ویژه برنامه‌های سی‌اُمین دوره هفته کتاب در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

در گرامیداشت هفته‌ی کتاب، ویژه برنامه‌ها و اجرای فعالیت‌ با محوریت کتاب و کتابخوانی در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در گرامیداشت هفته کتاب و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، فعالیت‌های ویژه‌ی مراکز کانون استان اردبیل با عنوان «در سایه سار کتاب»  از ۲۱ تا ۲۷ آبان‌ماه۱۴۰۱ با حضور اعضا و اولیا برگزار شد.

مرکزفرهنگی و هنری شماره‌ی ۲ کانون اردبیل

ویژه برنامه‌های مراکز کانون استان اردبیل برای سی‌امین دوره هفته کتاب در حال اجرا است

با برپایی جشن «در سایه سار کتاب» در روز شنبه ۲۱ آبان‌ماه، اعضای مرکزشماره‌ی ۲ کانون اردبیل به استقبال هفته کتاب و کتابخوانی رفتند.

در این برنامه، با تاکید بر اهمیت مطالعه در بالابردن سطح  آگاهی اقشار مختلف جامعه، فعالیت‌های کتاب مختلف فرهنگی با محوریت کتاب از قبیل قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب و بازی با کلمات انجام شد. گفتنی است در این برنامه، اعضای کتابخوان ضمن اجرای برنامه، از دوستان خود برای  توجه به امانت و مطالعه کتاب دعوت به عمل آوردند.

همچنین برگزاری کارگاه ادبی از دیگر بخش‌های اجرایی برنامه در این روز بود که اعضا نوشته‌های خود را با موضوع «رویاهای من و کتابم»، برای دوستانشان خواندند.

مرکزفرهنگی و هنری شماره‌ی ۴ کانون اردبیل

ویژه برنامه‌های مراکز کانون استان اردبیل برای سی‌امین دوره هفته کتاب در حال اجرا است

همزمان با فرارسیدن سی امین دوره‌ی هفته‌ی کتاب و با تشویق اعضا به مطالعه، « زنگ کتاب و کتابخوانی » در مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی ۴ کانون اردبیل  با شعار « ما همانیم که می خوانیم »  به صدا درآمد.

درطول هفته کتاب که از ۲۱ آبان‌ماه ۱۴۰۱ آغاز شد، در این مرکز به صورت روزانه  فعالیت‌های فرهنگی کتاب محور از جمله بحث کتاب، معرفی شخصیت، روخوانی کتاب، بازی با حروف و ساخت جملات زیبا، ساخت پانل معرفی اعضای کتابخوان مرکز، ساختن کاردستی و معرفی کتاب دوست داشتنی من  انجام شد.

همچنین در این مدت نمایشگاهی از کتاب‌های جدید کانون و همچنین کتاب‌های مرجع برپا شده و اعضا ضمن بازدید از این نمایشگاه با کتاب‌های تازه مرکز آشنا شدند.

مرکزفرهنگی و هنری شماره‌ی ۵ کانون اردبیل

ویژه برنامه‌های مراکز کانون استان اردبیل برای سی‌امین دوره هفته کتاب در حال اجرا است

در هفته کتاب و کتابخوانی بیش از ۶۰۰ نفر از دانش‌آموزان مدارس خوارزمی، گلهای بهشت، باغ رضوان، فرهیختگان، شهید روشنی و موسی صادقی با بازدید از مرکز شماره‌ی ۵ کانون اردبیل، از فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرکز استفاده کردند.

گفتنی است در این ایام با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان و لزوم علاقه‌مند سازی آن‌ها به مطالعه، مربیان مرکز فعالیت‌های متفاوتی ازجمله قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی شخصیت، پخش فیلم، کاردستی با محوریت کتاب را برای اعضای بازدیدکننده اجرا کردند.

مرکز فرهنگی و هنری کانون اصلاندوز

ویژه برنامه‌های سی‌اُمین دوره هفته کتاب در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

مرکز فرهنگی و هنری کانون اصلاندوز با همکاری کتابخانه عمومی شهر با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و به‌ منظور همراه‌سازی هرچه‌بیشتر پدرها و مادرها  با فعالیت‌های کانون، میزبان ویژه‌برنامه‌ی جشن «درسایه‌سار کتاب» و همایش فرشته‎‌های قصه‌گو با حضور اعضا و جمعی از دانش‌آموزان مدارس شهرستان در سالن سینمای مرکز اصلاندوز بود.

طی این ویژه‌برنامه که با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی و مدارس شهرستان اصلاندوز و با حضور پروانه رضاقلیزاده مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، آیت جهانبانی معاون سیاسی فرمانداری اصلاندوز، امین پورمحمد رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد و اصلاندوز، معاونین آموزش و پرورش وجمعی از مسوولین شهرستان برگزار شد، فضه میرموسوی مربی مسوول مرکز به تبیین نقش خانواده در علاقه‌مندسازی کودکان و نوجوانان  به مطالعه پرداخت و ضمن تشریح فعالیت‌های کتاب‌محور کانون، از والدین دعوت‌کرد تا برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی با مربیان کانون همراه شوند.

آیت جهانبانی معاون سیاسی فرمانداری اصلاندوز نیز با تبریک هفته کتاب وکتابخوانی به فعالان عرصه کتاب، کتابداران و شرکت کنندگان در مراسم، اظهار داشت : کتاب‌خوانی برای بچه‌ها، تمرینی برای کسب مهارت‌های اجتماعی، تعامل و گفت‌وگو با دیگران است و قصه‌گویی نیز، گنجینه‌ای از تجربیات و دانستنی‌ها را در اختیار کودکان قرار می‌دهد.

در ادامه پروانه رضاقلیزاده مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان هم،کودکان و نوجوانان را سرمایه‌های عظیم میهن اسلامی و آینده‌سازان و پاسداران ارزش‌های دینی و انقلابی برشمرد و خاطر نشان کرد : کتاب‌خانه‌ها در گسترش دانش و ارتقای میزان آگاهی‌های عمومی جامعه نقش به سزایی دارند.

قصه‌گویی اعضای کودک و نوجوان، معرفی و خلاصه گویی از کتاب از برنامه های  اجرا شده در این مراسم بود و در پایان از مربیان و برگزیدگان قصه‌گویی و کتابخوانان برتر تجلیل شد.

گفتنی است در طول ایام هفته کتاب و کتابخوانی فعالیت های کتاب محور از قبیل اجرای مسابقات کتابخوانی ، تصویر سازی کتاب‌ ،  معرفی  و روخوانی کتاب اجرا شد.

مرکزفرهنگی و هنری شماره‌ی ۲ کانون پارس‌آباد

ویژه برنامه‌های مراکز کانون استان اردبیل برای سی‌امین دوره هفته کتاب در حال اجرا است

همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی ، ویژه‌برنامه‌ی‌ جشن کتاب با هدف ایجاد علاقه و میل به مطالعه در بین کودکان و نوجوانان، با حضور دانش‌آموزان کانون علامه طباطبایی و مدرسه مفید، در مرکز شماره۲ کانون پارس‌آباد برگزارگردید.

در این برنامه منیژه اسوار، مربی مسوول مرکز ضمن تبریک هفته کتاب و تقدیر از مدیران کانون علامه طباطبایی و مدرسه مفید به‌خاطر همراهی و مشارکت در برنامه‌های کانون، با تشریح فواید کتابخوانی، از تاثیر مطالعه در موفقیت افراد سخن گفت.

در ادامه برنامه، اعضای حاضر با پخش موزیک، شعر«من یار مهربانم» از عباس یمینی شریف را همخوانی کرده و در فعالیت ویژه‌ی ادبی پیرامون جملات بزرگان درباره کتاب و کتابخوانی، اعضا با راهنمایی مربی در گروه چهار نفره به ساختن جورچین جملات با موضوع کتاب اقدام کردند.

قصه‌گویی از داستان‌های شاهنامه با عنوان «زال و سیمرغ» توسط مربی فرهنگی مرکز، تجلیل از اعضای کتاب‌خوان، معرفی کتاب با موضوع ادبیات کهن، اهدای کتاب و نشانگر کتاب از دیگر برنامه‌های جشن «در سایه سار کتاب» در مرکزشماره ۲ کانون پارس آباد بود.

مرکز فرهنگی و هنری کانون خلخال

ویژه برنامه‌های مراکز کانون استان اردبیل برای سی‌امین دوره هفته کتاب در حال اجرا است

به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتابخوانی و با فضاسازی و اجرای برنامه‌های متعدد لحظاتی سراسر دانایی و زیبا برای اعضای مرکز خلخال ثبت شد.

نشست با اعضای کتابخوان نوجوان: در این نشست با حضور ۱۵ نفر از نوجوانان کتابخوان مرکز در خصوص اهمیت مطالعه و نقش آن در زندگی و موفقیت فردی و اجتماعی بحث و گفتگو شد. زهرا محیطی، مربی مسوول مرکز مطالبی را در خصوص لذت مطالعه و احساس رضایت درونی از این فعالیت ارایه کرده و اهمیت آن را در شرایط کنونی و هجمه‌ی فضای مجازی یادآور شد. اعضای نوجوانان  نیز افزایش دانایی، توانایی بیان خوب، افزایش اطلاعات علمی و عمومی و افزایش و بالارفتن مهارت‌های ارتباطی را از عمده ترین نتایج مطالعه دانستند.

نشست با مادران کتابخوان: این نشست با حضور بیش از ۱۰ نفر از مادران اعضا صورت گرفت که مربی مسوول مرکز طی سخنانی صمیمانه، از مادران خواست که با مطالعه کردن خود، انگیزه‌ای قوی برای الگوگیری فرزندان جهت مطالعه و تداوم این امر ایجاد کنند که در ادامه زنگ مطالعه‌ی ۳۰ دقیقه ای مادران آغاز شد. 

ویژه برنامه یار مهربان با حضور پیش دبستانی رقیه: این مراسم با حضور بچه‌های پیش دبستانی در مرکز صورت گرفت و فعالیت‌های متنوع و جذابی اجرا شد. در ابتدای برنامه، کتاب آقای تابستان معرفی شده و سپس بچه ها چند شعر از این کتاب را با مربی همخوانی کردند. در ادامه ایستگاه نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی برپا و مسابقه پرتاب حلقه نیز اجرا شد که بچه ها لحظات جذابی را در مرکز خلخال سپری کردند.

جشن در سایه سار کتاب: جشن بزرگ کتاب با عنوان «در سایه سار کتاب»، با حضور دبیرستان قدسیه در سالن سینمای مرکز خلخال اجرا شد. در ابتدای برنامه مربی مسوول مرکز ضمن خیرمقدم و تبریک هفته‌ی کتاب و با ذکر اهمیت کتابخوانی و مطالعه پرداخته و گفت: مطالعه و کتابخوانی را باید از بچگی به کودکان آموخت و شرایطی فراهم کرد که بچه‌ها، مطالعه را به هر فعالیت دیگری ترجیح دهند، با کتاب بخوابند و با کتاب بیدار شوند. بچه‌های آگاه اهل کتاب و مطالعه هستند و نباید کتاب، این یار دیرینه  را از خود جدا کنند.

در ادامه مربی ادبی مرکز، مسابقه‌ی جمله سازی را اجرا کرد که در این مسابقه از بچه‌ها خواست با ۴ کلمه‌ی غیرمرتبط، جمله‌ای با معنی در خصوص کتاب درست کنند که به دونفر از برگزیدگان این بخش، جوایزی اهدا شد.

معرفی مجموعه کتاب فیلم‌ها، پخش انیمیشن‌های «بارون میاد جرجر» و«کشاورز و ربات»، اجرای مسابقه ی پرتاب حلقه، معرفی کتاب «من و عجیب و غریب» توسط، یلدا محمدی عضو نوجوان مرکز، خوانش متن ادبی توسط یسناسادات حسنی، عضو نوجوان مرکز از دیگربخش‌های اجرا شده در این برنامه بود.

خاطرنشان می‌شود برنامه با تجلیل از اعضای کتابخوان مرکز، پذیرایی و بازدید دانش‌آموزان و دبیران از کارگاه‌ها به پایان رسید.

مرکزفرهنگی و هنری کانون دولت‌آباد

ویژه برنامه‌های مراکز کانون استان اردبیل برای سی‌امین دوره هفته کتاب در حال اجرا است

بمناسبت هفته کتاب و با هدف توسعه‌ و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و همچنین ایجاد علاقه به مطالعه در میان کودکان و نوجوانان، برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی روز یکشنبه ۲۲ آبان ماه سال ۱۴۰۱ در کانون دولت‌آباد برگزار شد.

کریم اصلانزاده مربی مسوول مرکز، هدف از برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها را ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و ارتقای کیفی دانش و مهارت خوانش اعضا عنوان کرده و بر اهمیت مطالعه در آگاهی بخشی و پرورش فکر و ذهن کودکان و نوجوانان در فراگیری دانش روز تاکید کرد.

 اجرای فعالیت‌های معرفی و روخوانی کتاب، قصه‌گویی، شعرخوانی، اجرای مسابقه و معرفی شخصیت جعفرابراهیمی(شاهد) از شاعران برجسته‌ی ‌کشور در عرصه‌ی ادبیات کودک ونوجوان ازجمله برنامه‌های مرکز در این مناسبت بود.

شایان ذکر است با برگزاری کارگاه ادبی، کتاب شعر «پاییز خانم» سروده‌ی ناصر کشاورز توسط اعضا و مربی مربوطه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

مرکز فرهنگی و هنری کانون رضی

ویژه برنامه‌های سی‌اُمین دوره هفته کتاب در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی «جشن سایه‌سار کتاب» با شرکت ۶۵ نفر از اعضای کودک و نوجوان روز پنجشنبه ۲۶آبان ۱۴۰۱ در کانون رضی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور شهردار، رییس شورای شهر و کارشناس آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش رضی برگزار شد، اسلام حسن‌زاده سرپرست مرکز ضمن نکوداشت سی‌اُمین دوره هفته کتاب و خیر مقدم به مهمانان و اعضای حاضر در مراسم، اهمیت کتاب و تاثیر مطالعه را در موفقیت فراد تشریح کرد.

معرفی و تجلیل از کودکان و نوجوانان موفق در عرصه کتابخوانی، تجلیل از شرکت کنندگان ششمین و هفتمین فراخوان بین المللی نقاشی کودکان آسیایی کشور چین سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ که لوح سپاس این عزیزان از کشور چین ارسال شده بود، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، معرفی کتاب از طریق طرح‌های ابتکاری و خلاق، اجرای مسابقه، قصه‌گویی، برگزاری کارگاه ادبی و پذیرایی از جمله برنامه‌هایی است که در این جشن اجرا شد.

شایان ذکر است در پایان این برنامه در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد علاقه به مطالعه در میان کودکان و نوجوانان، پیمان‌نامه دوستی با کتاب توسط میهمانان، مربیان و اعضای مرکز امضا شد.

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۲ کانون مشگین‌شهر

ویژه برنامه‌های مراکز کانون استان اردبیل برای سی‌امین دوره هفته کتاب در حال اجرا است

به مناسبت هفته‌ی کتاب وکتابخوانی و برای معرفی کتاب‌خوانان وکتاب‌یاران برتر مرکز، جشن کتاب با حضور اعضا، دانش آموزان، مربیان ومعلمان دبستان پسرانه شاهد در مرکزشماره‌ی ۲ کانون مشگین‌شهر برگزار شد.

در ابتدای برنامه لیلا مستعلی‌زاده مربی مسوول مرکز ضمن تبریک هفته کتاب، به اهمیت مطالعه در پیشرفت تحصیلی و زندگی اشاره کرده واعضا را به خواندن کتاب بیشتر در زمینه‌ های مختلف دعوت کرد.

در ادامه با معرفی کتاب «مهمان» و قصه‌گویی از داستان آن، فعالیتی با عنوان «پازل کتاب» بر اساس کتاب «غازی که نمی خواست غاز بماند» اجرا شد که در این برنامه اعضا در گروه‌های چندگانه، صفحات بهم ریخته را مرتب کرده و در نهایت نمایندگان گروه‌ها، خلاصه‌ای از داستان کتاب را که نوشته بودند را برای حاضران ارایه کردند.اعضا در پایان برنامه عهد بستند ضمن دوستی با کتاب، همیشه در حال خواندن کتاب وآموختن علم ودانش باشند.

بازدید دانش‌آموزان مدارس همجوار از کانون یکی دیگر از فعالیتهای انجام گرفته در طول هفته کتاب وکتابخوانی بود که دانش‌آموزان به اتفاق معلمان خود در مرکز حاضر شده واز نزدیک با  شرایط عضویت و نوع فعالیت های کانون آشنا شدند

در این برنامه ضمن آشنا ساختن بازدیدکنندگان از فعالیت‌های مرکز و طریقه‌ی آماده سازی، ثبت وچیدمان کتاب‌ها در قفسه، با تاکید بر حفظ و نگهداری از این گنجینه‌های ارزشمند، اعضا با نحوه صحافی وترمیم کتاب از نزدیک آشنا شده و چندین نمونه کار صحافی شده را مشاهده کردند.

برپایی نمایشگاهی از کتاب‌های پرخواننده، آثار فرهنگی، هنری، ادبی و همچنین صندوقچه خلاصه‌نویسی کتاب ودفتر دانایی که توسط اعضا وحتی اولیا در طول سال با مطالعه کتاب، تکمیل شده بود، از برنامه‌های دیگر مرکز در هفته کتاب بود که مراجعه‌کنندگان ضمن بازدید از آثار، با فعالیت‌های کانون بیشتر آشنا شدند.

از دیگر فعالیت‌های انجام گرفته در این هفته اجرای برنامه برای دانش‌آموزان مرکزپیش‌دبستانی باغچه بود. در این برنامه، مربی مسوول مرکز حضور گل‌های پیش‌دبستانی را به کانون ارج نهاده و با معرفی کتاب «من همانم، من همانم»، از داستان این اثر برای اعضا قصه‌گویی کرد. اعضا نیز در ادامه با موضوع قصه‌ای که شنیدند، به کشیدن نقاشی مشغول شده ودر پایان با در دست گرفتن نقاشی‌های خود، شعار هفته کتاب با عنوان «ماهمانیم که می‌خوانیم» و «در سایه سار کتاب» را سر دادند.

مرکز فرهنگی و هنری کانون نمین

ویژه برنامه‌های مراکز کانون استان اردبیل برای سی‌امین دوره هفته کتاب در حال اجرا است

در دومین روز از نکوداشت هفته‌ی کتاب در سال ۱۴۰۱، مرکز فرهنگی و هنری کانون نمین فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری را با حضور دانش‌آموزان مدرسه ی محمد جعفری  اجرا کرد.

در این ویژه برنامه که در قالب طرح کانون‌مدرسه در روز یکشنبه ۲۲آبان‌ماه اجرا شد، ۲۵ نفر از اعضای طرح با تقسیم‌بندی در گروه‌های مختلف واجرای مسابقه، جمله هایی در مورد فواید کتابخوانی را که به صورت کلمات بهم ریخته در اختیارشان قرار داده شده،  با مشورت اعضای گروه کامل کرده و آن را برای سایر دوستانشان خواندند.

پرسش و پاسخ و بحث آزاد در مورد اهمیت کتاب و فواید مطالعه  برای کودکان و نوجوانان،  پخش فیلم و روخوانی کتاب از فعالیتهای دیگری بود که در این روز برای اعضا اجرا شد.

گفتنی است در ادامه فعالیت‌های این مناسبت  با قصه‌گویی از داستان خرگوش باهوش، نمایش خلاق این قصه با همراهی اعضا اجرا شد.

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۲ کانون کوثر

ویژه برنامه‌های مراکز کانون استان اردبیل برای سی‌امین دوره هفته کتاب در حال اجرا است

به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتابخوانی مرکز شماره‌ی دو کانون کوثر ویژه برنامه‌ای با عنوان «در سایه سار کتاب» را با حضور اعضا در روز دوشنبه ۲۳ آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ برگزار کرد.

در این برنامه مربی امور فرهنگی مرکز با تشریح اهمیت مطالعه و فواید شگفت انگیز آن در زندگی افراد، از اعضا خواست تا با مطالعه‌ی بیشتر کتاب‌ به دانش و اطلاعات خود در حوزه های مختلف، بیافزایند.

در ادامه برنامه مجموعه‌ی کتاب‌های جدید مرکز در حوزه‌ی شعر نوجوان با عنوان‌های قاب عکس، سینه‌ام پر از دویدن گوزن‌هاست و من باغ می‌پوشم، برای اعضا معرفی شده و از کتاب جنگل سروده‌ی معصومه معصوم‌زاده از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت شعرخوانی انجام شد.

گفتنی است برگزاری مسابقه‌ و اجرای نمایش خلاق از کتاب «قول می دم بزرگ نشم» از دیگر برنامه‌های مرکز در این روز بود.

خاطر نشان می‌شود در پایان برنامه اعضایی که کتاب‌های بیشتری را به امانت برده و دفتر دانایی خود را با نظم و دقت بیشتری کامل کرده بودند به عنوان اعضای برتر کتابخوان مرکز مورد تقدیر قرار گرفتند.

مرکز فرهنگی و هنری کانون گرمی

ویژه برنامه‌های مراکز کانون استان اردبیل برای سی‌امین دوره هفته کتاب در حال اجرا است

با شروع هفته کتاب و کتاب‌خوانی و با هدف ایجاد رغبت به مطالعه در بین کودکان و نوجوانان، برنامه‌های متنوعی در طول هفته کتاب و کتابخوانی  در مرکز گرمی برگزار شد.

در ویژه‌برنامه‌ی جشن کتاب که در روز سه‌شنبه ۲۴ آبان‌ماه با عنوان «در سایه سار کتاب» برگزار گردید، کانون مرکز گرمی میزبان دانش آموزان مدرسه آرمان شد. قصه گویی، برگزاری کارگاه کاردستی، معرفی کتاب و پخش فیلم از اهم فعالیت‎‌ها در این جشن بود.

همچنین، این مرکز در روز چهارشنبه ۲۵آبان‌ماه در برنامه‌ای مشترک با کتابخانه عمومی شهید عزیزپور گرمی، مراسمی را با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان و اجرای فعالیت‌های فرهنگی در سالن این کتابخانه برگزار کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =