راه‌یافتگان بخش بین‌الملل بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

۱۵ قصه‌گو از ایران و ۱۰ قصه‌گو از شش کشور جهان به بخش بین‌الملل بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری راه یافتند و محمدجواد علیمردانی از کانون فارس با قصه «پهلوان کچل» در این رویداد حضور دارد.

به گزارش روابط عمومی کانون فارس، بخش بین‌الملل جشنواره قصه‌گویی در دو بخش قصه‌گویان خارجی و قصه‌گویان داخلی برگزار می‌شود.

مسئول کمیته بین‌الملل بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون درباره آمار آثار رسیده به این بخش گفت: در بخش خارجی باتوجه به شرایط از حدود ۴۰۰ نفر که امکان شرکت در مسابقه را داشتند دعوت کردیم که از این تعداد ۵۰ نفر ثبت‌نام کردند. سپس در مجموع ۲۵ قصه دریافت کردیم و در نهایت پس از داوری۱۰ قصه‌گو معرفی شدند.

همایون همدانی افزود: معرفی شدگان بخش خارجی از کشورهای کانادا، ترکیه، آرژانتین، کلمبیا، هند و کنیا هستند.

وی ادامه داد: در بخش داخلی هم ۶۵ نفر که براساس شیوه‌نامه می‌توانستند در بخش بین‌الملل رقابت کنند ثبت‌نام کردند و از این تعداد ۱۵ شرکت‌کننده از استان‌های مختلف برای رقابت در بخش بین‌الملل انتخاب شدند.

مسئول کمیته بین‌الملل جشنواره قصه‌گویی بیان کرد: این دوره از جشنواره با سختی‌های زیادی پیش رفت اما با وجود قطعی اینترنت و مشکلاتی که بود، رکورد خوبی داشتیم. به‌نظرم اگر از تجربه‌های این دوره استفاده کنیم دوره‌های بعد موفق‌تر خواهد بود.

براساس این خبر محمدجواد علیمردانی با قصه «پهلوان کچل» از فارس در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حضور دارد.

احسان‌ عبدی‌پور، وحید خسروی و سعید مجیدی داوری بخش بین‌الملل را بر عهده داشتند. مسئولیت گروه داوری برعهده همایون همدانی مسئول بخش بین‌الملل جشنواره بود.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۱۸ تا ۲۲ دی ۱۴۰۱ در یزد برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =