نگاه جدی به تحکیم هویت ملی و تربیت دینی اعضا

در دهمین جلسه اعضای شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با موضوع ارایه برنامه در مورد تحقق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با نظام آموزش و پرورش و پیش‌بینی برنامه‌ برای گرامی‌داشت روز جهانی معلولان، قبل‌ازظهر روز چهارشنبه دوم آذرماه سال ۱۴۰۱، در دفتر مدیرکل بحث و گفت‌وگوشد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، در این جلسه ملیحه ملک‌زاده فرد، سرپرست اداره کل کانون استان با اشاره به نقش مربی در پرورش هویت ملی و بومی در نسل نوپای کشور، گفت: کودکان و نوجوانان با حرف شنوی از مربیان، هر آنچه را که آن‌ها می‌گویند و آموزش می‌دهند را می‌پذیرند و این مربی است که با تعامل خود و انتقال درست مفاهیم و ارزش‌های کشور اسلامی ایران، زمینه‌ی شکل‌گیری و تقویت هویت ملی و فرهنگ بومی را برای فرزندان این مرز و بوم فراهم می‌کنند.

 ملک‌زاده فرد با بیان اینکه مربیان کانون نباید تک بعدی کار کنند، تصریح کرد: هدف از فعالیت اعضا در مراکز کانون صرف پرورش هنرمند و یا نویسنده توانمند نیست و در ارایه خدمات فرهنگی، هنری، ادبی و انجام سایر فعالیت‌ها در کنار کار تخصصی باید نگاه جدی به تحکیم هویت ملی و تربیت دینی اعضا داشته باشیم.

سرپرست کانون استان افزود: مربیان توانایی هدایت دارند و در این شرایطی که کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و گاها حقیقی جامعه با اطلاعات غلط و غیر ارزشی مورد همجه واقع شده‌اند، با نشان دادن مسیر درست زندگی و نحوه تشخیص سره از ناسره آنان را برای دستیابی به معنویت و رسیدن به آرامش روحی و روانی همراهی نمایند.

وی در ادامه با اشاره به نکوداشت روز جهانی معلولان در ۱۲ آذرماه، اظهار داشت: افراد دارای معلولیت، همانند افراد عادی حق برخورداری از و بهره‌مندی از خدمات جامعه را دارند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در ارایه فعالیت‌های خود به اعضای فراگیر و دارای نیازهای ویژه در کنار سایر اعضا توجه ویژه دارد.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه، اعضای شورای فرهنگی کانون استان در خصوص تحقق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با نظام آموزش و پرورش و پیش‌بینی برنامه‌ برای گرامی‌داشت روز جهانی معلولان به بحث و گفت‌وگو نشسته و با بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در ارتباط با مسایل مطرح شده مواردی را به عنوان مصوبات جلسه تعیین کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =