کد خبر: 319986
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
بازدید 200
جلسه بررسی فعالیت‌ها و مشکلات کانون البرز با حضور معین استان

قاسم سلیمانی،مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل و عضو شورای معاونان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان معین استان البرز، با حضور در اداره کل کانون این استان، ضمن شنیدن گزارش همکاران با مشکلات و کمبودها آشنا شده و به تشریح وضعیت ساماندهی نیروی انسانی در کانون پرداخت.

به گزارش روابط عمومی کانون البرز، قاسم سلیمانی، مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون  به عنوان معین کانون و نماینده مدیرعامل از بین اعضای شورای معاونان، ضمن قدردانی از تلاش‌های سرپرست و همکاران کانون البرز، ابراز امیدواری کرد که این روند رو به رشد در این استان تداوم یابد.

ایشان همچنین استان البرز را به جهت حضور گلچین اقوام ایرانی و به تناسب، حضور چنین تنوع فرهنگی در کانون البرز دارای  نقش متفاوتی نسبت به سایر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور دانسته و از  همکاران خواست از این ظرفیت و توان به نحو احسن  بهره برداری شود.

این مقام مسؤول در ادامه، استان  البرز را  به خاطر موقعیت اجتماعی و متفاوت بودن و  نوپا بودن آن نسبت به سایر استان های کشور، دارای شرایط خاص اجتماعی عنوان کرده و افزود شرایط خاص دو سه سال اخیر به علت کرونا، رغبت بیش از پیش کودکان و نوجوانان به فضای مجازی و دیگر موارد، رسالت مربیان کانون را نسبت به دوران قبل،  چند برابر کرده است و باید با توجه به  حساس بودن دوران  کودکی و نوجوانی، همکاران بیش از پیش به تدارک فعالیت های جذاب و اثر بخش اهتمام ورزند.

معین کانون استان همچنین از اجرای فعالیت‌های گزارش شده شش ماهه‌ی اول سال، هفته‌ی ملی کودک، ایام جشنواره‌ی قصه گویی استانی و مراسم سیزده آبان، ابراز خرسندی کرده و گفت اگر همکاران همدل و همراه باشند، موفقیت‌های بیشتری حاصل خواهد شد.

ایشان با اشاره به اعضای معین استان‌ها  به عنوان نمایندگان مدیرعامل محترم گفت این افراد  که از بین اعضای شورای معاونان کانون در کشور انتخاب شده‌اند،  بایستی طبق دستور مدیرعامل محترم به استان‌ها مراجعه و با هماهنگی مناسب‌تر با ستاد، در جهت رفع مشکلات موجود، اقدام کنند.

 بخش بعدی سخنان سلیمانی  به هجمه‌ی وارد شده به کانون و اقدامات ارزشمند مدیر عامل محترم اختصاص داشت  و افزودند با توجه به ارایه ی مستندات  و حمایت اقشار گسترده جامعه از جمله اعضای کانون، خانواده‌های آنان و اصحاب رسانه، مسئله‌ی ادغام کانون با نهادکتابخانه‌ها در شرف منتفی شدن است.

قسمت بعدی سخنان معین کانون البرز به ساماندهی نیروها و اهمیت مدیرعامل محترم به معیشت همکاران اختصاص داشت.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل در این رابطه هم گفت تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی و رسمی،  موضوع مهمی بود که با توجه به فراهم شدن زمینه‌ی  انتقال نیروهای داوطلب  به آموزش و پرورش، هم مشکل کمبود نیروی آموزش و پرورش تا حدودی حل شده و هم در ادامه فرصت و امکان تبدیل وضعیت نیروهای پاره وقت نیز فراهم می‌گردد.

  در ادامه نماینده شورای معاونان از تلاش مسؤولان ارشد کانون برای رفع مشکلات معیشتی همکاران  سخن گفته و ادامه داد نیروهایی که به آموزش و پرورش می روند، همچنان از کانون جدا نشده ومی‌توانند در ساعات غیر کاری در بخش کارگاه‌های عمومی و تخصصی به کانون کمک کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در سال‌های آتی شاهد اتفاقات خوبی برای کانون باشیم.

جلسه بررسی فعالیت‌ها و مشکلات کانون البرز با حضور معین استان

در ابتدای این نشست  که روز دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱، در اتاق جلسات کانون البرز برگزار شد و قبل از سخنان نماینده مدیر عامل ، مهری فلاح، سرپرست کانون استان ضمن خوشامد گویی به معین استان و قدردانی از زحمات ایشان به ویژه در دوران مدیر کلی استان البرز و تلاش‌های مدیران اسبق کانون در البرز، گزارش کوتاهی از عملکرد کانون در سال جاری ارایه کرد.

تشکیل جلسات مشورتی با حضور کارشناسان و مربیان، تعامل با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف استان به ویژه آموزش و پرورش و قرارگاه اجتماعی استانداری، تلاش در جهت خدمت رسانی کانون البرز به مناطق کم برخوردار، انجام فعالیت های اثر بخش و گسترده در سطح استان البرز، اجرای شایسته‌ی فعالیت های مناسبتی، تلاش برای شناساندن کانون و فعالیت‌های آن به مخاطبان و مسؤولان استان، حضور مقامات ارشد استان و برخی مقامات کشوری در برنامه های کانون و تجلیل این عزیزان از فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی اجرای طرح کتابخوانی در مدارس، از جمله مواردی بود که این مقام مسؤول به آن‌ها اشاره کرد.

فلاح همچنین در بخش ویژه‌ای در خصوص تعامل با سازمان نوسازی مدارس استان و دانشگاه فرهنگیان و دیدار با مدیران این مجموعه‌ها سخن گفت و از برنامه‌ریزی برای گذراندن دوران کارورزی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کانون به عنوان فعالیتی اثر بخش یاد کرد که جلسات مقدماتی آن برگزار شده است.

دیگر کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در حوزه های مختلف نیز در ادامه گزارش مختصری از فعالیت های اجرا شده، موفقیت‌ها و مشکلات موجود ارایه کردند.

روند رو به رشد کانون استان در حوزه‌ی ارزیابی عملکرد و کسب امتیازات مربوطه و بیان مواردی که منجر به کاهش امتیاز استان شده و لزوم تامین منابع مالی، گزارش مختصری از وضعیت کارگاه‌های تخصصی و وضعیت مالی کانون البرز، اهم اقدامات فنی و عمرانی، اجرای مرحله‌ی استانی بیست و چهارمین  جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی  کانون و اجرای جشنواره مستقل قصه‌گویی البرز قوی به منظور شناسایی ظرفیت‌ها برای مشارکت در جشنواره‌های آتی کانون، ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی و تامین اعتبارات مربوطه، اجرای طرح کتابخوانی در مدارس البرز، برگزاری نمایشگاه نقاشی کودکان البرز ویژه کودکان مناطق کم برخوردار استان، کمبود نیرو در بخش ادبی و برگزاری جشنواره هنری از ایده تا کار آفرینی از جمله مواردی بود که در گزارشات همکاران مطرح شد.

گفتنی است حامد علامتی، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از بین اعضای شورای معاونان، هر نفر را مسؤول چندین استان قرار داده تا این نمایندگان با مراجعه مستقیم به ادارات کل استان ها و تعامل سازنده با همکاران،  به منظور ایجـاد ھمـاھنگی و تبادل تجربیات؛ هم افزایی و گسترش مشارکت؛ متناسـب سـازی و متوازن کردن توسـعه بین بخشـی؛ کاھش تمرکز زدایی؛ تسـریع در امر پاسـخ گویی و ارتقاء بھره وری سازمـانی ھمکاری لازم را داشته باشند.

قاسم سلیمانی، مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون به جز البرز معین کانون در  استان‌های قزوین، کردستان و خراسان شمالی نیز هست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =