سهم سبد فرهنگی کودک و نوجوان در خانواده‌ها افزایش پیدا کند

در حاشیه سفر مدیرعامل کانون پرورش فکری به استان خراسان رضوی جلسه‌ای با حضور علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این جلسه که عصر روز ۱۶ آبان ۱۴۰۱ در محل فرمانداری شهرستان تربت حیدریه برگزار شد علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه، علی خضریان نماینده تهران، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری و نماینده آموزش و پرورش، ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون خراسان رضوی و فرمانداران شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه، مه‌ولات حضور داشتند.

مدیرعامل کانون در این جلسه ضمن قدردانی از اهتمام ویژه علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در امر فرهنگ گفت: در سفرهای استانی آقای نیکزاد یک پیوست فرهنگی وجود دارد و وزارت آموزش و پرورش به‌عنوان مهمترین وزارتخانه جمهوری اسلامی ایران در عرصه تربیت نیروی انسانی در کنار وزارتخانه‌های دیگر حضور دارد.

سهم سبد فرهنگی کودک و نوجوان در خانواده‌ها افزایش پیدا کند

وی در ادامه به دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه کودک و نوجوان اشاره کرد و افزود: امروز تمرکز و سرمایه‌گذاری دشمن روی بانوان، کودکان و نوجوانان است و با توجه به اینکه متولیان حوزه فرهنگ در این امر مهم غفلت کرده‌اند به مسئولان استان توصیه می‌شود نسبت به این حوزه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و همه دستگاه‌ها کمک کنند تا سهم سبد فرهنگی کودک و نوجوان در خانواده‌ها افزایش پیدا کند.

علامتی ادامه داد: همچنین در کنار فعالیت‌های تخصصی، یک پیوست کودک و نوجوان هم دیده شود. در این زمینه همکاران ما در آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به لحاظ فکری کمک خواهند کرد. کار اصلی باید در حوزه کودک و نوجوان اتفاق بیفتد.

مدیرعامل کانون ضمن تاکید بر لزوم توسعه مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در سطح کشور گفت: مصوب شده است در شهر تربت حیدریه برای احداث مرکز شماره ۲ کانون و مه‌ولات زمین‌های مناسبی از سوی اداره کل راه و شهرسازی و با همکاری شهرداری به کانون واگذار و هزینه ساخت و راه‌اندازی، از محل اعتبارات کانون تامین می‌شود.

وی ادامه داد: در شهر زاوه ساختمانی در اختیار کانون قرار می‌گیرد تا مرکز فرهنگی هنری تجهیز و راه‌اندازی شود. همچنین مبلغ ۳میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی کانون برای طرح‌های مدارس موفق و کانون مدرسه و رفع نیازهای مراکز در اختیار کانون استان قرار خواهد گرفت.

سهم سبد فرهنگی کودک و نوجوان در خانواده‌ها افزایش پیدا کند

علامتی در پایان گفت: با همکاری شهرداری و فرمانداری تربت حیدریه نیز کتابخانه سیار برای حضور در حاشیه شهر و روستاهایی که دسترسی به مراکز فرهنگی هنری ندارند راه‌اندازی می‌شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی و هیأت همراه پس از این نشست با همراهی مدیرعامل کانون از مرکز فرهنگی هنری تریت حیدریه بازدید کردند و در جریان فعالیت‌های این کتاب‌خانه کانون پرورش فکری قرار گرفتند.

این بازدید با خیرمقدم‌گویی یکی از اعضای مرکز و شاهنامه‌خوانی عضو دیگر همراه شد و علی نیکزاد طی گفت‌وگو با مربیان و اعضای کانون از نحوه فعالیت این مرکز و نحوه کار مربیان و ارتباط آن‌ها با اعضا مطلع شد.

شایان ذکر است در این جلسه تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونان وزارت‌خانه‌ها و مدیران کل دستگاه‌های دولتی حضور داشتند.

سهم سبد فرهنگی کودک و نوجوان در خانواده‌ها افزایش پیدا کندسهم سبد فرهنگی کودک و نوجوان در خانواده‌ها افزایش پیدا کندسهم سبد فرهنگی کودک و نوجوان در خانواده‌ها افزایش پیدا کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =