ویژه برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز فرهنگی هنری استان خراسان رضوی (۱)

بیش از ۱۰۰ ویژه برنامه‌ به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز فرهنگی هنری استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان خراسان رضوی، در هفته کتاب و کتابخوانی مراکز استان به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی پرداختند.

ویژه برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز فرهنگی هنری استان خراسان رضوی (۱)

مرکز فرهنگی هنری خواف

نسرین لقای رودی مسئول مرکز خواف با اشاره به ویژه برنامه‌های اجرا شده در این هفته گفت: برپایی نمایشگاه کتاب‌های پرخواننده یکی از فعالیت‌های انجام شده در ‌این هفته بود. این برنامه شامل نمایشگاهی از کتاب‌هایی بود که در یکسال گذشته بیشتر مورد استقبال اعضا قرار گرفته و به امانت برده شده بودند. برگزاری جشن «در سایه‌سار کتاب» با همکاری دبستان پسرانه عرفان از دیگر برنامه‌های این هفته بود که فعالیت‌هایی مانند معرفی کتاب، بازی، دکلمه با موضوع کتاب، مسابقه کتابخوانی، نواختن زنگ کتاب، اهدای جوایز، آویختن جملات مربوط به بزرگان در مورد کتاب بر روی درخت‌های مدرسه و ... در آن اجرا شد.

لقای رودی در ادامه گفت: در این هفته فعالیت «من کتاب می‌سازم» نیز اجرا شد که در آن اعضای مرکز با فرآیند چاپ کتاب، شناخت اجزای کتاب، انواع کتاب‌های چاپی، سفیدخوانی، تصاویر کتاب، ترتیب صفحات کتاب و ... آشنا شدند و سپس به فعالیت کتاب‌سازی مشغول شدند.

بازدید از مرکز توسط مدارس و مهدکودک‌ها و اجرای فعالیت‌های مختلف، نمایش فیلم و مشارکت در جلسات هفته کتاب و کتابخوانی اداره امور کتابخانه ها در شهرستان خواف با هدف معرفی فعالیت‌های کانون از دیگر برنامه‌های این مرکز در این هفته بود.

ویژه برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز فرهنگی هنری استان خراسان رضوی (۱)

مرکز فرهنگی هنری جیم آباد

سمیه غضنفری مسئول مرکز جیم‌آباد با تاکید بر لزوم توجه به کتاب و کتابخوانی گفت: ما در این هفته با توجه به هدف اصلی خود که ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است برنامه‌هایی به شرح ذیل را در مرکز اجرا کردیم:

برگزاری جشن به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برای بیش از ۱۹۰ دانش‌آموز با اجرای فعالیت‌های متنوعی همچون معرفی ایام هفته کتاب و کتابخوانی، بحث و گفتگو، معرفی کتاب‌های جدید مرکز، مسابقه نقاشی تصویر جلد اولین کتابی که خوانده‌ام، معرفی نویسنده فرهاد حسن‌زاده و آثارش، مسابقه ساخت بادبادک پلاستیکی و نقاشی تصاویر جلد کتاب‌های فرهاد حسن زاده بر روی آن، قصه‌گویی، نمایش فیلم، روخوانی کتاب، تقدیر از دانش‌آموزان فعال و کتابخوان، کتاب‌سازی، کاردستی، بازی و سرگرمی، اجرای ویژه برنامه در سایه‌سار کتاب و خوانش آثار اعضا و... .

ویژه برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز فرهنگی هنری استان خراسان رضوی (۱)

مرکز فرهنگی هنری تایباد

طاهره سیدین مسئول مرکز با اشاره به استقبال دانش‌آموزان از برنامه‌های اجرا شده گفت: در روز ۲۸ آبان «مسابقه‌ی کتابخوانی من و بابام» ویژه کلاس اولی‌های شهرستان تایباد در مرکز کانون برگزار شد. در این ویژه برنامه پدران برای فرزندان خود یک کتاب داستان و یک کتاب شعر خوانده و سپس عنوان داستان و انتهای داستان را با مشورت یکدیگر و با  خلاقیت و سلیقه‌ی خویش تغییر دادند. در ادامه برنامه فعالیت قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، اجرای سرود سلام فرمانده، تماشای فیلم و مسابقه «چقدر دخترم را می‌شناسم» از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این برنامه بود.

ویژه برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز فرهنگی هنری استان خراسان رضوی (۱)

مرکز فرهنگی هنری شماره یک گناباد

 طاهره ناصری مقدم مسئول مرکز یک گناباد با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در هفته کتاب و کتابخوانی گفت: ما در این هفته با همکاری معاونت پرورشی آموزش و پرورش و اداره تربیت بدنی شهرستان گناباد میزبان ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس سطح شهر بودیم و به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی فعالیت‌های متنوع و مختلفی را با محوریت کتاب همچون معرفی کتاب، قصه‌گویی، نمایش فیلم کوتاه، بازی، سرود، نمایش خلاق، نقاشی، اوریگامی، اهدای کتاب به دانش آموزان کتابخوان، اجرای مسابقه، آشنایی با کانون و فعالیت‌های آن اجرا کردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =