"قصه‌گویی" از مهمترین شاخص های توسعه فرهنگی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی در آیین افتتاحیه مرحله منطقه‌ای بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در تبریز قصه‌گویی را از مهترین شاخص‌های توسعه فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، محمد فرشکاران رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان که در آیین آغاز به کار مرحله منطقه‌ای بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی سخنرانی می‌کرد با اشاره به اهمیت پرورش فکری و خودباوری در کودکان و نوجوانان تصریح کرد: اگر خودباور نباشیم و در فرزندانمان خودباوری را نهادینه نکنیم  به دیگران متکی خواهیم شد.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار از مسیر پرورش تفکر و اندیشه میگذرد افزود: فرآیند محور بودن فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سبب شده است تا مخاطبان این نهاد فرهنگی خوب اندیشیدن و خوب فکر کردن را به نحو اثرگذار فرا بگیرند.

دکتر فرشکاران در عین حال تصریح کرد آسیب‌های فرهنگی که در بعد فرهنگی داریم، از طریق توسعه فعالیت‌های فرهنگی کاملاً قابل برطرف شدن است و کانون به عنوان یک نهاد اثرگذار فرهنگی نیز در این عرصه گام‌های موثری برداشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شور و نشاط حاکم بر فضای جشنواره بسیار دلنشین و خاطره انگیز است تاکید کرد: وقتی این  شور و نشاط را می‌بینم مسئولیت خود را برای تداوم و توسعه چنین فضای فرهنگی با نشاط سنگین تر احساس می‌کنم.

دکتر فرشکاران با ابراز خوشحالی از اینکه سالن سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان میزبان محله منطقه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی است اظهارامیدواری کرد میهمانان و قصه‌گویا ن این جشنواره خاطرات خوبی را از حضور در این رویداد فرهنگی به همراه داشته باشند.

مرحله منطقه‌ای بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی طی روزهای اول تا سوم آزاد با حضور قصه‌گویان استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و قزوین به میزبان شهر تبریز در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =