جشن های ترویج کتاب خوانی"در سایه سار کتاب" در سراسر استان

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد بیش از ۱۱۰ برنامه کتاب محور برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری استان یزد با بیش از ۱۱۰ برنامه با عنوان"در سایه سار کتاب" و با محوریت کتاب به استقبال هفته کتاب و کتابخوانی می‌روند.
مریم حیدری کارشناس مسئول فرهنگی و رابط هفته کتاب و کتابخوانی استان یزد گفت: ترویج روحیه کتابخوانی و ایجاد حس لذت از مطالعه در کودکان و نوجوانان از رسالت های مهم مربیان می باشد و شایسته است رابطه عمیقی بین مطالعه و لذت به واسطه آنچه کودکان و نوجوانان دوست دارند ایجاد شود تا عادت به مطالعه به مرور زمان پدیدار گردد.
کارشناس مسئول کانون استان یزد افزود؛ بر همین اساس تعدادی از برنامه هایی که ترتیب داده شده است در ذیل معرفی می شود و از خانواده ها و والدین عزیز خواهشمندیم که سعی کنند با حضورشان در مراکز کانون همراه و همدل شوند تا کودکان و نوجوانان، عزیز علاوه بر استفاده از این برنامه ها به مطالعه و کتابخوانی علاقه‌مند شوند.
حیدری برخی از برنامه های این هفته را برپایی نمایشگاه کتاب در مجتمع فرهنگی، هنری کانون، عضویت رایگان، نواختن زنگ کتابخوانی، تقدیر از طرح‌های برتر کتابخوانی، تقدیر از اعضای برتر کتابخوان، برگزاری نشست های تخصصی و ترویجی با حضور نویسندگان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.
وی در ادامه افزود؛ در این ایام مراکز سیار روستایی و همچنین کتابخانه پستی و پیک امید با حضور در روستاها و مناطق محروم با اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری سفیر پیک دانایی کودکان ونوجوانان در این مناطق خواهند بود.
به گفته این مسئول فرهنگی؛ انجمن های ادبی و فرهنگی کانون استان یزد نیز با دعوت از نویسندگان و شاعران مطرح کشور در این هفته، برنامه های خود را با محوریت هفته کتاب برگزار خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =