نشست ادبی دوپنجره با حضور رفیع افتخار برگزار شد

کتاب «تپش» رفیع افتخار از سوی اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شاعران و نویسندگان سیرجان و پاریز در حضور نویسنده مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، در نشست ادبی دوپنجره که به همت آفرینش‌های ادبی کانون استان کرمان و مرکز فرهنگی‌هنری کانون سیرجان و همکاری موسسه فرهنگی و هنری معراج اندیشه گل‌گهر سیرجان تشکیل شد، رمان نوجوان «تپش» در حضور رفیع افتخار نویسنده کتاب مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

بنابر این خبر، رفیع افتخار ابتدا یکی از رموز داستان موفق را امیدبخشی و فضای شاد و طنزگونه ذکر کرد و درباره روند خلق آخرین اثرش کتاب «بی‌نام» و مستند و واقعی بودن این داستان توضیح داد.

وی ادامه داد: رمان نوجوان «تپش» داستانی با موضوع دفاع مقدس دارد که با استفاده از شخصیت‌هایی از طبقات مختلف جامعه قصه پسر نوجوان جنگ‌زده‌ای را روایت می‌کند که با مشکلات زیادی درگیر است و در نهایت پیام داستان منفور بودن همیشگی جنگ است.

افتخار با یادآوری این‌که ادبیات با لطافت سر و کار دارد و اصولا روح لطیفی دارد گفت: نیمی از نویسندگی ذاتی است و باقی مسیر با پشتکار و مطالعه مداوم طی می‌شود اما پوست‌کلفت بودن در این راه و ناامید و دلسرد نشدن لازمه اصلی رسیدن به موفقیت در نویسندگی است.

نویسنده بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب کودک، نوجوان و بزرگسال افزود: درونمایه داستان‌های من اکثرا طنز است و آثار من شبیه هیچ‌کس نیست و شبیه خودم هستند.

کارشناس نشست ادبی دوپنجره درباره فرم کتاب «تپش» بیان کرد:همه انسان‌ها با رویا زندگی می‌کنند. من برای این‌که کار متفاوتی با دیگر آثار دفاع مقدس خلق کنم، فانتزی را به آن اضافه کردم. خلق یک موجود خیالی در داستان تپش در واقع پناهی برای شخصیت اصلی است تا در سختی و مشکلات از آن کمک بگیرد.

نویسنده رمان «تپش» یکی از فواید کتاب‌خوانی را این‌گونه ذکر کرد: وقتی آدمی کتاب می‌خواند در دنیای داستان با شخصیت‌هایی با نظرات و عقاید مختلف آشنا می‌شود و متوجه می‌شود عقاید انسان‌ها از ریشه‌های تاریخی‌اش آمده است و به المان‌های مختلفی وابسته است. این درک باعث می‌شود در یک جامعه همه به عقاید دیگری احترام بگذارند و با صلح و آرامش در کنار هم زندگی کنند.

نشست ادبی دوپنجره با حضور رفیع افتخار برگزار شد

نشست ادبی دوپنجره با حضور رفیع افتخار برگزار شد

نشست ادبی دوپنجره با حضور رفیع افتخار برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =