نوآوری و خلاقیت در اولویت فعالیت‌های کانون قرار بگیرد

معاون تولید کانون پرورش فکری در سفر به استان گیلان با شرکت در نشست شوراهای اداری و فرهنگی کانون استان، از مراکز تخصصی «علوم و نجوم» و «تولید تئاتر کودک و نوجوان» این مجموعه فرهنگی در شهر رشت بازدید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، افزایش‌گستره‌ فعالیت‌های کانون و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های این نهاد فرهنگی در استان، محور این سفر دو روزه (۲۲ و ۲۳ آذر) بود و طی آن بر ضرورت نوآوری، خلاقیت‌ورزی و بهره‌گیری از استعدادهای جوان و متخصص تاکید شد.

محمدرضا کریمی‌صارمی با حضور در نشست‌های اداری و فرهنگی و در جمع کارکنان ستادی و کارشناسان این مجموعه، از نقش تاثیرگذار مجموعه‌های فرهنگی در تولید فکر و فن‌آوری سخن‌ گفت و مراکز کانون کشور و مربیان آگاه آن را سرمایه‌ای بی‌بدیل توصیف ‌کرد.

معاون تولید کانون در ادامه، از لزوم تعامل و هم‌گرایی کانون با دیگر دستگاه‌های فرهنگی صحبت‌ کرد و ضمن تأکید بر اثربخشی طرح کانون ‌مدرسه گفت: این حرکت‌های سازنده، زمینه‌های ورود تفکرهای جدید به نظام آموزشی کشور و شکل‌گیری سلیقه‌های نو و بدیع را فراهم ‌می‌کند.

نوآوری و خلاقیت در اولویت فعالیت‌های کانون قرار بگیرد

وی کانون پرورش فکری را پُل ارتباطی خانواده و مدرسه دانست و با تاکید بر رسالت این نهاد در کشف و پرورش استعدادها تصریح‌کرد: کانون، نقش به‌سزایی در جریان‌سازی فرهنگی، هنری و ادبی داشته و دارد و ضروری است از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده ‌شود.

لزوم ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه، از دیگر موضوع‌هایی بود که مورد توجه معاون تولید کانون قرار گرفت و وی با بیان‌این‌که هم‌نشینی با کتاب، نگاه کودکان را گسترش داده و به عمیق‌تر اندیشیدن آینده‌سازان منجر می‌شود، توجه هرچه‌بیش‌تر به فعالیت‌های کتاب‌محور ‌را خواستار شد.

همچنین بخش مهمی از برنامه‌های سفر کریمی‌صارمی به بازدید از مراکز تخصصی تولید تئاتر کودک و نوجوان و علوم و نجوم کانون رشت، واقع درکانون پرورش فکری شماره ۱ و ۳ رشت اختصاص داشت. در این دیدارها ضمن آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های این مراکز، با مربیان آنها دیدار و گفت‌وگو شکل گرفت.

تماشای نمایش و سرودهای تولیدی کانون پرورش فکری استان گیلان، دیدار با مربیان و گفت‌وگو درباره نقش مراکز فرهنگی هنری در تولید محتوا و ارایه برنامه‌های خلاقانه از دیگر برنامه‌های معاون تولید کانون بود که در مرکز شماره ۱ کانون رشت رقم خورد.

کریمی‌صارمی در این نشست، هم‌گامی با فن‌آوری‌های روز و آگاهی ‌از خواسته‌های نسل امروز را ضروری توصیف ‌کرد و یافتن عناصر جذابیت‌بخش بصری و محتوایی مورد توجه آینده‌سازان، برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی اتاق‌های گفتمان با نوجوانان و هدایت آنان را از رسالت‌های کانون برشمرد.

نوآوری و خلاقیت در اولویت فعالیت‌های کانون قرار بگیرد

وی افزود: «تغییر، رهاورد مربی خلاق است» و بر همین اساس، ضرورت دارد تغییرها را از مراکز فرهنگی هنری آغاز کنیم.

معاون تولید کانون در بازدید از مرکز تخصصی علوم و نجوم کانون رشت و نشست با مسئولان کانون پرورش فکری استان و مربیان این مجموعه هم از اهمیت تخصصی‌سازی مراکز فرهنگی هنری سخن ‌به ‌میان ‌آورد و برگزاری اردوهای بومی‌ محلی با استفاده از ظرفیت‌های موجود را مفید عنوان ‌کرد.

بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مربیان و اعضا، حضور در کارگاه زیست‌شناسی، آموزش رایانه، اتاق بازی، سالن سینما، آسمان‌نما و گفت‌وگو با کودکان حاضر در مرکز، دیگر برنامه‌های حضور کریمی‌صارمی در مرکز تخصصی علوم و نجوم کانون رشت بود.

معاون تولید کانون در پایان سفر دو روزه خود خبرهای خوشی هم برای کانون پرورش فکری گیلان داشت و از تجهیز سینما کانون رشت، اختصاص ۳۰۰ میلیون ریال برای تولید تئاتر کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری گیلان، حمایت از اجرای تئاترهای کوچک در مناطق روستایی و کم‌تر ‌برخوردار شهری استان و غنی‌سازی کتاب‌های مرکز سیار روستایی زیاز شهرستان رودسر خبر داد.

ارسال لوح‌های فشرده حاوی افکت‌، اختصاص بودجه برای شنیداری‌کردن سه رمان از سوی مربیان و اعضای کانون گیلان و هم‌چنین فراهم‌سازی زمینه‌ حضور تریلی نمایش‌سیار کانون در استان، دیگر دستاوردهای سفر محمدرضا کریمی‌صارمی به گیلان ‌بود.

نوآوری و خلاقیت در اولویت فعالیت‌های کانون قرار بگیرد

سیدجلیل میرعظیمی سرپرست کانون استان گیلان هم طی این برنامه‌ها، گزارشی از برنامه‌ها و اهداف این مجموعه ارایه و از روند رو به رشد اعضا، کارگاه‌ها و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها صحبت ‌کرد.

میرعظیمی ظرفیت‌ها و توان‌مندی‌های مربیان و اعضای کانون گیلان را خاطرنشان‌کرد و به تشریح اهم موفقیت‌های مربیان و اعضای کانون گیلان در سطح بین‌المللی، ملی و استانی پرداخت.

بیان دیدگاه‌ها و طرح خواسته‌ها از سوی سرپرست معاونت فرهنگی، مدیرمالی، کارشناسان و نمایندگان همکاران حوزه‌های مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، از دیگر برنامه‌هایی بود که در این سفر اجرایی ‌شد.

نوآوری و خلاقیت در اولویت فعالیت‌های کانون قرار بگیردنوآوری و خلاقیت در اولویت فعالیت‌های کانون قرار بگیرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =