برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی ، منطقه ۲ کشور معرفی شدند

آیین پایانی منطقه ۲ بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی در سالن آمفی تاتر حوزه هنری اصفهان با معرفی برگزیدگان برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، آیین پایانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه ۲ کشور هم زمان با ۲۵ آبان روز اصفهان ، " روز حماسه و ایثار مردم اصفهان " شامگاه سه شنبه ۲۴ آبان ماه در سالن آمفی تاتر حوزه هنری با حضور مسوولین استانی ، مهمانها ، قصه گویان و همکاران کانون استان همراه با ویژه برنامه  فرهنگی و هنری  برگزار شد .

برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی ، منطقه ۲ کشور معرفی شدند

منیره جعفری دبیر جشنواره و سرپرست کانون استان اصفهان ضمن خوشامد گویی به حاضرین ، اظهار داشت : هم زمانی آیین پایانی جشنواره را با روز " حماسه و ایثار مردم اصفهان " به فال نیک می گیریم و درود می فرستیم به روان پاک همه شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی ، هشت سال دفاع مقدس ، شهدای مدافع حرم ، شهیدان امنیت و سلامت که هرآن چه ما امروز داریم به پاس ایثار و جانفشانی این عزیزان بوده است .
۲۵ آبان روز اصفهان  ، روز شهیدان ، روز حماسه و ایثار ، که در تاریخ به عنوان یک حماسه ثبت شده است و چه زیبا  امام راحل عظیم الشان ( ره ) و مقام معظم رهبری بارها از اصفهان به نیکی یاد کرده اند  ؛ چرا که اصفهان پیشتاز انقلاب و دفاع از کیان ایران اسلامی است  و شهدای فراوانی را تقدیم وطن کرده که نمونه تاریخی آن تشیع با شکوه ۳۷۰ شهید دفاع مقدس در روز ۲۵ آبان ماه ۱۳۶۱ و عصر همان روز اعزام حماسی نیروه های مردمی به حبهه های نبرد حق علیه باطل بوده است  که ما به این عظمت تاریخی می بالیم و در کنار همه مردم ایران ، یک صدا و هم دل با انسجام ملی و وحدت کلمه به ایران عزیزمان که در سایه امنیت وافر ، سرافراز و سربلند است افتخار می کنیم .
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود از همه عوامل اجرایی جشنواره که با تلاش شبانه روزی این زیبایی ها را خلق کردند تشکر کرد و اظهار امیدواری نمود که به همه مهمانها در شهر شهیدان ، شهر علم و هنر خوش گذشته و این جشنواره ها سبب دوستی ها ، محبت ها ، هم دلی ها و شور آفرینی باشد و قصه گویی به عنوان میراث ناملموس همیشه پابرجا بماند چرا که بهترین ابزار تبیین مفاهیم دینی و اخلاقی است .
جعفری در پایان از استانداری اصفهان ، اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ، اداره کل آموزش و پرورش ، صدا وسیما و حوزه هنری به خاطر همکاری صمیمانه با جشنواره تشکر ویژه کرد .

دربخش دیگری از جشنواره ، شاهمرادی معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان این که از کودکی عضو کانون شماره ۲ اصفهان بودند اظهار داشت : اگر امروز مسوولیتی بر دوش دارم و نگاهم به حوزه فرهنگ و هنر است ، مرهون مربیان کانون و قصه گویان آن می باشد و حال باید کمک کنم که شهر من شهر قصه ها  ، شهر جشنواره های مهم ملی و بین المللی قصه گویی باشد.  اصفهان اکسیر جادوی افسانه ها و فرهنگ ناملموس است و به عنوان شهر دوست دار کودک باید نشانه های قصه گویی در این شهر پر رنگ گردد ، چرا که قصه بهترین ابزار برای بیان مفاهیم مهم دینی ، اخلاقی و تربیتی است .

برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی ، منطقه ۲ کشور معرفی شدند

هیات داوران بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه ۲ کشوری با حضور آقایان مهدی آرایی ، محسن عظیمی پویا ، خانم فروهر معدنی ، آتسا شاملو داور آیینی سنتی و وحیده نظری داور زبان اشاره ، قصه گویان برگزیده را به شرح زیر اعلام کردند .
برگزیدگان بخش ملی بزرگسال :
رتبه اول ، احمد عسگری با قصه " قولو قولو گیج قولو " از استان همدان ، رتبه دوم ، منیره پور کریم با قصه " روباه طمع کار" از استان ایلام و رتبه سوم فهیمه حبیبی با قصه " سیب مال کیه " از اصفهان .
برگزیدگان بخش ملی نوجوان :
 زهرا جمشیدی با قصه " فرشته ای از آسمون " از استان کرمانشاه ، شکیبا فرخی با قصه " کلاغ خنزر پنزری " از استان کرمانشاه و  ترنم رازقی با قصه " پادشاه زور گو " از استان قم .
برگزیدگان بخش آیینی سنتی بزرگسال :
رتبه اول ، سید مهرداد کاووسی حسینی با قصه " رستم و اشکبوس " از استان همدان " رتبه دوم ، پوریا بازرگان با قصه " رستم و اسفندیار " از استان کرمانشاه " 
و رتبه سوم ، آتنا بیات با قصه " کنیز آزاده " از استان مرکزی .
برگزیدگان بخش آیینی سنتی نوجوان :
علیرضا متقی با قصه " ایثار و شهادت " از استان مرکزی ، ایمان قاسمی با قصه " جنگ خیبر " از استان اصفهان و مشکات عباسیان با قصه " نقل بانو گشسب " از استان مرکزی .
برگزیده بخش زبان اشاره ، غزل محمد نژاد با قصه " ننه کلاغ و روباه " از استان کرمانشاه .
در بخش شایستگان تقدیر آیینی سنتی بزرگسال :
مسعود شاهنگی با قصه " گرد آفرید و سهراب " ، از استان اصفهان ، فاطمه سلامی زاده با قصه " رستم و سهراب " از استان مرکزی .
شایستگان تقدیر آیینی سنتی نوجوان :
سوگند میرزایی با قصه " زال و سیمرغ " از استان کرمانشاه ، سمانه اراکی با قصه " هفت خوان رستم " از استان همدان .
بخش شایستگان تقدیر بخش ملی بزرگسال :
مینا عسگری با قصه " گرگ آواز خوان " از استان کردستان ، فائقه جمشیدیان با قصه " سنگ اول " از استان مرکزی ، پرشنگ سنگین آبادی با قصه " پیرزن و گرگ " از استان کردستان .
بخش شایستگان تقدیر ملی نوجوان :
آرزو نیک زاد با قصه " حکم ناحق " از استان اصفهان ، آران احمدی با قصه " پسر کچل و خان ظالم " از استان کرمانشاه ، فاطمه باقری با قصه " چرا دعوا می کنی " از استان مرکزی و امیر نخودیان با قصه " یک بار جستی ملخک " از استان اصفهان .
در بخش شایستگان تقدیر زبان اشاره :
فهیمه سلیمانی با قصه "مارمولک سبز " از استان قم .
در بخش غیر رقابتی پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها :
محمود سلیمی با قصه " زبان حیوانات " از استان همدان ، عباسعلی قرائتی با قصه " قناری خوش آواز " از استان اصفهان و صدیقه یعقوبی با قصه " پسته خام " از استان قم .
منطفه ۲ کشوری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی با حضور ۷۹ قصه گو از استان های ایلام ، کردستان ، همدان ، کرمانشاه ، قم ، مرکزی و اصفهان درمدت سه روز از ۲۲ آبان ۱۴۰۱ تا ۲۴ آبان ماه در اصفهان برگزار گردید و ۱۳ قصه گو به مرحله کشوری راه یافتند .

برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی ، منطقه ۲ کشور معرفی شدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =