آیین‌های بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون استان قزوین

آیین‌های بزرگداشت هفته کتاب با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی به میزبانی مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی از ۲۴ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۱، مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین ویژه برنامه‌های متنوعی با محوریت کتاب اجرا کردند.

در تاریخ ۲۶ آبان مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون آبیک در یک برنامه برای اعضا و خانواده‌های ایشان، طرح «دوست تازه من» (تبادل کتاب‌های اعضا) را اجرا کرد. اجرای طرح یاوران کتاب با مشارکت تعدادی از اعضا و مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره دو آبیک دومین برنامه کتاب‌محور این مرکز در این روز بود. 

در روز ۲۹ آبان هم مربیان فرهنگی این مرکز با حضور در مدرسه ابتدایی بنت الهدی برای دانش‌آموزان فعالیت‌های قصه‌گویی، بازی و سرگرمی، اجرای مسابقه و معرفی کانون و فعالیت‌های آن را انجام دادند.

مرکز فرهنگی و هنری کانون الوند در هفته کتاب و کتابخوانی با دعوت از مدارس و اجرای برنامه های مختلف کتابخوانی، قصه‌گویی نمایش، شعرخوانی، اجرای موسیقی، کارگاه کاردستی و مجری عروسکی مخاطبان خود را به انس بیشتر با کتاب تشویق کرد.

اعضای این مرکز هم‌چنین در ویژه برنامه "درسایه سار کتاب" که به همت دفتر استان برگزار شده بود،شرکت کردند.

در مرکز فرهنگی و هنری شماره دو تاکستان هم چند برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی اجرا شد.

در برنامه« یک مَثَل، رنگ عسل» که یک کارگاه هنری کتاب‌محور بود، اعضا براساس داستان‌های کتاب‌های کانون نقاشی و تصویرسازی کردند.در پایان از شرکت کنندگان در این کارگاه قدردانی شد.

«یاوران کتاب» برنامه فرهنگی-ادبی بود که طی آن اعضای مراکز یک و دو تاکستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی کنار هم پویانمایی کوه جواهر را تماشا کردند و در ادامه فعالیت بحث کتاب درباره همین اثر انجام شد.

«هر قصه یک کتاب» عنوان برنامه دیگر این مرکز بود که در قالب فعالیت ادبی اعضا براساس تصویرسازی کتاب داستان «شوخی در پارک بزرگ» براساس تخیل و خلاقیت خود داستان نوشتند و در ادامه هر کدام نوشته خود را برای دیگران خواندند و با خوانش متن اصلی کتاب اعضا اثر خود را با نسخه اصلی مقایسه کردند.

اجرای طرح فروش یا تعویض کتاب های اعضا با یکدیگر با عنوان «همه کتاب‌های من»،روخوانی کتاب، کارگاه نوشتن خلاق با موضوع کتاب، نمایش آثار پویانمایی کانون برای دانش‌آموزان همراه با قصه‌گویی و بازی و سرگرمی از دیگر فعالیت‌های این مرکز در هفته کتاب بود.

مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین هم در هفته کتاب«طرح کتاب چای» را کلید زد.در این طرح اعضای نوجوان مرکز به صورت ماهانه پس از خوانش کتاب‌های رمان در نشست‌هایی کتاب‌محور درباره آنها با هم به گفت و گو و تبادل نظر می‌پردازند و کتاب‌های موردعلاقه خود را به دوستان‌شان معرفی می کنند.

هم‌چنین در هفته کتاب مربیان این مرکز با حضور در مدارس چندین فعالیت کتاب‌محور انجام دادند و از اعضای کتاب‌خوان مرکز با اهدای لوح سپاس و جایزه قدردانی شد.

هم‌چنین در مرکز فرهنگی و هنری شماره  دو کانون آبیک فعالیت‌های کارگاه نقاشی اعضا با موضوع کتاب و کتابخوانی، نمایش انیمیشن‌های کتاب‌محور کانون،اجرای طرح فروش و تعویض کتاب با همکاری دبستان و پیش دبستان غیردولتی امیدفردا، اجرای طرح یاوران کتاب با همکاری مرکز یک آبیک و برگزاری جشن در سایه سار کتاب با حضور دانش آموزان انجام شد.

در مرکز فرهنگی و هنری بویین زهرا هم در هفته کتاب چند مسابقه با محوریت معرفی کتاب، شناخت انواع کتاب در قالب بازی، طرح سفری به دنیای کتاب و خلق نوشته خلاق، نقاشی آخرین کتابی که خواندید، کارگاه کاردستی کاغد و تا (نشانگر کتاب)، قصه‌گویی و طرح مبادله کتاب بین اعضا با هدف تشویق آنها به کتاب‌خوانی اجرا شد.

در مرکز فرهنگی و هنری کانون محمدیه فعالیت‌های معرفی کتاب بهادر و نمایش پویانمایی این اثر در سالن سینمای مرکز، اجرای بازی و مسابقه، آموزش اریگامی نشانگر کتاب و اهدای جوایز به برندگان نقد و بررسی کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =