نشست تخصصی نقد وبررسی کتاب در هفته کتاب و کتاب خوانی توسط واحد آموزش وپژوهش کانون در مرکز شهید جرایه برگزارشد

در گرامیداشت هفته کتاب وکتابخوانی نشست تخصصی نقد وبررسی کتاب با حضور معاون فرهنگی، کارشناس آموزش وپژوهش ودانش آموزان علاقه مند، درمرکز شهید جرایه ایلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون، درگرامیداشت هفته کتابخوانی، نشست نقد و بررسی کتاب با حضور معاون فرهنگی،  کارشناس آموزش وپژوهش و معلم ودانش آموزان علاقه مند در مرکز فرهنگی هنری شهید جرایه برگزار شد.

در این نشست حاتمی، کارشناس ونویسنده کودک ونوجوان،ضمن معرفی ادبیات کهن ومعاصر و نمونه آثار به معرفی شاعران ونویسندگان پرداخت وضمن گفتگو با دانش آموزان، آنان را با انواع آثار ادبیات کهن و معاصر در قالب های نظم ونثرآشنا نمود.  

وی در ادامه به مفاهیم نقد، منتقد و انتقاد پرداخت و درخصوص انواع نقد و کارکرد آن در زندگی فردی،اجتماعی و فرهنگی صحبت کرد و تصریح نمود: نقد به سه بخش تقسیم می شود.نقد منفی، نقد سازنده و نقد مخرب.که بهترین نوع نقد از نوع سازنده بودن آن است که امکان رشد و تعالی و بالندگی را برای صاحب اثر میسر می کند.

حاتمی در ادامه ی این نشست تخصصی، درخصوص نقد ظاهری و محتوایی کتاب در ادبیات کودک و نوجوان در دو قالب داستان و شعر برای مخاطبان صحبت کرد.

در پایان این نشست،وی به پرسش های نوجوانان پاسخ و  تعدادی از کتاب هایش را به آنان هدیه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =