خاطرات، بیان خواب‌ها به صورت قصه، قصه گفتن با اسباب بازی‌های مورد علاقه بچه ها، قصه گفتن با وسایل در دسترس که قطعا این روش ها باعث شادی و نشاط وسرگرمی کودک می‌شود.

مدیرکل کانون یادآور شد: اتفاق شگرفی که در قصه‌گویی می‌افتد همذات‌پنداری است. این همذات‌پنداری یعنی کودک خود را به جای شخصیت‌های قصه گذاشته و با غم ها و شادی‌های او شریک شود و تجربیات او را با شنیدن تجربه کند.

 گوهری در ادامه در خصوص مهارت‌های که می‌شود از طریق قصه‌گویی به کودکان آموزش داد بیان داشت:با قصه‌گویی هدفمند گذشته از سرگرم کردن کودکان به آنها مهارتهای زندگی را نیز آموزش می‌دهیم و این مهارت ها شامل: مهارت حل مساله و تصمیم گیری، مهارت تفکر، مهارت کنترل هیجانات و استرس، مهارت همدلی و مهارت‌های ارتباطی و ... است.

وی شش اصل برای رعایت قصه گویی را بیان نمود: مدت زمان قصه، گروه سنی مخاطبین، مقدمه، میمیک چهره متناسب با داستان، بیان مناسب، مشارکت مخاطبین

در ادامه این وبینار مدرس دوره مذکور دو نمونه قصه گویی در حوزه دفاع مقدس جهت حاضرین در جلسه اجرا نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =