کانون، به سرمایه‌های اجتماعی خود می‌بالد

مدیرعامل کانون در جمع معاونان پرورشی وزارت آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: نام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیانگر هدف و رسالتش است و نیاز به تعریف و بیان ماموریت ندارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به کانون و دیدارهای متعددی که به دلیل اهمیت کار پرورشی با مسئولان کانون داشته‌اند، گفت: تاکید مقام معظم رهبری به رابطه هر چه بیشتر کانون و مدرسه است و معتقدند این ارتباط باعث موفق‌تر شدن و نتیجه بخش‌تر بودن فعالیت‌ها خواهد بود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه افزود: کانون به سه مشخصه خود می‌بالد که مهم‌ترین آن سرمایه اجتماعی است. به جرات می‌توان گفت کانون از مقبولیت و اعتبار بالایی در بین خانواده‌ها و جامعه ادبی و هنری برخوردار است و والدین امروز که خود در دوره کودکی عضو کانون و بهره‌مند از خدمات و تولیدات آن بوده‌اند به واسطه خاطره‌های خوب گذشته، اعتماد و علاقه بسیاری به فعالیت‌های کانون دارند.

کانون، به سرمایه‌های اجتماعی خود می‌بالد

وی در این نشست که روز ۲۵ آبان در مشهد مقدس برگزار شد، اضافه کرد: دومین اصل، نیروهای امین و خوبی است که در ساحت کانون داریم. مربیان متخصص، کاربلد و دغدغه‌مندی که اعضای کانون را مانند فرزندان خود تربیت کرده و پرورش می‌دهند و سومین مشخصه، فعالیت‌های جذاب و متنوع فرهنگی، هنری و ادبی است که به شکلی کاملا تخصصی و متناسب با روحیات، زبان و علاقه کودکان و نوجوانان و بر بستر کتاب جریان دارد.

علامتی در ادامه با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های کانون گفت: این ظرفیت تخصصی و تنوع فعالیت‌ها و همچنین ۱۰۰۰ مرکز فرهنگی هنری کانون که بیشتر در نزدیکی مدارس هستند و همه روزه از جمله پنج‌شنبه‌ها مشغول ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به مخاطبند می‌تواند به ایجاد فضای تعاملی میان کانون، آموزش و پرورش و حوزه علمیه کمک کند و این سه سیستم در کنار هم و در خدمت هم باشند.

کانون، به سرمایه‌های اجتماعی خود می‌بالد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =