راه‌یافتگان به سومین جشنواره داستان آفرینش

صاحبان آثار ارسالی به سومین جشنواره داستان آفرینش در کانون فارس معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، فراخوان سومین جشنواره داستان آفرینش کانون پرورش فکری با عنوان «داستان‌های دیار» و با شعار «تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم» در روز ۱۶ شهریور و همزمان با سالروز تولد هوشنگ مرادی‌کرمانی نویسنده‌ی نامدار و پیشکسوت ادبیات داستانی نوجوان و با هدف توجه دادن مخاطبان به هویت فردی، ملی و پرورش حس وطن‌دوستی و تعلق خاطر به میهن به مراکز کانون پرورش فکری سراسر کشور ارسال شد. این فراخوان امسال از اعضای نوجوان و ارشد کارگاه‌های داستان و انجمن‌های نویسندگان نوجوان کانون خواسته بود تا با رویکرد ادبیات بومی و اقلیمی به آفرینش جهان داستان در فضا و عناصر فرهنگی، تاریخی و اجتماعی گوشه‌گوشه‌ی اقلیم ایران بپردازند.

آشنایی اعضای نوجوان با ژانرها و گونه‌های مختلف ادبیات داستانی و ویژگی‌های جغرافیایی و طبیعی، وقایع تاریخی، آداب و رسوم، باورها و اعتقادات، زبان و گویش و... از دیگر اهداف این جشنواره بیان شده است.

بر اساس این فراخوان، اعضای فعال کارگاه‌های ادبی و انجمن‌های نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور تا ۱۵ آبان ۱۴۰۱ فرصت داشتند آثارشان را از طریق واحدهای استانی آفرینش‌های ادبی کانون به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

کانون فارس نیز آثار ۷ نفر از اعضای نوجوان و ارشد را به عنوان برگزیدگان استانی به دبیرخانه ملی این جشنواره ارسال کرده است.

ملیکا حضرتی‌فرد از مرکز شماره ۲ شیراز، سیده فاطمه‌نرگس خلیلیان از مرکز شماره ۳ شیراز، کیمیا ترابی عضو ارشد مرکز شماره ۲ جهرم، فاطمه شمس عضو مکاتبه‌ای، محدثه جمالی عضو ارشد انجمن ادبی، حنانه اعیان‌منش و روژان رستمی از مراکز نی‌ریز و فسا، صاحبان آثار ارسالی به جشنواره داستان آفرینش از استان فارس هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =