ویژه‌برنامه‌ی «در سایه سار کتاب» در کانون استان اردبیل برگزار شد

در گرامیداشت ‌سی‌اُمین دوره‌هفته کتاب و با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی و تجلیل از نوجوانان اهل قلم و اعضای برتر کتابخوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، ویژه برنامه‌ی «در سایه سار کتاب»، عصر روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه برگزار و از کتاب «آوای آفتاب» رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این برنامه که با حضور جمعی از مسوولان استانی درسالن جعفر ابراهیمی(شاهد) اداره کل کانون برگزار شد، ملیحه ملک‌زاده فرد سرپرست کانون استان با گرامیداشت این مناسبت و ابراز خوشحالی از گردهمایی اعضای کتابخوان در این رویداد فرهنگی، گفت: برگزاری کارگاه‌ها و فعالیت‌های اعضا در کانون، کتاب محور و در جهت مانوس نمودن کودکان و نوجوانان با کتاب است.

ویژه‌برنامه‌ی «در سایه سار کتاب» در کانون استان اردبیل برگزار شد

ملک‌زاده فرد با بیان اینکه کتاب‌های کانون متعلق به بچه‌ها است، اظهار داشت: هر کودک و نوجوانی که اهل مطالعه است، والدین آن‌ها سهم بزرگی در نهادینه شدن این رفتار شایسته دارند و کانون نیز با در اختیار گذاشتن انواع کتاب‌ها برای فرزندان این سرزمین متناسب با گروه‌های سنی مختلف، همراه خانواده‌ها در توسعه این فرهنگ مبارک است.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از دوران نوجوانی به عنوان دوران طلایی مطالعه، تصریح کرد: هر آنچه که افراد در دوران نوجوانانی مطالعه می‌کنند، آن مطالب بیشتر از هر زمانی ماندگارتر و در نهایت کاربردی‌تر خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود کتاب را منشا آگاهی و موجب ارتقای سطح معلومات افراد معرفی کرده و بیان داشت: هر ملتی که برای مطالعه بهای کمتری قایل شود، دچار فقر فرهنگی است و این فقر بسیارسخت‌تر از درماندگی و تنگدستی اقتصادی است.

داریوش علومی معاون فرهنگی کانون با بیان اینکه علاقه‌مند سازی به کتابخوانی را باید از سنین پایین و کودکی شروع کرد، همراهی والدین در خرید و یا امانت کتاب از کتابخانه‌ها و مراکز کانون برای ترغیب فرزندان به مطالعه کتاب را بسیار اثرگذار دانست.

ویژه‌برنامه‌ی «در سایه سار کتاب» در کانون استان اردبیل برگزار شد

وی افزود: گرامیداشت یاد و نام شهدا و ایثارگران و حماسه‌سازی‌های رزمندگان ایران اسلامی یکی از موضوعات مورد توجه کانون استان است، که در این خصوص با جمع‌آوری آثار اعضا، کتاب «آوای آفتاب» شامل داستان‌هایی با موضوع دفاع مقدس از ۱۱ عضو ادبی مراکز کانون استان با همکاری بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس اردبیل در سالجاری به چاپ رسید.

اجرای نمایش طنز، قصه‌گویی توسط باران یوسفی عضو کودک مرکزشماره‌ی ۳ کانون اردبیل، اجرای نمایش خلاق موزیکال با موضوع معرفی کتاب کاری از رزا جوان و آیدا زمانلو اعضای کودک مرکز شماره‌ی ۲ کانون اردبیل و پخش پویانمایی از بخش‌های اجرا شده در این مراسم بود.

 شایان ذکر است در ادامه این مراسم از کتاب «آوای آفتاب» رونمایی شده و در پایان با اهدای هدایا و لوح‌های تقدیر از مربیان حایز رتبه برتر طرح‌های خلاق ترویج کتابخوانی استان، اعضای برتر کتابخوان و برگزیدگان جشنواره‌های ملی و بین‌المللی از مراکز کانون استان تجلیل به عمل آمد.

ویژه‌برنامه‌ی «در سایه سار کتاب» در کانون استان اردبیل برگزار شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =