مدیرکل کانون استان قزوین از اجرای بیش ۲۰۰ از برنامه در هفته کتاب خبر داد

در آستانه هفته کتاب و کتاب‌خوانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین از اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه کتاب‌محوردر سطح استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، به همت کانون استان قزوین به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی بیش از۲۰۰ برنامه با محوریت ترویج فرهنگ کتاب‌‎خوانی و انس با کتاب اجرا می‌شود.

سیدعلی اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اشاره به شعار امسال هفته کتاب«ما همانیم که می‎خوانیم» هفته کتاب و کتاب‌خوانی را فرصتی مغتنم برای اجرای فعالیت‌های اثرگذار  و آگاهی‌بخش فرهنگی،هنری و ادبی با محوریت ایجاد انگیزه و تشویق مخاطبان کانون به انس با کتاب دانست.

وی با یادآوری رسالت ویژه کانون در زمینه توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی، گستردگی مراکز فرهنگی و هنری کانون در سطح استان را زمینه‌ساز برخورداری شمار بیشتری از جامعه هدف کانون (کودکان و نوجوانان)از برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی برشمرد که براین اساس امسال نیز برنامه‌های متنوعی پیش بینی شده است.

فعالیت‌های معرفی کتاب، بحث کتاب، کارگاه روخوانی کتاب، کارگاه‌های ادبی با موضوع نقش کتاب در افزایش دانایی و توانایی، کارگاه‌های هنری با محوریت استفاده از زبان هنر در تبیین جایگاه کتاب، همکاری با مدارس  و اجرای برنامه‌های کتاب‌محور برای دانش‌آموزان، نمایش آثار پویانمایی تولیدی کانون براساس کتاب، اجرای طرح پایاپای کتاب بین اعضا(مبادله کتاب بین اعضا برای توسعه دایره کتاب‌خوانی آنها)، اجرای طرح یاوران کتاب در مراکز و برگزاری جشن‌های هفته کتاب از برنامه‌های پیش بینی شده کانون استان قزوین در سطح مراکز است.

برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، انجمن فرهنگی ناشران استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اتوبوس‎رانی استان در مجتمع فرهنگی و هنری کانون استان قزوین واقع در شهرک کوثر، اهداری کتاب به اعضا و کتابخانه‌های مدارس در مناطق کمتر برخوردار استان، اجرای نمایش با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی در سطح استان، برگزاری نشست تخصصی( کتاب خوب) ویژه والدین، برگزاری نشست ادبی نوغزل با محوریت معرفی کتاب‌های مناسب، برگزاری جشن آغاز هفته کتاب با عنوان«در سایه‌سار کتاب»، برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب« من باغ می‌پوشم» با حضور نویسنده این اثر سعیده موسوی‌زاده نیز از جمله برنامه‌هایی است که توسط واحد ستاد کانون تدارک دیده شده و در کنار برنامه‌های مراکز فرهنگی و هنری استان اجرا می‌شود.

یادآور می‌شود کانون استان قزوین با برخورداری از ۲۲ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، سیار و پستی به کودکان و نوجوانان سراسر استان خدمات فرهنگی،هنری و ادبی ارائه می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =