«دنیای خیال‌انگیز من» به جشنواره بین‌المللی تئاتر بورسای ترکیه راه یافت

«دنیای خیال‌انگیز من» به نویسندگی و کارگردانی بهناز مهدی‌خواه از تولیدات مرکز تولید تئاتر کانون در بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بورسا کشور ترکیه به صحنه می‌رود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش سال ۱۳۹۹ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر روی صحنه رفت و با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو شد.

داستان این نمایش به زندگی بازیگری اشاره دارد که به توصیف دنیایش می‌پردازد. او می‌گوید با اتفاقی در کودکی، دنیای سیاه و سفیدش، رنگارنگ مثل رنگین‌کمان شده است. در این نمایش، تماشاگران با بازیگر به دوره کودکی‌اش در یک روستا و دیدن و کشف زیبایی‌هایی که در طبیعت وجود دارد، می‌روند. صدای خروس و چهچه پرندگان، ملاقات با زمین، شنیدن آواز دانه‌ها و گیاهانی که در حال رشد و بزرگ شدن هستند، آب تنی در رودخانه و خوابیدن زیر سقف پر ستاره آسمان، همه و همه با تصاویری دلنشین که در گوشه گوشه‌ی دامن خیال‌انگیز دخترک نقش بسته و مخاطب را به بهتر دیدن و شنیدن زیبایی‌های محیط اطراف و نعمت‌های خداوند سوق می‌دهد.

نمایش «دنیای خیال‌انگیز من» به جشنواره بین‌المللی بورسای ترکیه راه یافت

بهناز مهدی‌خواه نویسندگی، بازیگری، طراحی و ساخت عروسک نمایش «دنیای خیال‌انگیز من» را نیز بر عهده دارد.
همچنین از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به آرش سلگی آهنگ‌ساز، فرزاد سلیمانی و علیرضا حسینی دستیاران کارگردان، آزاده فرهنگیان شاعر این اثر، مریم غلامی و بهناز مهدی‌خواه طراح صحنه و دکور این نمایش هستند.
نمایش «دنیای خیال‌انگیز من» پیش‌تر به عنوان نمایش برگزیده بخش خردسال مرکز ملی اسیتژ ایران معرفی شد. همچنین در بیست‌وششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان نامزد دریافت جوایز بخش کارگردانی، بازیگری و طراحی صحنه شد و در پایان توانست عنوان بهترین بازیگر زن را از آن خود کند.

بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی بورسا در هفته سوم آبان ۱۴۰۱ در کشور ترکیه در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =