هنر نمایش، ابزار دوستی  با «یارمهربان» قرارگرفت

هم‌زمان با سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، مربیان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان هنرنمایش را ابزار دوستی هرچه بیش‌تر کودکان و نوجوانان با «یار مهربان» قراردادند.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم»، از ۲۱ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۱ در سراسر کشور برگزارمی‌شود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز با تکیه بر رسالت همیشگی خود و به‌منظور نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، ویژه‌برنامه‌های هدف‌مند و خلاقانه‌ای در مرکز استان و مراکز فرهنگی هنری این نهاد برگزارمی‌کند.

بهره‌گیری از ابزار هنر و استفاده از نمایش‌های‌ سایه‌ای و رومیزی نیز از این شیوه‌های خلاقانه و هنرمندانه‌است که در تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها و مأنوس‌سازی هرچه بیش‌تر کودکان و نوجوانان با کتاب و کتاب‌خوانی نقش‌به‌سزایی‌داشته و دارد.

هنر نمایش، ابزار دوستی  با «یارمهربان» قرارگرفت

برهمین‌اساس نیز واحد آفرینش‌های هنری کانون با همراهی مربیان مرکز فرهنگی هنری مجتمع رشت، میهمان کودکان و نوجوانان رودبار و بخش رستم‌آباد این شهرستان ‌شدند و افزون‌بر ایجاد فضایی شاد و نشاط‌بخش، به اجرای نمایش‌های خلاقانه و کتاب‌محور برای اعضای کانون پرورش فکری و دانش‌آموزان مدرسه پسرانه «شهادت» پرداختند.

این نمایش‌ها که با بهره‌گیری از کتاب‌های «قصه خاله‌پیرزن» و «مرد جوان و خیاط‌حیله‌گر»؛ از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرا درآمد، با استقبال کودکان و نوجوانان همراه‌بود و مقدمه‌ای برای استمرار این فعالیت فرهنگی‌هنری در مراکز کانون و مدارس شد.

هنر نمایش، ابزار دوستی  با «یارمهربان» قرارگرفت
اجرای مربیان کانون در مدرسه پسرانه شهادت

برپایه این گزارش، بازدید از نمایشگاه دست‌آوردهای مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی و برپایی کارگاه آموزش ساخت عروسک‌های نمایشی، از دیگر برنامه‌های این روز با همراهی آموزش و پرورش محسوب‌می‌شد.

هنر نمایش، ابزار دوستی  با «یارمهربان» قرارگرفت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =