مرحله منطقه‌ایی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در خراسان رضوی برگزار می شود

مرحله منطقه‌ای بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور قصه‌گویانی از ۶ استان از ۲۵ تا ۲۷ آبان ماه به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در شهرستان طرقبه و شاندیز برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی؛ همزمان با گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، قصه‌گویان برگزیده استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و یزد در منطقه چهار بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به میزبانی استان خراسان رضوی در شهرستان طرقبه و شاندیز به رقابت می‌پردازند.

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل استان با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: قصه صدای زندگی است و ما با این شعار سعی در تقویت این فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی داریم. قصه گویی یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های کانون است که کارکردهای متعدد و اثرگذار تربیتی و فرهنگی دارد و به دنبال گسترش همه جانبه آن در بین اقشار مختلف جامعه هستیم. جشنواره بین‌المللی قصه گویی فرصت مغتنمی برای آشنایی با آداب و رسوم، ادبیات عامه و فرهنگ غنی و متنوع و گنجینه‌های ارزشمند استانهای مختلف کشور است.

وی افزود: فراخوان این جشنواره در مردادماه ۱۴۰۱ در سراسر کشور منتشر گردید که پس از برگزاری فرآیند جشنواره در بخش‌های مختلف آئینی سنتی، ملی، زبان اشاره، پادکست، ۹۰ ثانیه‌ای و بخش علمی، برگزیدگان استانی و راه یافتگان به مرحله منطقه‌ای مشخص شدند. طبق برنامه‌ریزی انجام شده ۸۴ قصه گوی برگزیده استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، یزد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی از ۲۵تا ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۱ به میزبانی خراسان رضوی به رقابت خواهند پرداخت.

دبیر منطقه‌ای بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۴ کشور افزود: برگزیدگان این مرحله به بخش نهایی بیست و چهارمین جشنواره بین2المللی قصه‌گویی که ۳۰ آذرماه همزمان با شب یلدا در تهران برگزار خواهد شد راه می‌یابند.
زره ساز در ادامه با اشاره به فرصت تعامل و تقابل فرهنگ‌های این مناطق بواسطه قصه‌ها آن را زیباترین فصل فرهنگی مشهد نامید.

مرحله‌ی منطقه‌ای بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۴ کشور با مشارکت فرمانداری شهرستان طقبه و شاندیز، شهرداری طرقبه و سازمان آب منطقه‌ای برگزار می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =