اعضای انجمن نویسندگان نوجوان چهارمحال و بختیاری با شخصیت پردازی در داستان آشنا شدند

اعضای انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش فرخشهر طی کارگاه تخصصی فنون داستان‌نویسی با شخصیت‌پردازی در داستان آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهار محال و بختیاری نشست  تخصصی فنون داستان‌نویسی  و شخصیت‌پردازی در داستان با حضور مدیرکل کانون استان، دکتر سجادنجفی، جمعی از کارشناسان ستادی و اعضای انجمن ادبی داستان آفرینش برگزار شد.

نقد کتاب "راز شبحی در مه" در چهارمحال و بختیاری  

در این نشست که به نقد آثار نوشته شده توسط اعضا اختصاص داشت سجاد نجفی منتقد آثار ادبی و استاد دانشگاه در مورد عناصر استفاده شده در داستان‌های اعضا و تکنیک‌های نوشتن داستان کوتاه صحبت کرد.

در این کارگاه دکتر سجاد نجفی علاوه بر آموزش اصول داستان‌نویسی به صورت عملی بخشی از مفاهیم و مبانی داستان‌نویسی از جمله شروع داستان، تعلیق و گره‌گشایی، زاویه دید، لحن، فضاسازی، گفتگو و حقیقت مانندی  را طی روند نقد آثار اعضای انجمن ادبی آفرینش مورد بررسی و آموزش قرار داد.

نقد کتاب "راز شبحی در مه" در چهارمحال و بختیاری

نقد سه داستان نوشته شده توسط نیلوفر موسویان، کیمیا طاهری و هستی خرم و صحبت در مورد عناصر این داستان‌ها، پیشنهادهایی برای بهتر شدن آثار و برجسته کردن نقاط قوت این آثار،  نقد کتاب راز شبحی در مه نوشته‌ی سیمین پناهی‌فرد و شخصیت‌پردازی در این رمان از بخش‌های دیگر این نشست بود.  

نقد کتاب "راز شبحی در مه" در چهارمحال و بختیاری

در ادامه حجت الله آسمند مدیرکل کانون توجه به نوشتن و خلق آثار ادبی را از جمله نقاط قوت نوجوانان دانست و گفت: مطالعه و نوشتن  مسیری در راه پیشرفت هنری و فکری نوجوانان امروز است و اعضای کانون با علم به این بینش و حضور در کارگاه‌های تخصصی مراکز، آینده‌ای موفق  را برای خود رقم می‌زنند.  

وی گفت: هدف از برگزاری این کارگاه ها را  نهادینه کردن ادبیات داستانی و نمایشی، رشد ذهن، پرورش خلاقیت نگاه ادبی اعضا، آفرینش داستان از موضوعات واقعی و تخیلی برآمده از اذهان کودکان و نوجوانان عنوان کرد.    

گفتنی است: انجمن ادبی داستان آفرینش فرخشهر از سال 96 با بیش از 20 عضو فعال در این مرکز برگزار می‌شود و اعضای آن هر هفته با حضور پریسا لله گانی مربی ادبی مرکز  تحت آموزش نوشتن تخصصی داستان قرار می‌گیرند.  

اهداء کتاب به اعضای داستان نویس مرکز و کتابخوانان برتر از دیگر بخش‌های این نشست محسوب می شد.

نقد کتاب "راز شبحی در مه" در چهارمحال و بختیاری

این برنامه به همت واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و مرکز فرخشهر برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =