نتیجه سرمایه‌گذاری در حوزه کتاب، در دیگر بخش‌های فرهنگی دیده می‌شود

حامد علامتی در مراسم تقدیر از کتابدارها که در کتابخانه مرجع کانون برگزار شد بر اهمیت توجه به کتاب و کتاب‌خوانی تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در هشتادوهشتمین نشست کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری که همزمان با روز کتابدار برگزار شد حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری با تبریک روز کتابدار و هفته کتاب گفت: خروجی‌های سرمایه‌گذاری در حوزه کتاب بی‌تردید در دیگر بخش‌های فرهنگی مانند فیلم، نمایش و... دیده می‌شود. بنابراین هرچه‌قدر بتوانیم روی کتاب و کتاب‌خوانی سرمایه‌گذاری کنیم نتیجه‌اش را خواهیم دید و این وظیفه ماست.

وی افزود: کانون پرورش فکری براساس کتاب محصولاتش را تولید می‌کند. پویانمایی‌ها و تئاترهایی که تولید کردیم سرچشمه‌اش کتاب است.  

علامتی با اشاره به اینکه امروز عرصه دیجیتال اهمیت دارد، بیان کرد: امروز الکترونیکی‌سازی کتاب از نیازهای جدی حوزه کتاب است. البته باید توجه کرد کتاب فیزیکی کارایی خود را از دست ندهد، درواقع هم الکترونیکی‌سازی کتاب مدنظر باشد و هم قالب کتاب فیزیکی از بین نرود.

نتیجه سرمایه‌گذاری در حوزه کتاب، در دیگر بخش‌های فرهنگی دیده می‌شود

مدیرعامل کانون اظهار کرد: برای مدیریت اوقات فراغت و کیفیت‌بخشی به زندگی، راهی جز وارد کردن کتاب نداریم. کتاب باید قالب‌های جذاب داشته باشد و در این مسیر ذائقه کودک و نوجوان درنظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: پایه کارهای ما در کانون باید از کتاب شروع شود و توسعه پیدا کند. درحال حاضر قرار است طرح «کانون مدرسه» را دوباره اجرا کنیم که این طرح هم پایه و اصلش کتاب است. از طرفی به دنبال احیای کتاب کار «کانون مدرسه» هستیم.

حامد علامتی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به تربیت نویسندگان عنوان کرد: تربیت نویسنده پایه‌اش کتاب است. امروز از مهندسی فرهنگی در حوزه کتاب باید به رسوب فرهنگی برسیم و مقام معظم رهبری و رئیس جمهور هم به امر کتاب تأکید دارند.

در پایان حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری از تعدادی از کتابدارهای حاضر در این برنامه با اهدای لوح تقدیر قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =