جلسه‌ی هماهنگی هفته کتاب و کتاب‌خوانی در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان: مربیان کانون به عنوان «نگهبانان روشنایی و دانایی» مسئولیت سنگین ایجاد پیوندی دوباره میان کودکان و نوجوانان با کتاب را در دنیای پر از جذابیت امروز برعهده دارند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی هماهنگی هفته کتاب و کتاب‌خوانی در کانون زاهدان برگزار شد.

مدیرکل کانون استان ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به همکاران، گفت: «کتابخوانی» محور همه‌ی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موجب خوشحالی و سربلندی است که پایه‌های کار ما بر کتاب و دانایی استوار است.
معصومه هادی با اشاره به وجود تعداد قابل توجه کتاب در مراکز فرهنگی‌هنری، این ویژگی را امتیاز و هویت کانون دانست و عنوان کرد: کسی یا سازمانی که دارایی او را کتاب تشکیل داده است، غنی‌ترین شخص یا نهاد است زیرا کتاب موجب رشد و تعالی انسان است.
وی سپس با ابراز نگرانی از این که جذابیت‌های فراوان در دنیای امروز سبب شده که کودکان و نوجوانان از کتاب و کتابخوانی فاصله بگیرند، گفت: این موضوع، مسئولیت همه‌ی ما را سنگین‌تر از گذشته کرده و ما، به عنوان مشعل‌داران دانایی، باید پیوند میان کتاب و اعضا را  محکم‌تر کنیم.
هادی ادامه داد: ما با گروهی سروکار داریم که اگر با کتاب انس بگیرند در ادامه‌ی مسیر نیز کتابخوان خواهند ماند و مطالعه و کتاب، بخش جدایی‌ناپذیر زندگی‌شان خواهد شد  و به همین دلیل زندگی باکیفیت‌تری را در سایه‌ی دانایی تجربه خواهند کرد.
مدیرکل کانون «جذب و نگهداشت عضو» را یکی از از راه‌های کشف و پرورش استعدادهای جدید دانست که می‌تواند بر تعداد کتابخوانان بیفزاید و کیفیت آینده‌  را برای فرد و جامعه بهتر کند.
تجلیل از مربیان مراکزی، که بیشترین تعداد امانت کتاب را داشته‌اند و تقدیر از اعضایی که به لحاظ کمی و کیفی بیشتر تعداد کتاب را امانت گرفته وخوانده اند، از پیشنهادهای مدیرکل کانون استان برای ایجاد انگیزه در میان همکاران و اعضا بود.
هادی هم‌چنین در بخشی از سخنان خود به اهمیت بحث آموزش در تحول سازمان‌ها اشاره کرد و آنرا ویژگی مهم سازمان‌های «یادگیرنده» دانست و گفت: با توجه به پیشرفت‌ها و نوآوری‌های پیاپی عصر حاضر و برای همراه شدن با آن باید به علم روز مجهز بود و این کار نیازمند آموزش مداوم است.بنابراین لازم است، دوره های آموزشی مورد نیاز، برای همکاران برنامه‌ ریزی گردد.
گفتنی است پیش از سخنان مدیرکل کانون، همکاران حاضر در جلسه پیشنهادهای خود را ارایه دادند و در ادامه در خصوص آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

جلسه‌ی هماهنگی هفته کتاب و کتاب‌خوانی در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

جلسه‌ی هماهنگی هفته کتاب و کتاب‌خوانی در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =