اعزام قصه‌گویان برتر مازندرانی به بخش منطقه‌ای جشنواره بین المللی قصه‌گویی در تهران

در بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه پنج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به میزبانی استان تهران، قصه‌گویان برتر استان مازندران به رقابت با دیگر قصه‌گویان خواهند پرداخت.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، در آیین آغاز به کار این جشنواره که ۲۸ آبان ۱۴۰۱ با حضور ۷۸ قصه‌گو از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان و گیلان برگزار شد، ۱۲قصه‌گوی منتخب جشنواره استانی قصه‌گویی از مازندران به جشنواره منطقه‌ای در تهران اعزام شدند تا با قصه‌گویان منتخب دیگر استان‌ها به رقابت بپردازند.

برهمین اساس، در گروه سنی زنان و مردان، بخش زبان اشاره؛ فاطمه احسانی از ساری - در گروه سنی دختران و پسران، بخش  آیینی سنتی؛  مهسا یحیوی با قصه « نقل بیژن و منیژه » از نکا ، محمد مهدی مرادی با قصه «گذر سیاوش از آتش» از ساری و  طهورا میاری با قصه «رزم رستم و خواقان چین» از تنکابن قصه خواهند گفت.

 در گروه سنی دختران و پسران، بخش  ملی؛ پانته‌آ سام دلیری، با قصه «امین ترین دوست» از چالوس، امیر علی معصومی با قصه «پاپر» از تنکابن و  ترانه شیرزادی با قصه « مرغنه جنگی » از پل سفید با دیگر قصه‌گویان رقابت خواهند کرد.

این گزارش می افزاید، در گروه سنی زنان و مردان، بخش آیینی سنتی نیز؛ حسین غلامی با قصه « انتقام بستور از بی‌درفش» از قائمشهر و  صبا گوهری با قصه « نبرد سهراب و گردآفرید» از آمل به اجرای قصه‌ می‌پر دازند.

اما  در گروه سنی زنان و مردان و در بخش ملی هم؛ ژیلا خاکپور با قصه « آفتاب پرست عجیب» از نور ،  معصومه آهنگری با قصه« گوهر شب چراغ » از ساری و سمیه احمدی با قصه «درخت بخشنده» از پل‌سفید شانس خود را باسایر رقبا امتحان خواهند کرد.

این جشنواره روز ۳۰ آبان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران به کار خود پایان می‌دهد.

اعزام قصه‌گویان برتر مازندرانی به بخش منطقه‌ای جشنواره بین المللی قصه‌گویی در تهران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =