آشنایی با تصویر سازی کتاب کودک

هم زمان با هفته ی کتاب و کتاب خوانی ورک شاپ تخصصی « آشنایی با تصویر سازی کودک » در کانون استان چهارمحال محال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی  اداره‌ی کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال محال و بختیاری ، هم زمان با هفته ی کتاب و کتاب خوانی ورک شاپ تخصصی « آشنایی با تصویر سازی کتاب کودک » با حضور عبدالکریم انصاری از نیروهای آکادمیک و هنرمندان مطرح استانی  و مربیان هنری  روز پنج شنبه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۱  به میزبانی مرکز شماره ۲ شهرکرد برگزار شد.

آشنایی با تصویر سازی کتاب کودک

در این نشست ۴ ساعته که در دو بخش تئوری و عملی به اجرا در آمد، عبدالکریم انصاری  پس از مروری بر  تاریخچه‌ی تصویرگری کتاب  به بررسی واژه‌شناسی تصویرگری و تصویرسازی  پرداخت و کلیاتی در مورد تصویرسازی و تنوع آن  مطرح کرد .بررسی چهار مورد  از مهم‌ترین رویکردهای تصویرسازی، طراحی، تکنیک، دیزاین و روایت‌گری تفاوت آن نزد تصویرگران ایرانی و خارجی، تفاوت نقاشی و تصویرسازی، مفهوم خلاقیت در متن و تصویر و ارتباط آن با  حواس پنج‌گانه در کتب تصویرسازی یا کارگاه‌ها، از دیگر مباحث  بیان شده دراین ورک شاپ آموزشی بود. 

آشنایی با تصویر سازی کتاب کودک

در  پایان این جلسه نقد و بررسی کتاب« دو تا لاک‌پشت تنها» با تصویرگریِ علیرضا گلدوزیان و نویسندگی مصطفی رحمان دوست انجام شد و در پایان مربیان شرکت کننده به صورت عملی با تکنیک ترافارد  آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =