درخشش قصه گویان خراسان شمالی در جشنواره قصه گویی منطقه ای

آیین اختتامیه‌ی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۵ به میزبانی کانون استان تهران برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  خراسان شمالی آیین اختتامیه‌ی بیست و چهارمین جشنواره‌ی بین المللی قصه گویی منطقه 5 تهران ظهر روز دوشنبه 30 آبان ماه با حضور مدیران و نمایندگان از استان‌های مدعو، مربیان، نوجوانان و قصه دوستان و قصه گویانی از استانهای تهران، البرز، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان و گیلان برگزار شد.

چراغ بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه پنج که در 28 آبان ماه  روشن شد و با  هشتاد و هفت قصه، در بخش‌های ملی آیینی، سنتی، مادربزرگ ها و پدربزرگ ها و زبان اشاره همراه شد در روز سوم به آینه اختتامیه تابید.

اهالی جشنواره پس از سه روز قصه‌گویی و قصه‌نیوشی، در آیین اختتامیه گردهم آمدند تا با آگاهی از جمع‌بندی نظرات گروه داوران و بیانیه ایشان و هم‌افزایی و همدلی دوستان قصه‌گو توشه‌ای از جنس مهر و روشنی برای تداوم مسیر داشته باشند.

گفتنی است سودابه امینی، شاعر و نویسنده، فریباحبیبی کارشناس و مدرس قصه گویی، پروانه کیانیان نویسنده و پژوهشگر، فهیمه باروتچی نقال و مدرس نقالی، وحیده نظری مدرس زبان اشاره، اعضای هیات داوران این جشنواره بودند و در بخش پایانی این جشنواره سودابه امینی به نمایندگی از داوران به قرائت بیانیه گروه داوران پرداخت.

اسامی تقدیرشوندگان و برگزیدگان به شرح زیر اعلام شد :

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها احمد کریمی از استان خراسان شمالی با قصه‌ی پلنگ و دایی گربه

تقدیری بخش آیینی-سنتی نوجوان فاطمه حصاری از استان خراسان شمالی با نقل سهراب و گردآفرید

تقدیری بخش آیینی-سنتی بزرگسالان محمد محزون از استان خراسان شمالی با نقل افراسیاب

تقدیری بخش ملی نوجوانان ریحانه وحدانی حصاری از استان خراسان شمالی با قصه‌ی ببین و نپرس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =