ششمین انجمن ادبی مربیان «نقره ماه»  برگزار شد

ششمین انجمن ادبی «نقره ماه» (ویژة مربیان صاحب‌قلم کانون استان) با همراهی انجمن ادبی «بی‌نام» در مرکز تخصصی ادبیات (مرکز شماره ۱۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد) برگزار شد.‬

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در این نشست که با شعرخوانی مربیان شاعر و ۱۸ نفر از اعضا ارشد انجمن‌های «بی‌نام» و «آفتاب»، هم چنین شعرخوانی تعدادی از مهمانان شاعر حاضر در جمع همراه بود، دکتر مهدی رمضانی شاعر، پژوهشگر و مربی ادبی به‌اتفاق عاطفه رنگ‌آمیز طوسی شاعر و مربی فرهنگی این مرکز دربارة برجسته‌ترین آثار پیش‌گامان شعر نو در ادبیات معاصر گفتگو کردند و در ادامه با همراهی حاضران در این نشست به خوانش و تحلیل نمونه‌ای درخشان از بین این آثار پرداختند.

 انجمن ادبی «بی‌نام» نیز در دومین عصر شعر و نقد و بررسی و اثر خوانی خود، از اعضا ارشد کانونی دعوت به عمل آورد تا هر ماه در این برنامه حضور پیدا کنند.

سمیه سلامی‌راد کارشناس ادبی استان، در خصوص معرفی انجمن ادبی «بی‌نام» گفت: این انجمن با هدف برگزاری سلسله‌نشست‌های تخصصی ادبی با همراهی اعضا کارگاه‌های‌ ادبی مراکز و اعضا ارشد کانونی علاقه‌مند به شعر و داستان، هر ماه با محوریت خوانش و تحلیل و بررسی آثار شاعران و نویسندگان کلاسیک و معاصر، همچنین معرفی شاعران و داستان‌نویسان برجستة کشور با سبک‌های مختلف نوشتار برگزار می‌شود.

در ادامه سحر قائمی مربی مسئول مرکز شماره ۱۰ مشهد افزود: در این سلسله‌نشست‌ها قرار است آثار منتشر شده شاخص ادبی معرفی شده و ما در مرکز تخصصی ادبیات هر ماه پذیرای مهمانان شاعر و نویسندة خراسانی به منظور آشنایی نوجوانان و اعضا ارشد اهل‌قلم با ایشان و ایجاد پیوندی حرفه‌ای میانشان باشیم.

این نشست با شعرخوانی اطهر سید موسوی (مربی فرهنگی مرکز شماره ۱۰) و اعضا نوجوان و ارشد ادامه یافت.

سلامی‌راد خاطرنشان کرد: مرکز تخصصی ادبیات با توجه به حضور همکاران ادبی و اعضا مستعد و علاقه‌مند به شعر و داستان از ظرفیت خوبی برخوردار است، لذا واحد آفرینش‌های ادبی با همراهی مربیان مسئول و فرهنگی متخصص و دغدغه‌مند حاضر در مرکز، خانم‌ها: (سحر قائمی، عاطفه رنگ‌آمیز طوسی، اطهر سید موسوی) در تلاش است تا گام‌هایی حرفه‌ای و هدفمند در جهت ارتقای سطح دانش ادبی نوجوانان کانون بردارد.

این برنامه با اهدای یادگارهای کوچک و صمیمی به شاعران در آستانة فرارسیدن یلدای باستانی در ساعت ۱۷:۳۰ به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =