آیین رونمایی از دو دفتر شعر در کانون سیستان و بلوچستان

آیین رونمایی از دو کتاب و تقدیر از طرح‌های برتر کتابخوانی و تجلیل از اعضای کتابخوان برتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با حضور مسئولان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، آیین رونمایی از دو دفتر شعر، با حضور پیشکسوتان، اعضا، همکاران و مسئولان در زاهدان برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه، که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی انجام شد، مدیرکل کانون استان در خصوص فلسفه‌ی برگزاری چنین نشست‌هایی، آنها را «دورهمی‌های دانایی» خواند و گفت: قدم برداشتن در سایه‌سار کتاب، مسیری برای رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندان این مرز و بوم.

معصومه هادی در ادامه با اشاره به ترکیب زیبای حضور نسل‌های گوناگون در جلسه، به ویژه دو تن از پیشکسوتان کانون استان، گفت: آشنایی با خادمان فرهنگ، یکی دیگر از آثار حضور در این برنامه‌هاست تا کودکان و نوجوانان با تلاش‌ها و دستاوردهای کسانی آشنا شوند که سال‌های زیادی از عمرشان را در حوزه کتاب و کتابخوانی سپری کرده‌اند.

وی سپس با اشاره به دو عنوان کتاب پاییز سبز و آرامش، کتاب نخست را محصول طبع روان و اندیشه‌ی لطیف شاعری دانست که با وجود فعالیت در حوزه‌ی دیگری، با زبان ادبیات سخن می‌گوید و در خصوص دفتر شعر آرامش، که سروده‌ی عضو نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است، آن را حاصل حضور مستمر در فعالیت‌ها و شرکت فعال در کارگاه‌های ادبی دانست و افزود: حضور مربیان متعهد در کنار اعضا و بهره‌گیری از نکته‌های استادان در کارگاه‌های ادبی، امکان ابراز وجود مثبت را در اعضا فراهم می‌کند.

هادی ادامه داد: در کانون شرایطی فراهم است که کودکان و نوجوانان می‌توانند توانمندی‌های خود را شکوفا و ابراز وجود کنند که چاپ کتاب و دیگر آثار نمونه‌هایی از این این مهارت‌های اجتماعی است.

مدیرکل کانون در بخش دوم سخنان خود در خصوص سرانه‌ی مطالعه در جامعه، آن را نگران کننده دانست و خطاب به مسئولان و همکاران حاضر در جلسه گفت: اندیشیدن راهکارهایی برای تشویق کودکان و نوجوانان و فراهم کردن شرایط  تشویق آنان برای مطالعه‌ی کتاب، یک وظیفه‌ی همگانی است که نیازمند هم‌افزایی سازمان‌ها و دستگاه‌های گوناگون است.

هادی در همین رابطه گزارشی از ظرفیت‌های کانون رایه داد و گفت: فعالیت‌های کتاب‌محور، اساس کار کانون است و باعث مباهات است که مراکز فرهنگی‌هنری سرشار از کتاب‌های استانداردی است که به آسانی در اختیار مخاطبان قرار دارد و در همین راستا کودکان و نوجوانانی، که بیشترین آمار مطالعه‌ی کتاب را به لحاظ کمی و کیفی، در سال گذشته داشته‌اند امروز مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی هم‌چنین به پژوهش‌هایی که در حوزه‌ی هوش اجتماعی و اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان صورت گرفته اشاره کرد و حضور در فعالیت‌های کانون و بهره‌گیری از شیوه‌های خلاق آن را یکی از شاخص‌های تفاوت میان اعضای کانون با دیگران برشمرد و گفت: با توجه به امکاناتی که آموزش و پرورش در اختیار دارد و تعداد قابل توجه دانش‌آموزان، حضور مربیان پرورشی در کنار مربیان کانون می‌تواند زمینه‌ای را فراهم کند تا با کشف استعدادهای تازه، مسیر شکوفایی و رشد آن در کانون هموارتر شود.

پس از سخنان مدیرکل، دو مربی- مسئول مراکز فرهنگی‌هنری شماره سه و چهار زاهدان، که برگزیدگان طرح‌های خلاق کتابخوانی شده بودند، طرح‌های خود را معرفی کردند و سپس از کتاب‌های «پاییز سبز»، سروده‌ی آرش خُراشادیزاده و «آرامش»، سروده‌ی آیدا نارویی عضو ارشد کانون با حضور مسئولانی از استانداری، آموزش و پرورش و خانواده‌ها رونمایی شد.

در پایان این نشست از دو عضور مراکز فرهنگی‌هنری شماره پنج زاهدان و یک عضو مرکز شماره چهار زاهدان، که بیشترین آمار مطالعه‌ی کتاب را داشتند، با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد.

آیین رونمایی از دو دفتر شعر در کانون سیستان و بلوچستان

آیین رونمایی از دو دفتر شعر در کانون سیستان و بلوچستان

آیین رونمایی از دو دفتر شعر در کانون سیستان و بلوچستان

آیین رونمایی از دو دفتر شعر در کانون سیستان و بلوچستان

آیین رونمایی از دو دفتر شعر در کانون سیستان و بلوچستان

آیین رونمایی از دو دفتر شعر در کانون سیستان و بلوچستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =