۲ نفر از مربیان کانون استان منتخب جشنواره کتاب‌های حسی – لمسی شدند

فاطمه آخوندی برگزیده‌ی ساخت کتاب­‌های حسی- لمسی و آسیه مقصود شایسته‌ی تقدیر طرح‌­های توسعه و ترویج کتاب­خوانی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی ترویج روحیه‌ی کتابخوانی و ایجاد حس لذت از مطالعه در کودکان و نوجوانان از رسالت‌های مهم مربیان است. ایجاد رابطه‌ی عمیق بین مطالعه و لذت، به واسطه‌ی آنچه کودکان و نوجوانان دوست دارند، ایجاد می‌شود و تبدیل به عادت به مطالعه می گردد.

در هفته‌ی کتاب و کتابخوانی با توجه به شیوه‌نامه سراسری کانون، برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی در تمام مراکز سطح استان اجرا شد.

معصومه موسویان کارشناس فرهنگی استان با اشاره به شیوه‌نامه ارسالی گفت: از جمله برنامه‌هایی که در این هفته در مراکز اجرا شد می‌توان به برگزاری جشن بزرگداشت هفته‌ی کتاب و کتابخوانی با عنوان «در سایه‌سار کتاب» و نواختن زنگ کتاب در ۴۵ مرکز استان با مشارکت آموزش و پرورش، اداره بهزیستی و نهاد کتابخانه‌های عمومی و با حضور بیش از ۲۰۰۰ کودک در سطح استان اشاره کرد.

وی با تاکید بر تنوع و خلاقیت در برنامه‌های اجرا شده در مراکز گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب‌های پرخواننده، مسابقه‌ی کتابخوانی در دو بخش ایده‌های خلاق و ساخت کتاب‌های لمسی – حسی ویژه‌ی مربیان مراکز، ویژه برنامه سینما کتاب – فیلم و نشست‌های تخصصی نقد و بررسی کتاب با حضور نویسندگان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این هفته بود.

ایشان ضمن تبریک به مربیانی که در ساخت کتاب‌های حسی – لمسی برگزیده شده‌اند گفت: هر کودکی حق دارد کتاب بخواند و در دنیای پهناور کتاب‌ها زندگی کند، از آنها لذت ببرد و عناصر جدیدی را بشناسد و قطعا کودکان با نیازهای ویژه از این قاعده مستثنی نیستند. در استان بر اساس شیوه‌نامه مربوطه مربیان به ساخت کتاب‌های حسی – لمسی پرداختند. از میان آثار ارسال شده فاطمه آخوندی با ساخت کتاب «نوش جان موش کوچولو» برگزیده‌ی کشوری ساخت کتاب­های حسی- لمسی و آسیه مقصود با عنوان «فانوس» شایسته تقدیر طرح‌­های توسعه و ترویج کتاب­خوانی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =