رسانه های دیجیتال توانسته اند کتاب را وادار به عقب نشینی کند

امروزه رسانه های دیجیتال تا حدود زیادی موجب عقب نشینی و عدم خروج کتاب در قفسه کتابخانه های خصوصی و عمومی شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی ،مسوول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی می گوید: دانلود الکترونیکی کتاب، دریافت اطلاعات از طریق فیلم، تصویر و رسانه های مجازی مانعی برای خرید کتاب و مطالعه آن در جامعه ایجاد کرده است.

نرگس برهمند می افزاید: در رابطه با مطالعه و کتابخوانی کودکان باید والدین بسترهای مناسب را برای آنها فراهم کنند و با راهنمایی فرزند خود، آنها را به این امر ترغیب کنند.

وی تصریح می کند: حضور کودک در فضاهای کتابخانه ای ابتدا به بهانه بازی برای چند بار بعد از مدتی کتاب‌های رنگی توجه‌اش را جلب می‌کند و درنهایت جذب خواندن کتاب و کتابخانه می‌شود.

مسوول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی می گوید: همچنین عضو شدن در کانون پرورش فکری استان که علاوه بر کتابخوانی و آشنایی کودک با کتاب های مختلف برنامه های فرهنگی و هنری دیگری نیز توسط کارشناسان مجرب برای کودکان و نوجوانان ارائه می شود.

برهمند بیان می کند: مربیان مجرب با شناسایی خلاقیت و سلیقه این قشر می توانند در شکوفایی استعداد های آنها نقش بسزایی داشته باشند.

وی اضافه می کند: همچنین این نهاد با استفاده از کتابخانه های سیار به مناطق مرزی و صعب العبور استان  رفته و برای کودکان و نوجوانان این مرزو بوم خدمات کتابخانه ای ارائه می کنند.

خراسان شمالی ۲۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار دارد که ۴ هزار نفر در آنها عضویت دارند.

رسانه های دیجیتال توانسته اند کتاب را وادار به عقب نشینی کند

رسانه های دیجیتال توانسته اند کتاب را وادار به عقب نشینی کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =