برگزاری جشن کتاب و کتابخوانی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

جشن محوری هفته کتاب و کتابخوانی با حضور اعضای مراکز و خانواده‌ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون سیستان و بلوچستان، جشن کتاب و کتابخوانی در کانون استان برگزار شد.

این روزها که فضای مراکز فرهنگی‌هنری لبریز از هیاهوی  کودکان و نوجوانانی است که دوستداران دانایی هستند، چه بهانه‌ای بهتر از «کتاب» برای برگزاری یک جشن شاد با ویژگی مشارکت اعضای مراکز کانون در حوزه‌ی زاهدان.

ویژگی دیگر این جشن، که می‌توان آن را جشن خانوادگی هم نامید، حضور تعدادی از پدران و مادران اعضا بود که برای دیدن هنرنمایی فرزندان و دوستان فرزندان‌شان آنان را همراهی کرده بودند.

شور و هیجان اعضا، هنگام آغاز جشن را، از چهره‌های مشتاق آنان به راحتی می‌شد دید. در ابتدای این جشن، معاون فرهنگی کانون در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی به همه کتابخوانان، به ویژه اعضای کانون، گفت: کتاب‌ها مسیر زندگی ما را به سمت روشنی تغییر می‌دهند.

محبوبه کلبعلی سپس با بیان مثالی از موفقیت‌های ورزشکاران در رشته‌های گوناگون گفت: همانگونه که ورزشکاران برای قوی‌تر شدن ورزش می‌کنند ذهن ما هم برای قدرتمند شدن به کتاب نیاز دارد.

وی ادامه داد: کتاب‌ها به ما اندیشه‌ی عمیق می‌بخشند و ما نیازمند این دوستان مهربان برای رشد تفکر خود هستیم.

بخش دوم جشن به اجرای برنامه‌های گوناگون توسط اعضا اختصاص داشت که در این بخش، ابتدا اعضای شاهنامه‌خوان، خان سوم را برای حاضران روایت کردند و در ادامه یک نمایش برای مهمانان اجرا شد.

دیگر بخش جذاب این جشن فرهنگی، معرفی کتاب به وسیله‌ی اجرای چند آزمایش علمی بود و پس از آن یکی از اعضای خلاق کانون، کاردستی‌های خلاقانه‌ی خود را که با استفاده از دورریختنی‌ها و چند ابزار ساده ساخته بود، به دوستان خود معرفی کرد.

معرفی شخصیت بزرگان ادبیات معاصر، حافظ‌خوانی، اجرای موسیقی و برگزاری مسابقه دیگر برنامه‌هایی بود که برای دوستداران برگزار شد.

گفتنی است برنامه‌ریزی این جشن برعهده‌ی همکاران در مرکز فرهنگی‌هنری شماره چهار زاهدان بود و دیگر مراکز حوزه نیز در اجرای بخش‌های گوناگون آن مشارکت داشتند.

برگزاری جشن کتاب و کتابخوانی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =