آئین افتتاح جشنواره قصه‌گویی منطقه ۱ کشور در تبریز

با برگزاری آئین افتتاحیه جشنواره قصه‌گویی منطقه ۱ کشور در تبریز آخرین مرحله منطقه‌ای بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، در این مرحله از جشنواره قصه‌گویان منتخب ۵ استان کشور برای راهیابی به بخش نهایی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رقابت می‌کنند.
در آئین گشایش این جشنواره که در سالن سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی و با حضور پرشور دانش‌آموزان، خانواده‌ها و اولیای تربیتی در تبریز برگزار شد، علی بینش مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جشنواره‌های قصه‌گویی در استان‌ها و مناطق کشور را رویدادی مهم در تبیین و تعمیق فرهنگ قصه‌گویی در سطح جامعه عنوان و فعالیت قصه‌گویی را اقدامی فرهنگی برای تعامل و ارتباط بین نسل ها دانست.
وی با اشاره به حضور سه نسل نوجوان، بزرگسال و پدربزرگ و مادربزرگ و در کنار هم در این جشنواره راه نشانه‌ای از پویایی و تعامل بین نسل‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد شهر فرهنگی تاریخی تبریز میزبان خوبی برای این جشنواره ارزشمند و تاثیرگذار باشد.
وی همچنین از سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان از جمله استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تبریز، آموزش و پرورش، صدا و سیما، آب منطقه‌ای و حفاظت محیط زیست به جهت همراهی و مشارکت در برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.
سخنرانی فرش‌کاران رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اجرای سرود قصه توسط اعضای مرکز شماره ۳ کانون تبریز، اجرای خیر مردم ویژه توسط نوجوان عضو کانون و همچنین معرفی داوران این مرحله از جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی از دیگر برنامه‌های آئین افتتاحیه بود.
 گفتنی است در این مرحله از جشنواره ۴۸ قصه‌گوی منتخب و برگزیده از ۵ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و قزوین طی روزهای اول و دوم آذرماه قصه‌های خود را به روی صحنه می‌برند.
 این جشنواره سوم آذر با اجرای آئین ویژه و معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

جهت مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =