فعالیت‌های هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز البرز

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز فعالیت‌های متنوعی را به مناسبت هفته‌ی کتابخوانی برنامه ریزی و اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، مسؤولان مراکز مختلف کانون در این استان از فعالیت‌های اجرایی در مرکزشان سخن گفتند.

نمایشگاه عروسک‌های خواندنی و میهمانی کتاب‌ها در مرکز هشتگرد

هم زمان با هفته کتابخوانی نمایشگاه عروسک‌های خواندنی در مر کز هشتگرد افتتاح شد.در این نمایشگاه تعدادی عروسک دست ساز از ساخته‌های دنیا یارمحمدی، مربی فرهنگی مرکز هشتگرد  با موضوع شخصیت‌های کتاب‌های کودکان و نوجوانان با تکنیک پاپیو ماشه همراه با معرفی شخصیت عروسک در کتاب و معرفی کتاب و گروه سنی کتاب به نمایش در آمده است.رامونا ,پپوچی ,شازده کوچولو و ...از جمله شخصیت‌های معرفی شده در این نمایشگاه هستند.

فعالیت‌های هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز البرز

دانش آموزان مدارس  در طول هفته کتاب از این نمایشگاه و کانون بازدید داشته  و در  ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون از جمله مهمانی کتاب‌ها شرکت می کنند.

۲۵ نفر  دانش آموزان پسر پایه پنجم مدرسه اوج دانش نیز در روز  سه‌شنبه ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی میهمان این مرکز بودند و از برنامه هایمتنوع این جشن شامل  اجرای برنامه های معرفی وقایع هفته کتاب , قصه گویی و کتابسازی از کتاب افسانه کویر نوشته آلن بایاش ,مسابقه و سرگرمی محتوی شناسی کتاب‌ها به صورت بازی مسابقه گروهی , بحث آزاد با موضوع چرا کتاب نمی خوانم؟ شرکت کرده و از نمایشگاه بازدید کردند.

روز ۲۵ آبان ۱۴۰۱، همزمان با پنجمین روز هفته کتاب و کتابخوانی نیز ۲۵ نفر از دانش آموزان دبستان خورشید شهر هشتگرد میهمان مرکز کانون در این شهر بودند.

برنامه های فرهنگی  مختلفی مشابه دیگر ایام هفته برای این عزیزان نیز اجرا شد.

تجلیل از اعضای کتابخوان در مرکز شماره ۱ کانون کرج

مرکز شماره یک کانون کرج نیز از ابتدا تا انتهای هفته‌ی کتاب با دعوت از مدارس و برگزاری ویژه برنامه‌های متنوع این هفته را گرامی داشته و در رابطه با ایجااد انس با کتاب در دانش آموزان تلاش کرد.

کتابخوانی، قصه‌گویی، بازی و سرگرمی، معرفی کتاب، حضور مربیان کانون در مدارس و اجرای طرح کتابخوانی، اجرای کارگاه تصویرسازی کتاب، از برنامه‌های مستمر این هفته در مرکز شماره ۱ کانون کرج بود.

این مرکز نیز روز ۲۴ آبان ویژه برنامه جشن کتابخوانی خودر ا با حضور نرمین کریمی، کارشناسس فرهنگی کانون البرز، برگزار کرده و در این آیین از اعضای فعال کتابخوان مرکز تجلیل کرد.

فعالیت‌های هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز البرز

تلاوت آیاتی از قرآنکریم، اجرای سرود «قاصد بهار و گل»، شعرخوانی شعر «مردمان کتابخوان گویند» و قصه‌گویی «ملینا علی بابایی» با موضوع  «کتابدار» دیگر برنامه های اجرا شده در این جشن بود.

اجرای فعالیت برای دانش آموزان و حضور رییس کمیسیون فرهنگی شواری اسلامی شهر کرج در مرکز شماره ۳

مربیان مرکز شماره  ۳ کانون کرج که اولین برنامه خود را در آغازین روز هفته کتاب و کتابخوانی برای دانش آموزان دبستان «پدیده» اجرا کرده بودند،   دوشنبه ۲۳ آبان ماه نیز باهدف آشنایی دانش آموزان با فعالیت‌های کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان وترویج فرهنگ کتابخوانی ،میزبان۴۵ نفرازدانش آموزان پایه دوم مدرسه پسرانه پدیده البرز بودند .

دراین برنامه  نیز  مربیان با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی تلاش کردند فضایی شاد ولذت بخش رابرای دانش آموزان  فراهم کنند.

اجرای قصه ی «طبل جادویی» ، معرفی کتاب «تکه های کاغذ رنگی» وکشیدن نقاشی‌های خلاق با تکه های کاغذ رنگی ، شعرخوانی کتاب «قدسرسوزن» وپخش فیلم «کیمیاگر» ازبرنامه های اجراشده در این روز بود.

گفتنی است حجت الاسلام علی رضا سعیدی، رییس کمیسیون فرهنگی شواری اسلامی شهر کرج نیز در بازدیدی از این فعالیت‌ها و نمایشگاه آثار اعضای مرکز  بازدید و با مربیان این  مرکز گفت و گو کرد.

فعالیت‌های هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز البرز

گزارش تصویری فعالیت های هفته کتاب در مراکز کانون البرز

لازم به توضیح است فعالیت‌های هفته کتاب و کتابخوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز همزمان با سراسر کشور از ۲۱ آبان ۱۴۰۱ با شعار «ما همانیم که می خوانیم » آغاز شده و تا ۲۷ آبان ادامه خواهد داشت .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =