دوره آموزشی«بحث کتاب» ویژه مربیان فرهنگی در کانون کهگیلویه و بویراحمد

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی دوره آموزشی«بحث کتاب» ویژه مربیان فرهنگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ، این دوره آموزشی ۲۱ الی ۲۳ آبان ماه به صورت مجازی باحضور ۲۶ مربی مسوول و مربیان فرهنگی مراکز ثابت ، سیار و پستی برگزار شد و محمود پیروزه دکترای ادبیات فارسی تدریس این دوره را برعهده داشت.
 در ابتدای این دوره مدیرکل کانون استان ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: مطالعه و کتاب خوانی با بهره‌گیری از منابع مفید و کاربردی علاوه بر افزایش سطح آگاهی و بینش، موجب افزایش سطح سواد و زمینه ساز رشد و پیشرفت است.
کبری اخلاقی‌نیا به مربیان توصیه کرد ضمن به روز کردن اطلاعات و دانش خود، ضمن تعیین معیارهای مناسب برای انتخاب کتاب، سیر مطالعاتی خود را داشته باشند.
سیدجلیل موسوی  کارشناس آموزش و پژوهش استان و مسوول برگزاری این دوره گفت: بنا به ضرورت احساس شده در مراکز فرهنگی هنری کانون، دوره با موضوع «بحث کتاب» برنامه‌ریزی شد.
پیروزه در ابتدای سخنان خود به تفاوت بحث کتاب و بحث آزاد اشاره کرد و گفت: بحث نوعی گفت‌وگو است و بحث آزاد زیرساخت و زیربنای «بحث کتاب» به حساب می‌آید و آن‌ دسته از مربیان فرهنگی که تاکنون به خوبی به فعالیت «بحث آزاد» در مراکز پرداخته‌اند، برای ارائه « بحث کتاب» دو گام جلوتر خواهند بود.
مدرس دوره در ادامه چند نمونه از کارکردهای کتاب را عنوان کرد و گفت: کتاب یک رسانه است که اطلاعات را به صورت گنجینه ثبت و به عنوان یک واسطه تربیتی عمل می‌کند و متاسفانه امروزه خیلی از خواندنی‌ها منبع و مأخذ مشخصی نداشته و بدون دسترسی به انتشارات و یا نویسنده، مطلبی در سایت‌های مختلف اینترنتی ثبت می‌شود.

دوره آموزشی«بحث کتاب» ویژه مربیان فرهنگی در کانون کهگیلویه و بویراحمد

مدرس دوره هدف از فعالیت «بحث کتاب» را گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و ایجاد انگیزه برای مطالعه بیشتر دانست و گفت: با بحت کتاب، مطالعات نوجوانان هدفمند می‌شود و اعضا با انتقال پیام‌های کتاب برای یکدیگر، با شیوه بحث و گفت‌وگو آشنا می‌شوند و استدلال و قدرت تجزیه و تحلیل آنان افزایش می‌یابد.
تقویت اعتماد به نفس، سعه صدر، احترام به دیگران ، کیفیت انتخاب کتاب ، جرأت و جسارت صحبت کردن در جمع از دیگر نتایج این فعالیت معرفی شد.
معیارهای انتخاب کتاب و مراحل اجرای فعالیت «بحث کتاب» از دیگر مواردی بود که در این دوره ۲۰ ساعته آموزشی به آن اشاره شد.
گفتنی است؛ ۱۲ ساعت این دوره آموزشی کارگاه عملی بود که مربیان فرهنگی هنری به ارائه تجارب خود در بحث کتاب در مراکز پرداختند.

دوره آموزشی«بحث کتاب» ویژه مربیان فرهنگی در کانون کهگیلویه و بویراحمد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =